انسان

 

 "به نام یگانه آفریننده هستی "

تحقیقی که پیش رو دارید ما حصل مطالبی است که اینجانب از نوشته ها ومنابع مختلفی جمع آوری کرده ام .

نظر به اینکه محیط زیست ما دارای چرخه فیزیولوژی است وهر یک ازموجودات در جایگاه خاصی در آن قرار دارند. انسان نیز یک جزء ازاین محیط است. آدمی در آئینه آخرین پژوهشها وتحقیقات علمی جهان ما "موجود ناشناخته "لقب گرفته است. البته این لقب به خاطر وجود رازو رمزی است که درابعاد مختلف "فیزیولوژیک"وجود انسان مورد توجه گرفته است .زمینی که ما در ان زندگی می کنیم پس از گذشت چندین قرن از عمر ان هنوز هم خود را با تمام وجود در

اختیار انسان قرار داده است .

ولی هر چیز همانطور که نقطه شروع دارد بالاخره یک روز تمام میشود بنابراین لازم است که توجه ضروری ومبرم به این مساله یعنی "محیط زیست " شود همانگونه که تمام کشورهای جهان به این موضوع معترفند که این منابع روزی به اتمام می رسد وعلاوه بر ان آلودگیهای روز افزونی است که بشر هر روزه شاهد ان است که اگر بخواهد همین طور پیش رود معلوم نیست چه آینده نا معلومی در انتظار نسلهای بعدی خواهد بود .
رشد بی رویه جمعیت وبه تبع ان دخا لتهای نا بجای انسان درطبیعت – نظام طبیعی محیط را دگرگون کرده وقابلیت مسکونی بودن کره زمین را مورد تهدید قرار داده است .
محیط شناسان دو عامل عمده را مسبب اصلی دگرگونی محیط زیست وبر هم خوردن تعادل در نظام اکوسیستمها می دانند که یکی از عوامل تهی شدن منابع طبیعی توسط انسان از قبیل انرژی-ذخایر زیر زمینی و... که بطور کلی منابع تجدید ناپذیر است.
عامل مهم دیگر ایجاد انواع آلودگیها از قبیل :هوا- آب – خاک وتجمع مواد زائدوآلوده کننده هادر محیط می باشد .
مساله آلودگی هوا که اگریکی ازحادترین مسائل ناشی از تمدن ماشینی نباشد بدون شک یکی از بغرنج ترین آنهاست چرا که هوا در همه جا گسترده است .در اعماق چند هزار متری زمین ودر معادن ودر داخل هواپیمائی که در ارتفاعات چند کیلومتری زمین در پرواز است هوا وجود دارد- مثلا مولکول گازی که امروزاز کارخانه یا منابع آلوده کننده دیگری مثلادر اروپاوارد هوا می گردداگر تجزیه نشود یا تغییر شکل ندهد احتمالا بعد از چندی می تواند در شش انسانهائی که در قلب جنگهای آفریقا یا در دشتهای وسیع آسیا زندگی می کنند وارد شود پس هوا که برای زندگی بشر چنین لازم وضروری است متاسفانه در نتیجه فعالیتهای انسانی آلوده شده وبشر فراموش کرده است که او در مقام جزئی از طبیعت حیاتش با هر اختلالی که در طبیعت روی دهد متاثر می شود با وجود این بشر در خراب کردن و ضایع نمودن نظامی که در طبیعت وجود دارد کوشا است ودر انهدام نسلهای خویش سعی وافری دارد در بعضی کشورها ایستگاه مخصوص استنشاق هوای پاکیزه وتمییز نصب شده که نشانه بارزی از آلودگی هوا ورشد فزاینده جمعیت است.



خرید و دانلود انسان


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.