بررسی روشهای طراحی برای راههای کم ترافیک با رویکرد تثبیت راهها، با شیوههای مختلف تثبیت

بررسی روشهای طراحی برای راههای کم ترافیک با رویکرد تثبیت راهها، با شیوههای مختلف تثبیت

نویسند‌گان: [ محسن چمنی ] - دانشجوی کارشناس یارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحداهرگروه مهندسی عمران راه وترابری[ امیر کاووسی ] - دانشیاردانشکده مهندس یعمران و محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس[ احمد منصوریان ] - استادیار دانشکده ی مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت

خلاصه مقاله:

راه های کم ترافیک بخش عمده ای ازشبکه های جاده ای هرکشور را بخود اختصاص میدهند راه های روستایی و راه های فرعی منتهی به راه اصلی راه کم ترافیک محسوب میشوند باتوجه به اینکه معمولا درساخت این قبیل ازراه ها ازمصالح با کیفیت پایین استفادهمیشود درنتیجه زودتر اززمان پیش بینی شده دچاراسیب و حتی اضمحلال میشوند همچنین به دلیل زیاد بودن فواصل حمل و مسائل اقتصادی امکان استفاده ازمصالح مرغوب و استاندارد توجیه پذیرنمی باشد بنابراین ازمصالح محلی با کیفیت پایین برای ساخت این قبیل راه ها استفادهمیشود درنتیجه اصلاح مصالح با موادتثبیت کننده ضروری به نظر میر سد دراین راستا توجه به نحوه طراحی راه ها با رویکردنحوه تثبیت حائز اهمیت می باشد همچنین درکشورایران بدلیل اینکه راه های کم ترافیک همانند راه های اصلی طراحی میشوند لذا باعث هدررفتن سرمایه های ملی میشود دراین تحقیق روشهای موجود طراحی این گونه راه ها که توسط موسسات معتبرتحقیقاتی جهان ارایه شده است بررسی و روشهای طراحی مناسب معرفی شده است

کلمات کلیدی:

 روسازی راه ، راه های کم ترافیک ، تثبیت ، مصالح مرغوب ، مصالح محلی



خرید و دانلود بررسی روشهای طراحی برای راههای کم ترافیک با رویکرد تثبیت راهها، با شیوههای مختلف تثبیت


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.