دانلود پایان نامه رشته مکانیک بررسی سیستم تعلیق بادی با فرمت ppt و قابل ویرایش تعداد صفحات 132
دانلود پایان نامه آماده
چکیده
هنگامی که مردم در مورد کارایی اتومبیل فکر میکنند، معمولاً کلماتی نظیر: اسب بخار، گشتاور و شتاب صفر تا صد به ذهن شان خطور می کند. ولی اگر راننده نتواند خودرو را کنترل کند، همه قدرتی که توسط موتور ایجاد میگردد، بدون استفاده است. به همین دلیل، مهندسین خودرو تقریباً از هنگامی که به فناوری موتورهای احتراق داخلی چهار زمانه دست پیدا کردند، توجهشان به سیستم تعلیق معطوف گردید.
در این پروژه سعی شده سیستم تعلیق هوایی بهترمورد بررسی قرار بگیرد. هدف تعلیق بادی تامین کیفیت رانشی نرم و روان به منظورافزودن قابلیتی همانند سرعت اتوماتیک برای خودترازی خودرو است. یک مشخصه عینی تعلیق بادی این است که فرکانس های طبیعی ناشی از بار، را که یک فنر فلزی انجام میداد، انجام نمیدهد. بنابراین این سیستم تعلیق میتواند حرکت نرمی برای شرایطی که بارکم است ،انجام دهدو فشار، را به طوراتوماتیک همراه با افزایش بار افزایش دهد.همین ویژگیها دلیل عمده انتخاب سیستم تعلیق بادی برای خودروهای مدرن به رغم پرهزینه بودن وپیچیدگی سیستم نسبت به سیستم تعلیق معمولی است.
فهرست
مقدمه 1
فصل اول فرمان پذیری سیستم تعلیق 2
1-1- دیدگاه سینماتیکی (مکانیزمی) 3
1-1-1- موقعیت مراکز و محور غلتش 3
1-1-2- غلت فرمان 5
1-1-3- لغزش کناری چرخ ها 5
1-1-4- زاویه کجک 5
1-2- دیدگاه نرمی : 7
1-2-1- گشتاور غلتشی 7
1-2-2- جابجایی کناری بار 7
1-2-3- قرار پذیری 7
1-2-4- نرخ سختی چرخ 8
1-3- لزوم فنربندی خودروها 8
1-4- قسمت فنربندی شده و فنربندی نشده خودرو 9
فصل دوم انواع فنر ها 11
2-1- فنر مارپیچ 12
2-2- فنرهای تخت 13
2-3- میله پیچشی : 15
2-4- فنرهای هوایی : 16
فصل سوم انواع سیستم های تعلیق 19
3-1- سیستم تعلیق یکپارچه 21
3-1-1- سیستم تعلیق هاچکیس 25
3-1-2- سیستم تعلیق دودیون 26
3-2- سیستم تعلیق مستقل (جداگانه) 27
3-2-1- سیستم تعلیق مک فرسون استرات واسترات دمپر 30
3-2-2- سیستم تعلیق طبق دار دوبل 35
3-2-3- سیستم تعلیق بازوی کشنده اکسل عقب 38
3-2-4- سیستم تعلیق شبه بازوی کشنده اکسل عقب 41
3-2-5- سیستم تعلیق چند میله ای 43
3-3- سیستم تعلیق نیمه مستقل 45
3-3-1- سیستم تعلیق میله پیچشی 46
3-3-2- سیستم تعلیق محور آونگی 48
فصل4 تحلیل ارتعاشی مدل ربع خودرو با در نظر گرفتن 2 درجه آزادی 50
4-1- بررسی مدل کامل خودرو 55
4-1-1- ترمز گیری و حرکت در پیچ: 56
فصل پنجم سیستم تعلیق هوائی 58
5-1- فنرهای هوائی 61
5-1-1- سوپاپ کنترل ارتفاع با میراکننده 64
5-1-2- سوپاپ کنترل ارتفاع الکتریکی: 70
5-1-3- مخزن هوا : 70
5-1-4- کنترل کننده های مخزن : 71
5-1-5- کمک فنرهای پر شده با گاز 71
5-1-6- کمک فنرهای هوایی: 72
5-2- کنترل ارتفاع اتوماتیک 73
5-2-1- نوع اول: با کمک فنر 74
5-2-2- نوع دوم با استوانه لاستیکی هوا (کیسه هوا) 75
5-3- سیستم تعلیق هوایی با کنترل الکترونیکی: 76
5-3-1- سنسور ارتفاع 77
5-3-2- واحد کنترل الکتریکی (ECU): 78
5-3-3- شیر کنترل هدایتگر سه راهه: 78
فصل ششم سیستم تعلیق هوایی اتوبوس های تولیدی شهاب خودرو 81
6-1- تعلیق هوایی برای خودرو تجاری 90
6-1-1- سوپاپ ارتفاع 92
6-1-2- سوپاپ جدا کننده 94
6-1-3- کیسه های فنر هوا 95
6-1-4- بلوک های لاستیکی ضد رول 97
6-1-5- ویژگی های فنر هوایی 98
6-1-6- فنرهای فلزی یا صلب 98
6-2- سیستم تعلیق هوایی کنترل الکتریکی: 100
6-2-1- سویچ فشار کمپرسور: 102
6-2-2- سنسور ارتفاع: 102
فصل هفتم بررسی سیستم های تعلیق و چگونگی استفاده از سیستم تعلیق هوایی در سیستم های پویا 103
7-1- سیستم تعلیق ایستا 104
7-2- سیستم تعلیق پویا 106
7-2-1- سیستم های تعلیق اکتیو 110
7-2-2- سیستم تعلیق نیمه اکتیو 113
9- نتیجه گیری 119
10- منابع و مآخذ 121
فهرست شکلها 122