اقدام پژوهی: چگونه توانستیم با انجام راهبردهای آموزشی مشکل نارساخوانی دانش آموز را در پایه سوم ابتدایی کاهش دهیم.

اقدام پژوهی: چگونه توانستیم با انجام راهبردهای آموزشی مشکل نارساخوانی دانش آموز را در پایه سوم ابتدایی کاهش دهیم.

چکیده:

پژوهش حاضر به منظور حل مشکلات ویژه یادگیری خواندن یکی از دانش آموزان با هوشبهر طبیعی و آموزش نامناسب در پایه سوم دبستان جهان تربیت اردبیل انجام گرفت.

البته دانش آموزان زیادی هستند که در خواندن دچار مشکل هستند اما در این امر واقعیت این است انواع مشکلاتی که دانش آموزان دارند از یک نوع نیستند تا بتوان با یک روش همه آنها را از بین برد. بلکه با توجه به تفاوتهای فردی و علتهای متفاوت مشکل آفرین برای هر دانش آموز باید علت یا علل را الویت بندی کرده و براساس آن برنامه های ترمیمی در نظر گرفت تا از اتلاف وقت و صرف انرژی بیهوده جلوگیری شود.

در این پژوهش با توجه به مشکلات ویژه دانش آموز فوق برنامه های زیر اجرا شده که به ترتیب اهمیت بوده

1- ارجاع به پزشک متخصص جهت درمان جسمی- عصبی

2- ارجاع به گفتار درمان جهت رفع مشکلات گفتاری

3- استفاده از روش های مختلف چندحسی فرنالد و گیلینگهام ضمن طبقه بندی و تجزیه و تحلیل کردن غلط های خواندنی وی، استفاده از تمرینات دقت و حافظه دیداری، آگاهی واج شناختی با شیوه های ابتکاری ویژه و با استفاده از وسایل متنوع کمک آموزشی معلم ساخته و ایجاد محیطی شاد و ملموس کردن مراحل آموزش تقویت عزّت نفس و ایجاد انگیزه برای آموزش دانش آموز شد.

و ارائه تمرینات و راهبردهای خودنظم دهی و رفتاری مناسب و مشاوره به والدین برای منزل توانستیم تأثیر خوبی بر خواندن و نوشتن وی داشته باشیم و او توانسته با علاقه و بدون اضطراب صحیح و روان از روی یک متن فارسی با اعتماد به نفس بخواند.

این امر باعث دلگرمی و رضایت خاطر من و گروه کاری شده است.

امید است در آینده شاهد پیشرفت های بیشتری در اینگونه دانش آموزان باشیم.



خرید و دانلود اقدام پژوهی: چگونه توانستیم با انجام راهبردهای آموزشی مشکل نارساخوانی دانش آموز را در پایه سوم ابتدایی کاهش دهیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.