دانلود مقاله اعتماد به نفس و مثبت اندیشی در بین نوجوانان و جوانان (فرمت فایل Word ورد و با قابلیت ویرایش)تعداد صفحات 35

دانلود مقاله  اعتماد به نفس و مثبت اندیشی در بین نوجوانان و جوانان (فرمت فایل Word ورد و با قابلیت ویرایش)تعداد صفحات 35

ـ لحظه ای به خود بیندیش ... چقدر خود را باور داری؟ استقامت، توان و انرژی تو در زندگی چقدر است؟

خودباوری و اعتماد به نفس استخوان بندی و چهارچوب اصلی شخصیت انسان را تشکیل می دهد. آنچه فاصله بین اندیشه و حرف تا عمل را کوتاه و کوتاهتر و هدف ها را نزدیک تر ساخته و خلاقیت ها را جامه عمل می پوشاند، خودباوری است.

انسان خودباور مثبت می اندیشد، به قدرت خداوند، عقل و توان خود اعتماد دارد. سستی و تنبلی و امروز و فردا کردن در کارش نیست، پیوسته در حال ارزیابی و سپس عمل است. گویی تصویری شفاف و روشن از آینده در پیش چشم خود دارد و آن را به حال تبدیل کرده است و مهم تر آنکه سد محکمی در مقابل امواج منفی نه، نمی شود و نمی توان ... و پاسخ مستدلی برای اگرها و مگرها دارد. از موفقیت ها و شکست های خود و دیگران درس ها گرفته، هرگز توقف در کارش نیست، با سرعت و دقت جلو می رود، اگر هم جایی لغزید زود خود را جمع کرده به پا می خیزد و دوباره حرکت آغاز می کند.

چیزی که نحوه زندگی انسانها را مشخص می کند، تفسیر و نوع دیدشان نسبت به  وقایع بیرونی است نه خود آن وقایع. سرمنشأ مثبت اندیشی از باورهای ما می آید. باورها و اعتقادات هر فرد و نوع برداشتش از زندگی و وقایع آن است که او را به سمت و سوی خوشبختی و یا بدبختی می برد. هر اتفاقی که در زندگی ما پیش  می آید، از نظر ما یا خوشایند است یا ناخوشایند. پس هرامری می تواند باعث خوشحالی و خوشبختی ما و یا باعث ناکامی و ناراحتی ما شود.

مثبت اندیشی به ما کمک می کند که بتوانیم تغییرات مفیدی در رفتار، گفتار، کار و زندگی خود ایجاد کنیم.کلمات نیز تأثیر بسیاری بر افکار و احساسات ما می گذارند. کلمات می تواند ما را بسیار هیجشان زده، متأثر یا خوشحال کند. پس باید کلمات را در جهت مثبت و زیبا کردن افکار و احساس به کار برد.

داشتن اعتقادات مثبت در زیباتر شدن افکار و اعمال ما و بهبود کیفیت زندگیمان تأثیر بسیار زیادی دارد و باعث ایجاد شور و شوق در زندگی می شود. مثل این جمله: «من شایسته موفقیت هستم و همیشه به اهدافم می رسم.»



خرید و دانلود دانلود مقاله  اعتماد به نفس و مثبت اندیشی در بین نوجوانان و جوانان (فرمت فایل Word ورد و با قابلیت ویرایش)تعداد صفحات 35


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.