تحقیق در مورد اصول و مبانی پدافند غیر عامل

تحقیق در مورد اصول و مبانی پدافند غیر عامل

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه38

فهرست مطالب

 

مقدمه:

 

کارکردها:

 

مدیریت بحران از دیدگاه سازمانی

 

سازماندهی واحدهای وابسته مدیریت بحران

 

سازماندهی واحدهای مستقل مدیریت بحران

 

مدیریت بحران بر اساس سازماندهی

 

مدیریت از پایین به بالا

 

مدیریت از بالا به پایین

 

انواع الگوهای مدیریت بحران

 

تجهیز و آمادگی پس از وقوع حادثه (واکنش سریع)

 

الزامات طراحی الگوی مدیریت بحران

 

مدیریت ریسک

 

روشهای نرم افزاری پدافند غیر عامل

 

تاریخچه پدافند غیر عامل

 

جنگ و اثرات آن به عنوان پدیده های غیر قابل انکار همواره در زندگی بشر وجود داشته است. عواملی مانند تضاد در افکار و اندیشه ها، اختلافات قومی و قبیله ای، قدرت طلبی و چنگ اندازی به منابع و منافع مادی دیگران، از دلایل وقوع یک جنگ می باشند.

 

پدافند غیر عامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که به کارگیری آنها مستلزم استفاده از جنگ افزار نبوده اما اجرای آنها موجب جلوگیری از حمله احتمالی دشمن شده و یا تلفات و خسارتهای ناشی از تهاجم دشمن را کاهش می دهند. استفاده از شیوه های دفاع غیر عامل که اساساً متکی بر فلسفه دفاع موثر می باشند، مستلزم وقوف بر فن آوریهای به هنگام، توانمندیهای خاص، سلاح های تهاجمی و نیز مواد و مصالح و شیوه های روزآمد مقابله با آنها می باشد. با عنایت به اینکه شیوه های پدافند غیر عامل، گستره وسیعی از اقدامات سیاسی، اقصادی، اجتماعی و عمرانی را در بر می گیرد و در شرایط حاضر نیز اغلب کشورهای جهان، حتی ممالکی که کمترین درگیری نظامی را در تاریخ خود داشته اند، با برنامه ریزی اصولی به دنبال طراحی و اجرای برنامه های کلان و البته هماهنگ و یکپارچه پدافند می باشند. در حال حاضر ایجاد پیوندهای سیاسی، اقتصادی و دفاعی بین المللی، توسعه روابط اقتصادی و سعی در اتصال و التزام منافع و امنیت ملی با امنیت منطقه ای و جهانی، استفاده از الگوهای آمایش برای استقرار جمعیت و تأسیسات و تجهیزات، مستحکم سازی بناها، استفاده چند منظوره از فضاهای موجود در طرح های عمرانی و تهیه و اجرای برنامه های برنامه های عملیاتی مدیریت بحران در حال حاضر مورد استفاده کشورها قرار می گیرد[۱].

 

از اهداف اصلی پدافند غیر عامل، بر محافظت از نیروی انسانی و تأسیسات حیاتی متمرکز می باشد. بدین ترتیب هر برنامه ای که تحت این عنوان طراحی و اجراء شود باید علاوه بر توجه به مسایل امنیتی و اقتصادی، به دنبال دستیابی به هدف افزایش ظرفیت کشور در مقابله با تهدیدات و تعرضهای احتمالی و نیز

 



خرید و دانلود تحقیق در مورد اصول و مبانی پدافند غیر عامل


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.