پاور پوینت رشته کشاورزی کاربرد GPS در آبیاری و زهکشی

پاور پوینت رشته کشاورزی کاربرد GPS در آبیاری و زهکشی

دانلود پاور پوینت رشته کشاورزی کاربرد GPS در آبیاری و زهکشی با فرمت ppt و قابل ویرایش تعداد اسلاید 23

دانلود پاور پوینت آماده

 

چکیده:

در مدیریت بهره برداری و نگهداری شبکه های آبیاری و زهکشی، اطلاعات متعددی که به اشکال مختلف از منابع گوناگون در بازههای زمانی متفاوت جمعآوری میشوند، مطرح میباشد. بنابراین لازم است با بهره گیری از فناوریهای نو و پیشرفته کلیه این اطلاعات در قالب یک بانک اطلاعاتی به صورت منسجم و یکپارچه درآمده، به طور منظم به هنگام شده و با تحلیل و پردازش آنها در فرآیند تصمیم گیری بکار گرفته شوند.

سامانه های اطلاعات جغرافیایی به عنوان ابزاری جهت جمع آوری، مدیریت، پردازش و نمایش اطلاعات مکانی و غیرمکانی می تواند در این راه به خدمت گرفته شوند. در این مقاله علاوه بر بیان مختصری از عوامل موثر در بهره برداری و نگهداری ازشبکه های آبیاری و زهکشی مغان، زرینه رود و تجن پرداخته خواهد شد و GIS شبکه ها، به چگونگی تهیه بانک اطلاعاتی قابلیتها و توانایی هایی که این سامانه در اختیار کاربران قرار میدهد معرفی میگردد. 

مقدمه

با عنایت به نیازهای روزافزون تولید مواد غذایی و محدود بودن منابع آب و خاک و همچنین سرمایه گذاری انبوهی که درطراحی و ساخت شبکه های آبیاری و زهکشی و زیر ساختهای مربوطه انجام می گیرد، ضروری است که بهرهبرداری از منابع موجود بهینه شود. در این راه ضمن آنکه با اتخاذ روشهای نوین بهره برداری و نگهداری، کمبودها و نواقص سامانه بهره برداری ونگهداری موجود در شبکه ها باید بهبود بخشیده شود، برای دسترسی سریع به اطلاعات دقیق و بهنگام مورد نیاز در مدیریت این کار باید از فناوری جدید و پیشرفته بهره گرفته شده و به ابزار کمکی مجهز گشت.بنابراین به موازات اجرای پروژه بهسازی آبیاری که جهت بهبود و تکمیل شبکه های آبیاری و زهکشی دشتهای مغان،زرینه رود و تجن با استفاده از تسهیلات وام بانک جهانی انجام گرفت، به منظور بهره برداری مطلوب و بهینه از سرمایه گذاری های انجام شده، لزوم بهبود نظام مدیریت بهره برداری و نگهداری این شبکهها و استفاده از فناوریهای نوین در این زمینه مدنظر دست اندرکاران اجرایی در وزارت نیرو قرار گرفت.

 



خرید و دانلود پاور پوینت رشته کشاورزی کاربرد GPS در آبیاری و زهکشی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.