اقدام پژوهی آموزگارابتدایی چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاهم را به خوردن صبحانه ترغیب نمایم

اقدام پژوهی آموزگارابتدایی چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاهم را به خوردن صبحانه ترغیب نمایم

دانلوداقدام پژوهی آموزگارابتدایی چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاهم را به خوردن صبحانه ترغیب نمایم بافرمت ورد وقابل ویرایش

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد

چکیده

صبحانه و تغذیه مناسب انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند و از نیازهای ضروری دانش آموزان است و در صورت تامین نشدن این نیازها تاثیر نامطلوبی در آن ها به جای می  گذارد؛ آثاری که گاهی به شکل لاغری و چاقی و گاهی نیز به شکل اختلالات رفتاری مانند عصبانیت، پرخاشگری، خواب آلودگی، بی حوصلگی و نداشتن تمرکز حواس خود را نشان می دهد. کارشناسان تغذیه معتقدند دانش آموزانی که تغذیه بهتری دارند، صبحانه می خورند و میان وعده های مناسب و مغذی مصرف می کنند، نسبت به دیگر دانش آموزان از عملکرد تحصیلی بهتری برخوردارند و رشد جسمانی آن ها در مقایسه با هم سالانشان بسیار چشمگیر است. « تامین انرژی بدن به ویژه در سنین مدرسه که دانش آموزان در حال رشد هستند، از اهمیت زیادی برخوردار است و بر میزان یادگیری آن ها تاثیر به سزایی دارد. موفقیت تحصیلی دانش آموزان به نوع تغذیه بستگی زیادی دارد چون تامین نشدن مواد غذایی موجب کندی رشد آن ها می شود ضمن این که در میزان هوشیاری و دقت دانش آموزان تاثیر منفی دارد.بچه هایی که همراه صبحانه مقدار زیادى پروتئین مصرف مى‌کنند، بیش از آنهایی که غذاى غنى از کربوهیدرات مصرف مى‌کنند، در یادگیرى دروس خود موفق هستند. نحوه تغذیه و استفاده از 4 گروه اصلی غذایی و میان وعده ها دراین گروه باید طوری باشد که نیازهای روزانه آن ها را تامین کند، در غیر این صورت رابطه مستقیمی با پایین آمدن تمرکز حواس و کاهش روند یادگیری آن ها دارد. دانش آموزی که انرژی کافی دریافت نکرده باشد، دچار اختلالات رفتاری از جمله خواب آلودگی می شود و سطح یادگیری وی کاهش می یابد. برای تغذیه دانش آموزان باید از مواد غذایی و میان وعده های مناسب و مجاز استفاده و بر 3 اصل تنوع، تعادل و کیفیت مواد غذایی توجه کرد. نظارت بر تغذیه دانش آموزان بسیار حایز اهمیت است به خصوص بوفه های پایگاه تغذیه سالم در مدارس به دلیل این که با سلامت دانش آموزان رابطه مستقیمی دارد باید شرایط ویژه ای داشته باشد و بر آن ها نظارت دقیقی شود.

توصیف  وضعیت موجود 

بارها و بارها متوجه این مشکلات شده ام : اجازه گرفتن های پی در پی (زنگ اول) دانش آموزان – حواس پرتی آنان – دل دردها و حالت تهوع بچه ها – ترافیک و شلوغی فروشگاه در زنگ تفریح – تاخیر دانش آموزان در زنگ دوم و ... در این کلاس با ثبت مشاهداتم از حدود ۱۰ موردی که برای بیرون رفتن اجازه گرفتند ۶ نفر برای خرید از فروشگاه از کلاس خارج شدند که ۳ نفر آنان صبحانه نخورده بودند . ۲مورد از دل درد ها نیز به علت نخوردن صبحانه بود.  مشکل را  با مدیر معاون و همکاران مطرح کردم نظرات آنان را هم جویا شدم آنها نیز از این موضوع گلایه داشتند وابراز داشتند نخوردن صبحانه مشاهده شده و به گونه های مختلف سبب شده که دانش آموزان  بخشی از وقت آموزشیشان را صرف این موضوع بکنند. با نتیجه گیری از مشورت با مدیر معاونین و همکاران متوجه شدم که این مشکل همه ی کلاسهاست. از آنجایی که نخوردن صبحانه موجب سوء تغذیه و کاهش یادگیری دانش‌آموز می‌شود و کودکانی که صبحانه نمی‌خورند به دلیل کاهش دریافت مواد غذایی و کاهش انرژی بدن، زودتر خسته می‌شوند و یادگیری و قوه خلاقیت آنها در کلاس درس، کاهش می‌یابد. بر آن شدم تا این مشکل را حل کنم.    در همین راستا با خود دانش آموزان نیز مشورت کردم و سوالاتی از آنان پرسیدم : 1-      چرا عده ی زیادی از دانش آموزان از خوردن صبحانه امتناع می کنند؟ 2-       چرا برخی از دانش آموزان با وجود آگاهی از تاثیر صبحانه بر یادگیری باز هم صبحانه نخورده به مدرسه می آیند؟ 3-      چرا اکثر دانش آموزان به جای یک ساندویچ سالم صبحانه زنگ تفریح سراغ خوراکیهای بی ارزش می روند و آنها را جایگزین این وعده ی مهم می کنند؟ پاسخ های دانش آموزان با اینکه اغلب آنها واقعیت داشت اما دلایلی منطقی برای نخوردن صبحانه نبود.



خرید و دانلود اقدام پژوهی آموزگارابتدایی چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاهم را به خوردن صبحانه ترغیب نمایم


پروژه ، بودجه بندی سرمایه ای doc

پروژه ، بودجه بندی سرمایه ای doc

تحقیق و پروژه نهایی ویرایش شده با موضوع

بودجه بندی سرمایه ای ، در 72صفحه word

 

 

 

 

فهرست

چکیده 3

مقدمه4

بودجه بندی چیست7

تعریف بودجه بندی سرمایه ای8

مبانی بودجه بندی سرمایه ای11

فرایند بودجه بندی سرمایه ای14

روش های ارزیابی طرح های سرمایه گذاری19

روش های تحلیل مخاطره24

روش های مخاطره پروژه های سرمایه ای25

شناسایی پروژه های سرمایه گذاری30

ارزیابی پروژه های سرمایه گذاری31

تهیه و تنظیم بودجه مخارج سرمایه ای32

روش های ارزیابی پروژه33

روشهای مبتنی بر تنزبل گردش وجوه نقد34

مقایسه روش IRR و NPV

دوره بازیافت سرمایه40

سایر عوامل موثر بر بودجه بندی سرمایه ای43

مالیات بر درامد و بودجه بندی سرمایه ای45

هزینه های سرمایه ای47

مفروضات بودجه بندی سرمایه ای52

انواع اختیارات سرمایه گذاری58

خلاصه و نتیجه گیری

منابع

 

چکیده

روش های بودجه بندی سرمایه ای پیچیده با ابزارهای متعدد و روش های مختلف همراه است (مثل شبیه سازی مونته کارلو، معادل های قطعیت، قواعد تصمیم نظریه بازی ها و استدلال گزینه واقعی) هدف از این پژوهش بررسی کاربرد شیوه های پیچیده بودجه بندی سرمایه ای در صنعت پتروشیمی ایران است. معمولا بزرگترین و پیچیده ترین پروژه ها در حال حاضر در این صنعت انجام می شود. از آنجا که در حوزه شیوه های پیچیده بودجه بندی سرمایه ای تاکنون مطالعات تخصصی چندانی صورت نگرفته است. در این تحقیق قصد داریم به دو هدف عمده دست یابیم. نخست آنکه این شیوه ها را به صورت منسجم در یک مقاله جمع آوری و ارائه نماییم و دیگر آنکه درک مدیران فعلی صنعت روبه رشد پتروشیمی را در شرایط عدم قطعیت که ویژگی حاضر دنیای فعلی کسب و کار است مورد مطالعه قرار دهیم. با توجه به یافته های پژوهش افزایش در عدم قطعیت های خاص با کاربرد روش های بودجه بندی سرمایه ای پیچیده (معادل های قطعیت، تکنیک نظریه بازی و تکنیک استدلال گزینه واقعی) همراه نیست و در مورد روش مونته کارلو افزایش در عدم قطعیت های خاص با کاربرد روش های بودجه بندی سرمایه ای پیچیده شیوه مونته کارلو همراه است. همچنین می توان عنوان نمود که عامل عدم قطعیت مالی (عدم قطعیت سود و عدم قطعیت نرخ تورم) به عنوان یک عامل تاثیرگذار بر روی استفاده از روش های بودجه بندی سرمایه ای پیچیده محسوب می شود و عدم قطعیت نرخ تورم اصلی ترین عامل تاثیرگذار بر روی روش های بودجه بندی سرمایه ای پیچیده است.

 

 

بودجه بندی چیست؟

 

 شامل فرایند منظم برنامه ریزی برای آن دسته از هزینه های سرمایه ای است که بازده آنها از یک سال تجاوز می کند و در واقع، هزینه کردن وجوه جاری است aبا پیش بینی سود نقدی آینده که از آن در سطوح مختلف سازمان استفاده می شود. بودجه بندی سرمایه ای، یکی از فرایندهای کاری مهم مدیران است زیرا با سرمایه گذاری مبالغ عمده سروکار داشته و هرگونه اشتباهی در این فرایند، منجر به زیان هایی عمده می شود. این فرایند با پیش بینی انواع طرح های سرمایه گذاری و سپس براورد انواع درامدها و هزینه های هر طرح، شروع و با گزینش بهترین طرح و سپس ارزیابی طرح انتخاب شده، خاتمه می یابد.



خرید و دانلود پروژه ، بودجه بندی سرمایه ای doc


دانلود مقاله آماده با عنوان هوش تجاری و تصمیمات کلان سازمانی - با فرمت WORD

دانلود مقاله آماده با عنوان هوش تجاری و تصمیمات کلان سازمانی - با فرمت WORD

عنوان مقاله : هوش تجاری و تصمیمات کلان سازمانی

قالب بندی : word

شرح مختصر : در این نوشتار آثار مثبتی که هوش تجاری (BI=BUSINESS INTELLEGENCE) بر تصمیمات عمده و کلان سازمانی دارد اشاره شده است و به عمده موارد قابل توجه در معماری هوش تجاری و مزایای آن به همراه نحوه برخورد و نوع پیاده سازی آن پرداخته شده است، هوش تجاری نه به عنوان یک ابزار یا یک محصول و یا حتی سیستم، بلکه بعنوان یک رویکرد جدید در معماری سازمانی بر اساس سرعت در تحلیل اطلاعات به منظور اتخاذ تصمیمات دقیق و هوشمند کسب و کار در حداقل زمان ممکن مطرح شده است. در این مقاله، دلایل لزوم استفاده با تشریح اهداف آن، ضمن معرفی تکنیک‌های عمومی، مورد بررسی قرار گرفته است.

فهرست :

چکیده

مقدمه

تعریف هوش تجاری

مراحل هوش تجاری

کلیات هوش تجاری

ضرورت استفاده از هوش تجاری در سازمانها

اجزا و مهارت های لازم برای ارتقای هوشمندی کسب و کار

اهمیت استراتژیک هوش تجاری در تصمیمات سازمان

تکنیک‌های تسهیل تصمیم گیری هوش تجاری

عوامل موثر بر هوش تجاری سازمان

نتیجه گیری



خرید و دانلود دانلود مقاله آماده با عنوان هوش تجاری و تصمیمات کلان سازمانی - با فرمت WORD


دانلود تحقیق سیری در زندگی و اندیشه جان دیویی و افلاطون

دانلود تحقیق سیری در زندگی و اندیشه جان دیویی و افلاطون

 زندگی جان دیویی
جان دیو  ئی د رسال 1895 ، در برلینگتون  در ایالت ورمونت آمریکا  بدنیا آمد دوران  کودکی و  جوانی خو د را  در محیط آرام برینگتون  و  سالهای بلوغ و بار آوری خود را در شیکاگو و  نیو یورک گذراند .  ( گوتک 1386 ،ص 116  ) او  فردی در ستکار و دوست داشتنی بود
دیوئی در جوانی به  گونه ای غیر  عادی  کمرو بود  اوفردی درستکار و  دوست  داشتنی بود ، تکامل فکری دیو ئی تدریجی  بود و  تنها در  دو  سال آخر  دانشکده   بود که  نشانه های از  یک  نقطه عطف تعیین  کننده در  زندگی فری او مشاهده شد . او   در سالهای آخر  دانشکده اش  ، به نظریه پردازی فلسفی و همچنین مسائل گستر ده تر سیاسی و  اجتماعی روز علاقمند  شد .
( نقیب زاده ، ص 164-163 )
زندگی علمی و فلسفی
 در  رابطه  با زندگی علمی دیو ئی باید گفت که او ابتدا در دانشگاه ور مونت و سپس جانز ها پیکنز ، جایی که استادش ، ج.س. موریس ، تحت فلسفه هگل قرار گرفت ، تحصل نمود . در ها پکنیز ، تعلق  خاطر اساسی اش به  مفهوم  رابطه  اورگانیک بین  ذهن و عین ، هوش و جهان  که  یکی از وجوه مشخصه فلسفه اش گردید شکل گرفت
تکامل  شصیت   سال های جوانی دیدئی تغییر شکل بزرگی در جهان بینی او  نشان  می دهد در آن سنین  او به روشنفکر مبلغ اصلاحات اجتماعی تبدیل  شده  بود  و این تغییر  تدریجاً د او  بوجود آمده بود ، دیوئی ما نند جیمز از طریق فیلسوفان تجربه  گرای انگلیسی  به  پراگماتیسم نرسید  بلکه  ، برعکس او  از طریق هگل با د یالکتیک  و تصویر  گرایی کلیت  گرایش به  پراگماتیسم دست  یافت . اما  دیو ئی تاکید  هگل بر  عقل  یا روح را  به  تأکید بر علم و  اثرات آن تبدیل کرد. در  فلسفه دیوئی ، روح  مطلق  جایش  را به  عمل هوش علمی  می دهد  و  علم است  که از یک  مرحله  پیچیده  به  یک مرحله پیچیده دیگر گذر  می کند و علم  با افزایش استعدادهای انسان و افزایش  مسئولیتهای او دارای بار اخلاقی  می باشد.  ( اسکفلر ،1366 )

جان دیویی ( 1952- 1859 ) رهبر عملگرایی در آمریکا
زندگی جان دیویی1
زندگی علمی و فلسفی1
فلسفه  دیوئی2
نظرات  دیدئی در باره آموزش و پرورش2
دیوئی و مدرسه  آزمایشگاه3
وجهه های مختلف فلسفه تربیتی دیوئی3
هدف های آموزش وپرورش5
برنامه درسی5
روش تدریس6
آثار فلسفی وتربیتی دیوئی6
گزیده ای از نظرات جان دیوئی7
نقد  پراگماتیسم در تعلیم و تربیت8
نتیجه گیری8
هنر از منظر جان دیوئی9
رویکرد فلسفی دیوئی9
هنر و انتقاد از دوآلیسم12
ابزار و غایات12
تجربه زیبایی شناسانه به مثابه هسته هنر و زندگی14
رویکرد فلسفی دیوئی به هنر16
هنر و انتقاد از دوآلیسم18
نظریه زیبایی شناسی19
تجربه20
تجربه زیبایی شناسانه به مثابه هسته هنر و زندگی21
فیلسوف عملگرا- در چهارچوب سرمایه داری23
افلاطون
افلاطون و عدالت36
افلاطون هیچ گاه از نظریه مُثُل جدا نشد39
رابطه مُثُل با محسوسات چیست؟41
پاسخ به سنت گرایان !44
پیام نظریه مثل افلاطون چیست ؟47
فایدون نظریه مُثُل را تنها «طرح» می کند.48
مُثُل از دیوتیمای کاهنه شروع می شود!49
آیا زیبا از زیبایی جداست؟51
آیا زیبایی کلی همان خیر است؟51
فیلسوف حقیقی در جستجوی طبیعت ذاتی هر چیز است.52
مقایسه خورشید با مثال خیر.52
دو ملاحظه مهم در مورد یکی بودن خیر53
نقش دمیورژ با نقش عقل راهبر است.54
با دیالکتیک انسان به مشاهده خیر با عقل محض نائل میشود55
چه نسبتی بین جزیی محسوس و مثل هست؟55
مراد افلاطون از مشاهده نفس56
آیا مُثُل کثافت و موهم وجود دارد؟ تردید اول پارمنیدس!57
نظریه مُثُل جوابگوست، مادام که حامل صفات اخلاقی و هنری است57
پاسخ سقراط به نقد پارمنیدس درباب رابطه جزئی ومثال58
تردیدهای مطرح شده در پارمنیدس بی جواب می ماند!60
پارمنیدس در تردید دوم محاوره، آستین ها را بالا می زند!60
سوفسطایی و نظریه مُثُل61
نسبت صور با یکدیگر: واحد عالیترین صورت و شامل همه است62
وقتی صور با هم نمی آمیزند (پرتویی بر محاوره تئای تتوس)63
کاری که محاوره سوفسطایی می کند و کاری که نمی کند !64
کوشش چند باره برای حل مشکل خوریسموس64
از «واحد در کثیر» تا «آپیرون»67
خدا، صانع (فوتورگوس) تخت ایده آل است .67
آیا میتوانیم افلاطون را نوافلاطونی تفسیر کنیم؟69
جنبه ریاضی نظریه مُثُل70
درباره گرایش ریاضی کردن همه چیز72
ریاضی گرایی افلاطون عجیب است73
مسلک ریاضی کردن، رفیق ایدئالیسم است!73
چگونگی درک مثل توسط انسان؟ عرفانی؟74
پیشرفتی که افلاطون نسبت به پیشینیان نشان می دهد .78
افلاطون نه نوکانتی بود و نه افسانه سرا !80
افلاطون، ماریاریلکه هم نبود!81
افلاطون آنگونه مهم نبود که نیچه می گفت!82
فهرست منابع:84

 

شامل 87 صفحه فایل word



خرید و دانلود دانلود تحقیق سیری در زندگی و اندیشه جان دیویی و افلاطون


پروژه کار آموزی مهد کودک

پروژه کار آموزی مهد کودک

 لینک پرداخت و دانلود *پایین صفحه*

 

فرمت فایل : Word(قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه :34

 

فهرست مطالب:

عنوان :                                                                                                                                                   صفحه:

مهد کودکی را که کار آموزی می کردید معرفی کنید 1

برنامه هفتگی کلاس آمادگی 2و1 .................. 3

معرفی مربیان و تحصیلات آنها .................. 4

مراحل کارهای انجام شده در محل کار آموز ...... 5

گزارش هفتگی ................................. 18

گزارش ماهانه ................................ 21

گزارش ماهانه 2 .............................. 22

گزارش ماهانه 3............................... 23

گزارش ماهانه 4............................... 23

خلاصه آموزش ها در طی 3 ماه ................... 24

آموزش مفاهیم ریاضی .......................... 25

آشنایی با مفاهیم علوم تجربی ................. 26

چیستان ...................................... 27

آموزش بهداشت ................................ 28

آموزش مفاهیم علوم اجتماعی ................... 29

پیشنهاد ..................................... 30

انتقاد ...................................... 30

برداشت های کلی .............................. 31

نتیجه گیری .................................. 32

 

مهد کودکی را که کارآموزی می کردید معرفی کنید.

 

مهد کودکی که من در آنجا مشغول به کارآموزی بودم با مساحت تقریبا 230 متر و حیاط 40 و سالن بازی 30، کلاسها آمادگی 1 15 و آمادگی 2، 15، و کلاس 3-4ساله 15 و دفتر مدیر 15 وسالن تلویزیون 30 می باشد که در گروه 3-4 ساله دارای 20 کودک که برای این کلاس بسیار زیاد می باشد. این گروه سنی طوری هستند که هر کدام در حال جنب و جوش و تحرک می باشد و فضا بسیار کوچک است و از وسایل کمک آموزشی و کتاب کمکی علاوه بر کتابهای آموزشی خودشان استفاده نمی شد- کاردستی بسیار محدود می باشد- وسایل بازی برای کودکان هم نداشتند در گروه 4-5 ساله آمادگی 1 دارای 19 کودک که کلاس بسیار کوچک طوری که ** هم جای برای رفت و آمد بین بچه ها نداشت. مدیر امکانات آموزشی بریا مربیان قرار نمی داد مثل وسایل کمک آموزشی- کتاب کار مربی- و حتی آن ها کتاب به این مهمی یعنی زبان آموزی در اختیار کودکان قرار ندادند که خزانه لغات کودکان کمی وسیعتر شود. هیچگونه وسایلی برای خلاقیت و شکوفایی کودکان مثل پازل، جورچین، و... وجود نداشت تا کمی کودکان را به فکر وادارند. در گروه 6سال آمدگی 2 با 13 کودک که به نظر من همه آن ها جای خیلی کمی داشتند و مثل دو گروه قبلی هیچگونه امکانات کمک آموزشی نداشتند وسیله بازی به غیر از لگو و خمیر هیچ چیز دیگری نداشتند.

 

مدیر مسئول: مدیر مسئول خانم بایگی دارای لیسانس ادبیات با 3 سال سابقه کاری می باشند که تجربه ی زیادی در این زمینه کسب نکرده بودند. امکانات زیادی در اختیار مربیان قرار نمی دادند تا آنها بتوانند دانشی را که کسب می کنند در اختیار کودکان قرار بدهند. امکانات بسیار کم بود وظایف یک مدیر پیش دبستانی به شرح زیر است:

 

1) تعیین وظایف کلیه مربیان و کارکنان

 

2) ترتیب دادن جلسات بحث و انتقاد دوستانه بین همکاران و مدرسه

 

3) ترتیب دادن جلسات خصوصی بین مدیر و مربی

 

4) ارزشیابی از کار مربیان

 

5) ایجاد کتابخانه برای مربیان و استفاده مفید از کتابخانه برای همکاران

 

6) توجه به مسائل شخصی و خانوادگی مربیان و تشویق و دلگرم ساختن آنان به کار و فعالیت

 

7) نظارت در اجرای هرچه بهتر برنامه های تنظیم شده

 

8) تنظیم برنامه سالانه، هفتگی- روزانه برای کار کلاسها

 

9) تشکیل جلسات با اولیا و مربیان و نظرخواهی از آنان در جهت بهبود کارها

 

10) استفاده از خلاقیت کودکان و مربیان در مرکز آموزش

 

11) انجام امور مالی و اداری در پشتیبانی از برنامه های آموزشی

 

پس اگر تحثیلات این خانم در خصوص همین زمینه بود تجربه ی بیشتری کسب می کرد و کودکان هم در این زمینه آسیب نمی دیدند.

 

ساعت کاری در مهد: ابتدا تنظیم ساعت در کودکان با در نظر گرفتن سن و سال آنان، توانایی های ذهنی کودکان و عوامل دیگر از قبیل وسایل آموزشی و روشهای آموزش و نظایر آن انجام می گیرد.

 

به تناسب ساعتهای را برای کودکان تدارک می بینند با توجه به مدتی که کودکان را نگهداری می کنند ساعت روز را بین فعالیت های مختلف کودکان تقسیم بندی می کنند. در هر ساعت از روز فعالیت هایی را پیش بینی می کنند که وسیله مربیان به مورد اجرا گذاشته می شود معمولاً در مهد کودک سه نوع ساعت کار می توان مشاهده کرد. ولی کمیت آن ها بستگی به اداره کنندگان مهد دارد.

 

1- ساعاتی از روز را کودکان سرگرم فعالیت هایی هستند که این فعالیت ها به دقت قبل از ورود به کلاس از طریق مربی تهیه و تنظیم شده اند و یا راهنمایی مربی اجرا می شوند مدت این نوع فعالیت ها معمولاً بین 15 تا 30 دقیقه در روز است و کودکان قدم به قدم در انجام فعالیت ها راهنمایی می شوند این نوع برنامه در کلاس های کودکان 5 و 6 ساله بیشتر اجرا می گردند و در کلاس های پائین مانند 3 و 4 سال حجم چنین برنامه هایی کم است.

 

2- در مهد کودک ساعاتی را که کودکان به فعالیت هایی می پردازند که درنیمی از برنامه وسیله مربی راهنمایی می شود ولی نصف فعالیت ها را کودکان به صورت آزاد اجرا می کنند و مخصوصاً سعی بر این است که کودکان از خلاقیت و ابتکار خویش در انجام کارها بهره بگیرند مدت این برنامه ها معمولاً حدود 30 الی 40 دقیقه در روز است.

 



خرید و دانلود پروژه کار آموزی مهد کودک