تحقیق در مورد تفسیر سوره کوثر

تحقیق در مورد تفسیر سوره کوثر

ینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه12

 

فهرست مطالب

ندارد

سوره کوثر
سوره کوثر مکى است و سه آیه دارد

بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إِنَّا أَعْطیْنَک الْکَوْثَرَ(1)

فَصلِّ لِرَبِّک وَ انحَرْ(2)

إِنَّ شانِئَک هُوَ الاَبْترُ(3)

 

 

ترجمه آیات

 

به نام اللّه که به نیک و بد بخشنده

و به نیکان مهربان است . محققا ما به تو خیر کثیر (فاطمه (علیهاالسلام ) دادیم (1).

پس به شکرانه اش براى پروردگارت نماز بخوان و قربانى کن (2).

و بدان که محققا شماتت گوى و دشمن تو ابتر و بلا عقب است (3).

 



خرید و دانلود تحقیق در مورد تفسیر سوره کوثر


دانلودمقاله زندگینامه علی شریعتی

 

 

 
علی شریعتی در دوم آذر سال ۱۳۱۲ در مزینان، یک روستای سنتی کوچک، کنار کویر، در نزدیکی سبزوار دیده به جهان گشود. پدرش محمد تقی شریعتی، موسس کانون حقایق اسلامی و مادرش زهرا امینی، زنی روستایی متواضع و حساس بود. پدر پدر بزرگ علی، ملاقربانعلی، معروف به آخوند حکیم، مردی فیلسوف و فقیه بود که در مدارس قدیم بخارا و مشهد و سبزوار تحصیل کرده و از شاگردان برگزیده ملاهادی سبزواری محسوب می‌شد.
در سال ۱۳۳۱، اولین بازداشت او رخ داد و این اولین رویارویی او و نظام حکومتی بود. در تاریخ ۲۴ تیر سال ۱۳۴۷ با پوران شریعت رضوی، یکی از همکلاسی‌هایش ازداوج کرد.
شریعتی تحصیلات دانشگاهی خود را در مشهد گذراند و تحصیلات عالی خود را در سال ۱۳۴۱ در فرانسه و در رشته تاریخ و جامعه‌شناسی مذهبی ادامه داد. در سال ۱۳۴۳ به ایران برگشت و در مرز دستگیر شد. حکم دستگیری از سوی ساواک بود و متعلق به ۲ سال پیش یعنی در هنگام خروج از ایران که به همان دلیل معلق مانده بود و در عین حال لازم‌الاجرا بود. بعد از بازداشت به زندان قزل‌قلعه در تهران منتقل شد. اوائل شهریور همان سال بعد از آزادی به مشهد برگشت.
از آبان ماه ۱۳۵۱ تا تیر ماه ۱۳۵۲، دکتر به زندگی مخفی روی آورد. ساواک به دنبال او بود و از تعطیلی به بعد، متن سخنرانی‌های دکتر با اسم مستعار به چاپ می‌رسید. در تیر ماه ۱۳۵۲، دکتر در نیمه شب به خانه‌اش مراجعه کرد و دو روز بعد به شهربانی مراجعه کرد و خودش را معرفی کرد. بعد از آن روز به مدت ۱۸ ماه به انفرادی رفت.
شریعتی سپس در فروردین سال ۱۳۵۲ تحت شرایط ویژه‌ای آزاد شد که بر طبق آن اجازه تدریس، انتشار، و یا برپایی گردهمایی را چه به صورت خصوصی و چه عمومی نداشت. علاوه بر این، ساواک کلیه تحرکات او را به شدت زیر نظر داشت.
شریعتی این شرایط را نپذیرفت و تصمیم به هجرت از ایران گرفت. اما سه هفته بعد از ورود به سواتهمپتون انگلستان، به طرز مشکوکی از دنیا رفت. دلیل رسمی مرگ وی حمله قلبی اعلام شد، اما بسیاری از طرفداران و خانواده او معتقد بودند که ساواک مسوول مستقیم مرگ شریعتی است. هرچند مدارکی که این اتهام را به طور قطع اثبات کند هرگز بدست نیامد، اما هنوز در ایران بسیاری از او با نام شهید یاد می‌کنند. شریعتی بر خلاف وصیت خود که خواسته بود بود وی را در حرم امام هشتم شیعیان در مشهد دفن کنند، در حرم حضرت زینب(س)، در شهر دمشق به خاک سپرده شد.
او در زمانه خویش یگانه بود و ۱۰۰ سال و شاید هم بیش از ۱۰۰ سال زودتر از زمان متولد شده بود ، بنابر این جامعه آمادگی لازم برای پذیرش ، تجزیه و تحلیل و هضم و قبول افکار و اندیشه های بلند او را نداشت که بعضا" به اسباب دردسر برای او می شدند. مخالفت ها با او یا از روی جهل و فساد و نادانی بود یا از روی درک و فهم و آگاهی از فکر بلند او ، چون ترویج و اشاعه افکار و اندیشه های او مغایر با اهداف و نیات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی عده ای بود .
او معلمی توانا ، استادی فرزانه ، اسلام شناسی زبر دست و سخنرانی مدبر و شجاع و نویسنده ای آگاه بود . اسلام ناب محمدی ، تشییع سرخ علوی و آگاهی اقشار مردم جوامع از دغدغه های خاطر وی بود . ظلم ستیزی ، عدالتخواهی و اعاده حقوق توده های مردم را همواره آرزو می کرد و در این زمینه تلاشهای قابل قبولی داشت .
ارادت ، علاقه مندی اش به ائمه اطهار بویژه علی ( ع ) ، تفسیر و تحلیل واقعه کربلا ، زندگی سراسر درس و عبرت بزرگان ، تحولات بعد از ورود اسلام به ایران ، دلایل بروز اختلافات در دین ، زندگی حضرت محمد ( ص ) مرد شماره یک جهان اسلام و جهان بشریت و انسانیت را همواره پیگیری می کرد .
او تعلیم و تربیت و نقش پدر و مادران را مد نظر داشت . او برای شناسایی مردان و زنان بزرگ و سرنوشت ساز تاریخ بویژه تاریخ اسلام ، کتاب ارزشمند « فاطمه فاطمه است » را نوشت .
مشعر ، عرفات ، منی ، جمرات ، اهداف و دلایل اعمال حج و نقش آن به عنوان بزرگترین کنگره جهانی مسلمانان را در کتاب « حج » به تصویر کشیده است .
در مقابل نقش والدین در تربیت فرزندان و جامعه و علل و دلایل رخداد های گوناگون در زندگی فرزندان ، موقعیت ها و عدم توفیقات آنها را در کتاب « پدر و مادر ما متهمیم» فریاد می زند .
نظام پلید برده داری و به اسارت رفتن انسانیت و تبدیل او به وسیله کار و ابزار مکانیکی و معامله او در مقابل مبالغ قابل شمارش به قهقرا رفتن انسان ، تضاد های طبقاتی ، فقر و ثروت و دلایل آن را در « آری این چنین بود ای برادر » فریاد می زند .
برای مقایسه و مطالعه تطبیقی ادیان الهی و جایگاه هر یک و رفع ابهامات و اتهامات اسلام و اثبات والاتر و بالاتر بودن اسلام و اینکه مایه ی سلامت و سعادت و خوشبختی آدم را در « تاریخ ادیان » مقایسه می کند .
)) و اسلام در غربت است و قرآن ناطق ))
نهج البلاغه را برادر قرآن می داند و علی را برادر محمد و فاطمه را مادر حسین و حسین را مظهر آزادگی و شجاعت و انسانیت و کربلا را عرضه نمایش حق و باطل .
و همگی را در جمله ای بدین شرح در روی سنگر قبرش به تابلوئی به تصویر میکشد.
)) هیچ قومی ، تاریخی ، ملتی ، کشوری چنین افتخاری به خود ندیده است ، افتخاری که از وجود خانواده ای نصیبش شده است ، خانواده ای که پدر علی ، مادر فاطمه ، پسر حسین و دختر زینب است . ((
دوران دبستان را در مزینان گذراند و برای ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان وارد دبیرستان فردوسی مشهد شد و در سال 1329 وارد دانشسرای مقدماتی مشهد شد. در سال 1331 دانشسرای مقدماتی را به پایان رساند و اقدام به تاسیس انجمن اسلامی دانش آموزان نمود.در سال 1332 به عضویت نهضت مقاومت ملی در آمد و در سال 1333 موفق به اخذ دیپلم کامل ادبی شد و در همان سال اولین کتاب خود را که ترجمه ای از یک کتاب بود به چاپ رساند.دکتر علی شریعتی در سال 1334 وارد دانشکده ادبیات مشهد شد و در همان سال اقدام به انتشار یکی از انقلابی ترین کتابهای خود یعنی ابوذر غفاری نمود . در سال 1336 به همراه عده ای از اعضای نهضت مقاومت ملی در مشهد دستگیر شد و در سال 1337 از دانشکده ادبیات با رتبه اول فارق التحصیل شد.در فرانسه به سازمان آزادیبخش الجزایر پیوست و به همین دلیل مدتی را در زندان فرانسه به سر برد و در همانجا بود که با افکار نوین افرادی چون سارتر و فانون و ... آشنا شد .در سال 1341 بود که به همکاری با جبهه ملی و نهضت آزادی و نشریه ایران آزاد پرداخت و به همین دلیل پس از پایان تحصیلات و اخذ مدرک دکتری در رشته تاریخ و مراجعت به ایران در مرز دستگیر شد ولی پس از مدتی آزاد شد و به همکاری با اداره فرهنگ پرداخت و پس از آن به عنوان کارشناس بررسی کتب درسی منسوب شد 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله  16  صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید



خرید و دانلود دانلودمقاله زندگینامه علی شریعتی


گزارش کارآموزی شرکت غذایی پیچک صنایع

گزارش کارآموزی شرکت غذایی پیچک صنایع

        گزارش کارآموزی شرکت غذایی پیچک صنایع

فهرست


1- فصل اول: آشنای کلی با مکان کارآموزی
1-1-تاریخچه
2-1-نمودار سازمانی
3-1-شرح مختصری از مکان کارآموزی
2- فصل دوم:ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته کارآموزی
1-2- اصول و مبانی کلی حسابها
2-2-اصول و مبانی کلی حسابهای مالی
3-2- کلیات تولید
4-2- اصول و عوامل ...

دریافت فایل

خرید و دانلود گزارش کارآموزی شرکت غذایی پیچک صنایع


دانلود پاورپوینت بودجه بندی سرمایه ای

دانلود پاورپوینت بودجه بندی سرمایه ای

این محصول در قالب پاورپوینت و قابل ویرایش در 51 اسلاید می باشد.

اسلاید 4

مقدمه

 بودجه بندی سرمایه ای جزیی از بودجه بندی مالی (بخش دوم بودجه بندی جامع )می باشد . بخش دیگر بودجه بندی جامع ، بودجه بندی عملیاتی است .

اسلاید 5

تعریف بودجه بندی سرمایه ای

بودجه بندی سرمایه ای عبارت از فرایند تصمیم گیری برالی تامین مخارج سرمایه ای در دوره بودجه است . به عبارت دقیق تر ، بودحه بندی سرمایه ای فرایند تشخیص ، ارزیابی ، طرح ریزی و پشتیبانی مالی پروژه های عمده سرمایه گذاری در واحد های تجاری – تولیدی است .

اسلاید 6

ویژگیهای بودجه بندی سرمایه ای

اغلب پروژه های سرمایه ای تخصیص منابع عمده ای را ایجاب می کنند . تصمیمات بودجه بندی سرمایه ای معمولاً موجب ایجاد تعهدات بلندمدت می شود زیرا پروژه های مورد بررسی اغلب عمر مفیدی بیش از یکسال دارد. تصمیمات بودجه بندی سرمایه ای ، بر تصمیم گیری های کلی تری در مورد هدفها و سیاستهای بلند مدت واحد تجاری – تولیدی مبتنی است .



خرید و دانلود دانلود پاورپوینت بودجه بندی سرمایه ای


تحقیق در مورد ساخت و نصب تیرهای روشنایی درمحوطه ی گلستانه ها (کوپه ها)

تحقیق در مورد ساخت و نصب تیرهای روشنایی درمحوطه ی  گلستانه ها (کوپه ها)

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه45

 

فهرست مطالب

 

کابل و کابل کشی

تعریف کابل:

فرم استاندارد کابل ها یا (سطح مقطع های استاندارد کابل ها)

ساختمان کابل:

1- هادی کابل:

طرز شناختن کابل ها

2- عایق کابل ها:

اتصالات کابل ها

1- اتصال کابل به کابل شو:

 

2-بریدن، روپوش برداری و نصب کابل شوی کابل:

بستن کابل شو به وسیله پیچ و مهره

عواملی که در تعیین سطح مقطع کابل مؤثر است:

1- جریان مجاز:

ها)

چون اکثر وسایل مورد نیاز در اردوگاه ساخته می شد لذا با استفاده از لوله ی  گاز 4 و 6 از هر لوله 2 متر برید  و انتهای دو سر را با تبدیل لوله ی گاز به هم جوش داده  و برای نمای بهتر به کارگاه رنگ کوره برده تا به رنگ دلخواه رنگ آمیزی شود تا زیبا و چشم گیرتر شود سپس با تهیه کلاهک  بالای این لوله ها که معمولی به صورتی مخروطی بوده را از خیابان خریداری کردیم ضمناً قسمت پائین لوله شماره 6  را، دریچه ای برای سیم کشی  و در پایین تیر یک صفحه برای نگهداشتن تیر جوش دادیم  و نیز آماده برای نصب بر روی زمین است سپی محل کانال کشی را مشخص کرده و بعد کانالی به عمق cm 70 حفر شد جای قرار گرفتن تیرهای روشنایی را به وسیله ی بتن و یک صفحه ی فلزی که دارای 4 پیچ است بر روی زمین ایجاد می کنید باید توجه داشت که بتن ریخته شده از سطح زمین بلندتر باشد تا آب باعث  پوسیده گی پایه ی تیر روشنایی نشود.

برای کابل کشی ابتدا حدود cm10 خاک نرم کف کانال ریخته سپس کابل را درون کانال قرار
می دهیم و بعد حدود cm10 دیگر خاک نرم بر روی آن می ریزیم و روی آن یک ردیف آجر و بر روی آجرها نوار پلاستیکی که مشخص کننده ی عبور خط برق می باش قرار داده و روی آن را با خاک پر می کنیم در ابتدا خط اجرائی به یک تابلوی فرعی که از قبلاً بنا به درخواست اردوگاه  و مشخصات داده شده توسط پیمان کاران ساخته و در محل مورد نظر نصب شده متصل می کنیم که تابلو فرعی دارای قسمت های مختلفی مانند کلید دو حالته، فیوز سیگاری که برای لامپ های سیگنال استفاده می شود و همچنین لامپ سیگنال برای کنترل فازهای T, S, R و سه CT با مشخصات A5/100 و یک عدد PT  و یک ردیف فیوز مینیاتوری که برای چند کمپ از یکی از آنها استفاده می شود قرار دارد که شماره ی کمپ ها بر روی هر یک نوشته شده و چند فیوز مینیاتوری نیز برای آب خوری ها که توضیحات هر کدام از قسمت های نام برده شده در بالا را در پایان همین بخش شرح داده شده است و سپس کابل روشنایی محوطه ی کمپ ها را نیز به وسیله ی یک ترمینال که در درون تابلو قرار دارد به شبکه متصل می کنیم.



خرید و دانلود تحقیق در مورد ساخت و نصب تیرهای روشنایی درمحوطه ی  گلستانه ها (کوپه ها)