دانلود پاورپوینت کامل آکوستیک در 56 اسلاید

دانلود پاورپوینت کامل آکوستیک در 56 اسلاید

 تعریف آکوستیک فراصوت  فروصوت  صوت روش های تولید امواج صوتیکاربرد صوت

پزشکی

تعریف:

—علم صوت به معنی وسیع کلمه تولید ، تراگسیل و دریافت انرژی بصورت ارتعاش در ماده است.

 

—. امواج صوتی امواج مادی ای بوده که هم به صورت طولی و هم عرضی انتشارمی کنند. در شاره ها بصورت طولی و در محیطهای دیگر به هر دوصورت منتشر می شوند.یعنی فرضا اگر صوت وارد یک ماده جامد شود، به موج طولی و عرضی با سرعتهای متفاوت تجزیه می‌شود.—موج های صوتی را برحسب بسامد آن ها به سه گروه تقسیم می کنند:—
صوت:به موج های صوتی که بسامد آن ها در حدود 20 تا 20000 نوسان در ثانیه باشد، صوت می گویند.
—فرو صوت: صوت هایی که بسامد آن ها کم تر از 20 هرتز باشد، فروصوت گفته می شود.—فرا صوت: صوت هایی که بسامد آن ها از 20000هرتز بیش تر باشد، فراصوت گفته می شود.

امواج ماورای صوت را به روشهای مکانیکی و الکتریکی و مغناطیسی می‌توان تولید کرد. ابزار مکانیکی تولید ماورای صوت عبارت است از: سیرن ، سوتک گالتن ، مولد الکتریکی ، مولد مغناطیسی ، نوسانگر پیزو الکتریک و نوسانگر مانیتواستریکتیو.

روش پیزوالکتریسیته
تأثیر متقابل فشار مکانیکی و نیروی الکتریکی را در یک محیط اثر پیزو الکتریسیته می‌گویند. مواد (بلورهای) دارای این ویژگی را مواد پیزو الکتریک می‌گویند.

به این مواد که واسطه‌ای برای تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی و بالعکس هستند، مبدل یا ترانسدیوسر (transuscer) می‌گویند. یک ترانسدیوسر فراصوتی  علامت الکتریکی را به انرژی فراصوت تبدیل می کند که به داخل بافت بدن نفوذ و انرژی فراصوت انعکاس یافته را به علامت الکتریکی تبدیل کند.

        



خرید و دانلود دانلود پاورپوینت کامل آکوستیک در 56 اسلاید


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.