تحقیق در مورد تعارض سازمانی تعریف، مبانی، انواع و مدیریت تعارض

تحقیق در مورد تعارض سازمانی تعریف، مبانی، انواع و مدیریت تعارض

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه18

فهرست مطالب

چکیده

 

3- جایگاه تعارض در مدیریت

 

2- مفهوم تعارض

 

3-2- نظریه روابط انسانی

 

3-1- نظریه سنتی

 

4-1- تعارض بر حسب طرف‌های تعارض

 

3-3- نظریه تعامل

 

4-2- تعارض سازنده در برابر تعارض مخرب

 

4- تقسیم بندی تعارضات سازمانی

 

5- ارزیابی منشأ تعارضات سازمانی

 

6- مدیریت تعارض

 

این مقاله مفهوم تعارض را شرح داده و تعارض را تعریف می‌کند. جایگاه تعارض در مدیریت و سازمان را مورد بررسی قرار می‌دهد. انواع تعارضات سازمانی را برشمرده و آنها را تقسیم‌بندی می‌کند. نظریه‌ها و رویکردهای مختلف درباره تعارض سازمانی را شرح می‌دهد. به منشأ تعارضات سازمانی اشاره می‌کند و در پایان به مبحث مدیریت تعارض و استراتژی‌های آن می‌پردازد.

 

منبع : روزنامه همشهری،‌ شنبه 28 خرداد 1384، سال سیزدهم، شماره 3725، صفحه 10

 

کلیدواژه : تعارض سازمانی؛ تعارضات سازمانی؛ مدیریت تعارض؛‌استراتژی ایجاد تعارض

 

 

 

1- مقدمه

 

تعارض پدیده‌ای است که آثار مثبت و منفی روی عملکرد افراد و سازمان‌ها دارد. استفاده صحیح و مؤثر از تعارض موجب بهبود عملکرد و ارتقای سطح سلامتی سازمان می‌گردد و استفاده غیر مؤثر از آن موجب کاهش عملکرد و ایجاد کشمکش و تشنج در سازمان می‌شود. استفاده مؤثر از تعارض مستلزم شناخت و درک کامل ماهیت آن و همچنین علل خلق کننده و کسب مهارت در اداره و کنترل آن است که

 



خرید و دانلود تحقیق در مورد تعارض سازمانی تعریف، مبانی، انواع و مدیریت تعارض


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.