تحقیق خواب و مرگ و مقایسه‌ی آن دو

تحقیق خواب و مرگ و مقایسه‌ی آن دو

فرمت فایل: word

تعداد صفحه:61

وزارت آموزش و پرورش

مجتمع پیامبر اعظم (ص)

مرکز تربیت معلم شهید باهنر

موضوع بررسی:

خواب و مرگ و مقایسه‌ی آن دو

چکیده :

در این تحقیق به بررسی خواب و مرگ و مقایسه‌ی آن دو پرداخته شده است.

خواب : حالتی است که در اثر از کار افتادن موقتی بعضی از مراکز عصبی و دفاعی در بدن پدید می‌آید و در این هنگام تنها یک قسمت از مراکز دفاعی از فعالیت باز می‌ماند و بقیه‌ی قسمت‌های دفاعی و سایر دستگاه‌های بدن به کار مشغولند ولی حواس پنجگانه از کار می‌افتد و تنها قوه‌ای که در هنگام خواب از کار نمی‌افتد قوه‌ی تخیل است.

مرگ : خواب شدید و بزرگ در هر دو مرحله‌ی روح و نفس است که انسان از نشئه‌ای به نشئه‌ی دیگر انتقال می‌یابد با این تفاوت که در حین خواب انسان غالباً توجه ندارد و هنگامی که بیدار می‌شود نمی‌داند که حقیقتاً از سفری بازگشته است برخلاف حالت مرگ .

مقایسه‌ی خواب و مرگ : درخواب قبض روح به صورت کامل انجام نمی‌گیرد ولی در مرگ قبض روح کامل صورت می‌گیرد و تعلق روح نسبت به بدن بطور کامل از بین می‌رود.

 



خرید و دانلود تحقیق خواب و مرگ و مقایسه‌ی آن دو


بررسی رابطه بین سبک های فرزندپروری و پرخاشگری در دانش آموزان پایه هشتم شهرستان جاسک در سال تحصیلی 94-93

بررسی رابطه بین سبک های فرزندپروری و پرخاشگری  در دانش آموزان پایه هشتم شهرستان جاسک  در سال تحصیلی 94-93

چکیده

 

پرخاشگری که به صورت رفتارهای پرخاشگرانه مشخص می شود ناشی از محرومیت ها و کمبودهای فرد می باشد محیط و افرادی که فرد با آنها در ارتباط است نقش موثری در این فرآیند دارند هدف از این پژوهش شناخت عوامل موثر در پرخاشگری دانش آموزان ابتدایی و غیر روشهای مناسب جهت تعدیل این رفتار می باشد   با توجه به تعریف فوق جامعه آماری پژوهش حاضر تمام دانش آموزان سال هشتم شهرستان سیریک و می باشد.چون امکان دسترسی به اسامی تمام دانش آموزان شهرستان سیریک میسر نبود از میان تمام دبیرستان های واقع در مرکز شهرستان را به تصادف انتخاب کردیم و دانش آموزان پایه هشتم این   دبیرستان ها را مورد آزمون قرار دادیم. حجم نمونه مورد نظر در این پژوهش 50 نفر بود. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده در این تحقیق، پس از استخراج داده های خام، در دو بخش توصیفی و استنباطی به تجزیه و تحلیل آماری داده های به دست آمده پرداخته شد. در بخش توصیفی شاخص های گرایش مرکزی و پراکندگی که عبارتند از میانگین، میانه، دامنه تغییرات، انحراف معیار محاسبه و مورد بررسی قرار گرفت و در بخش استنباطی از آزمون خی و آزمون t برای دو گروه مستقل استفاده شد. با توجه به نتایج می توان مطرح نمود که هر چند میان پرخاشگری دختران و پسران تفاوت وجود داشت اما با تجزیه و تحلیل های آماری و استفاده از آزمون های معتبر آماری نشان داد که اختلاف مشاده شده قابل اتکاء نبوده و از لحاظ آماری تفاوت مشاهده شده معنادار نمی باشد بنابراین میان پرخاشگری دختران و پسران تفاوت وجود ندارد و همچنین رابطه ای بین سبک های فرزندپروری و پرخاشگری کودکان وجود ندارد هر چند که با در نظر گرفتن اطلاعات بدست آمده در فصل چهارم (بخش توصیفی) انتظار می رفت که نتیجه ای غیر از این بدست آید اما تجزیه و تحلیل های آماری مؤکد نظریه های بالا نبودند.

فصل اول

کلیات پژوهش

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت پژوهش  

اهداف پژوهش

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

فصل دوم

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش

مقدمه

ویژگی های دوران نوجوانی:

تغییرات بدنی در دوران بلوغ:

انواع مسائل و مشکلات نوجوانان

پرخاشگری چیست؟

انواع پرخاشگری‌

تفاوت های جنسیتی

الگوهای پرخاشگری در نوجوانان

روش های پیشگیری و درمان عصبانیت و پرخاشگری در نوجوانان

مراحل پرخاشگری:

علل پرخاشگری

تبیین های مربوط به پرخاشگری

اَشکال پرخاشگری

عوامل مؤثر در بروز پرخاشگری

آثار و پی آمدها

شیوه های فرزند پروری

انواع متفاوت والدین در فرزند پروری :

ابزارهای سنجش شیوه های فرزندپروری

پیشینه تحقیقات داخلی

پیشینه تحقیقات خارجی

 

 

فصل سوم

روش تحقیق

مقدمه

روش تحقیق

شیوه اجرای پژوهش

ابزار گردآوری اطلاعات

پرسشنامه اقتدار والدین

شیوه نمره گذاری

روایی

پایایی

آزمون DAP

روایی و پایایی

جامعه آماری

حجم نمونه

شیوه نمونه گیری

شیوه تجزیه و تحلیل اطلاعات

 

فصل چهارم

یافته ها و نتایج

الف) تجزیه و تحلیل توصیفی

جنسیت:

تحصیلات:

سن آزمودنیها:

ب) تجزیه و تحلیل استنباطی

فرضیه اول: بین سبک های فرزندپروری والدین و پرخاشگری دانش اموز رابطه معناداری وجود دارد.

فرضیه دوم : بین شیوه فرزندپروری دموکراتیک والدین و پرخاشگری نوجوان رابطة معناداری وجود دارد.

فرضیه سوم: بین شیوه فرزندپروری استبدادی والدین و پرخاشگری نوجوان رابطة معناداری وجود دارد.

فرضیه چهارم: بین شیوه فرزندپروری سهل گیرانه والدین و پرخاشگری نوجوان رابطة معناداری وجود دارد.

فرضیه پنجم: بین پرخاشگری دختران و پسران تفاوت معناداری وجود دارد.91

فصل پنجم

بحث و تفسیر

بحث و نتیجه گیری

محدودیت های پژوهش

پیشنهادات پژوهشی

پیشنهادات کاربردی

منابع و مأخذ

منابع فارسی

فهرست سایت ها

منابع لاتین

پیوست ها و ضمائم

«پرسشنامه اقتدار والدین بامریند»

 

 

فهرست نمودارها

نمودار1-4: نمودار جنسیت در نمونه مورد بررسی (پرخاشگری)

نمودار2-4: نمودار جنسیت در نمونه مورد بررسی (سبک های فرزندپروری)

نمودار3-4: نمودار تحصیلات در نمونه مورد بررسی (سبک های فرزندپروری)

نمودار 4-4: نمودار توزیع فراوانی سبک های فرزندپروری در نمونه مورد بررسی

نمودار5-4: نمودار مقایسه میانگین سن در نمونه مورد بررسی

نمودار6-4: نمودار توزیع فراوانی متغیر پرخاشگری در کودکان نمونه مورد بررسی

 

فهرست جداول

جدول شماره 1-4: بررسی وضعیت متغیر «جنسیت» در نمونه مورد بررسی (پرخاشگری)

جدول شماره 2-4: بررسی وضعیت متغیر «جنسیت» در نمونه مورد بررسی (سبک های فرزندپروری)

جدول شماره 3-4: بررسی وضعیت متغیر «تحصیلات» در نمونه مورد بررسی (سبک های فرزندپروری)

جدول 4-4: توزیع فراوانی سبک های فرزندپروری والدین بر تحصیلات آنان

جدول 5-4: توزیع فراوانی سبک های فرزندپروری در نمونه مورد بررسی

جدول 6-4: توزیع فراوانی سبک های فرزندپروری والدین بر حسب پرخاشگری کودکان

جدول شماره 7-4: بررسی وضعیت متغیر «سن» در نمونه مورد بررسی

جدول شماره 8-4: شاخص های آماری متغیر پرخاشگری در کودکان نمونه مورد بررسی

جدول9-4: نتایج مجذور کای در مورد فرضیه پژوهش

جدول10-4: همبستگی بین سبک فرزند پروری دموکراتیک و مؤلفه های پرخاشگری(پرخاشگری فیزیکی، پرخاشگری کلامی، خشم و خصومت)

جدول11-4: همبستگی بین سبک فرزند پروری استبدادی و مؤلفه های پرخاشگری(پرخاشگری فیزیکی، پرخاشگری کلامی، خشم و خصومت)

جدول12-4: همبستگی بین سبک فرزند پروری سهل گیرانه و مؤلفه های پرخاشگری(پرخاشگری فیزیکی، پرخاشگری کلامی، خشم و خصومت)

جدول 13-4: مقایسه متغیر «پرخاشگری» در دو گروه دختران و پسران 7-3 ساله

جهت دانلود از لینک ارائه شده استفاده نمائید این لینک امکان 10 بار دانلود در 5 روز آینده را دارد

 

 

 



خرید و دانلود بررسی رابطه بین سبک های فرزندپروری و پرخاشگری  در دانش آموزان پایه هشتم شهرستان جاسک  در سال تحصیلی 94-93


مدیریت نوین و توسعه پایدار ***

مدیریت نوین و توسعه پایدار ***

مدیریت نوین و توسعه پایدار ، مطلب آموزشی مدیریتی و مقاله فوق العاده ای برای رشته مدیریت بوده که در 31 صفحه تهیه شده است.  چکیدهتوسعه پایدار، مفهوم جدیدی است که از طریق پیوند بین ابعاد مختلف توسعه (اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی) و توجه خاص به ملاحظات محیطی و حفظ محیط زیست از دهه 80 به طور گسترده‌ای مطرح گردید. از سوی دیگر،‌مدیریت دولتی نوین به منظور افزایش مسئولیت مدیران به محیط پیرامونی خود، از دهه 70 جایگزین مدیریت دولتی در مفهوم سنتی آن شد.  لذا در این مقاله، پس از تشریح «توسعه» در مفهوم سنتی، الگوی جدید آن تحت عنوان «توسعه پایدار» به عنوان اساس فعالیتهای مدیریت دولتی نوین مطرح شده است. سپس مدیریت دولتی نوین به عنوان محور توسعه پایدار و ابزار دولتها در کسب اهداف توسعه، پایدار، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.  قسمتی از متن :همه ما از توسعه اقتصادی شناخت داریم و شاخصه‌های آن را مثل رشد تولید، افزایش بهره‌‌وری (کارایی)، افزایش درآمد ملی و تولید ناخالص ملی و ..... در نظر داریم. از طرف دیگر، توسعه اجتماعی و شاخصه‌هایی نظیر توزیع عادلانه درآمد، برابری و بسط عدالت اجتماعی را نیز می‌شناسیم و گفته می‌شود که پس از رشد اقتصادی و حتی به همراه آن و به دنبال کارآفرینی، ایجاد اشتغال، به جا و لازم است تا افراد فعال جامعه در چرخه اقتصادی کشور مشغول به کار شوند. همچنین توسعه فرهنگی، از جنبه‌های نوین مفهوم توسعه است که  .........................

 



خرید و دانلود مدیریت نوین و توسعه پایدار ***


کتاب اندرویدی آموزش آشپزی

کتاب اندرویدی آموزش آشپزی

کتاب اندرویدی آموزش آشپزی

کتاب اندرویدی آموزش آشپزی

آموزش انواع غذاها  وسس ها وکوکوها وکتلت ها دراین کتاب وجود دارد

 

پیشنهادمدیرفروشگاه::لطفانسخه اندرویدی فروشگاه اینترنتی من را از همین فروشگاه یا وبلاگ فرو ...

دریافت فایل

خرید و دانلود کتاب اندرویدی آموزش آشپزی