اقدام پژوهی چگونه توانستم اختلالات رفتاری دانش آموزم (مینا) را در زنگ ورزش برطرف نمایم؟

دانلود اقدام پژوهی

چگونه توانستم اختلالات رفتاری دانش آموزم (مینا) را در زنگ ورزش برطرف نمایم؟ با فرمت ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات : 25 صفحه

چکیده :

در سالتحصیلی اخیر وقتی بعد از     سال سابقه کار برای اولین سال در دبستان     شهرستان   مشغول خدمت بودم با دانش آموزی مواجه شدم ؛ که نظم وانضباط مدرسه را در زنگ ورزش برهم زده بود . او دارای اختلالات رفتاری از قبیل  شلوغی غیر نرمال ، مسخره کردن دیگران، اذیت دادن کردن دیگر دانش آموزان ،حسادت ، بی حوصلگی ،فحش دادن به دیگران ، لجبازی ، تنبلی بود. با توجه به اطلاعات بد ست آمده سوالات زیر برای رفع مشکل او در ذهن من ایجاد گردید:

1- آیا تربیت غلط او، موجب اختلال رفتاری ایشان شده است ؟

2- آیا به خاطر روایط غلط با وی، ایشان دچار خود پنداری منفی از خود شده است؟

3-  آیا او دچار کمبود محبت شده است؟

و......

برای گرد آوری اطلاعات روشهای متعددی وجود داشت؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر می رسید که باید از چند روش به صورت ترکیبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نمایم . در این پژوهش روشهای مشاهده ، مشاهده مشارکتی و مصاحبه را انتخاب نمودم. برای کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروههای ورزشی  و احساس مسئولیت فرد نسبت  به گروه ورزشی باید انجام می شد   برای کاهش پرخاشگری و لج بازی ؛ از والدین دانش آموز خواسته شد که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و با فرزندان خود با ملایمت ومهربانی رفتار کنند و ویژگی های مثبت فرزند خود را با تشویق تقویت نمایند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد . 

اینجانب .... مدت ... سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم. امسال نیز برای اولین بار به دبستان .... آمدم تا در کسوت دبیر ورزش به دانش آموزان خدمت کنم. در میان دانش آموزان ذکر شده در این آموزشگاه دانش آموزی به نام مینا با انجام اختلالات رفتاری توجه مرا به خود جلب نمود.این مسئله علاقمندی مرا به حل مشکلات ومسائلی که درروند آموزش اخلال ایجاد می کرد دوچندان نمود ، لذا تصمیم گرفتم از تخصص لازم خود در زمینه حل مشکلات دانش آموزان بیشترین بهره را بگیرم وتمام  تجربیا ت چندساله خود را در جهت زدودن اختلالات رفتاری دانش آموزان بکار برم ، برای آشنایی بیشتر با وضعیت اخلاقی دانش آموزان پرونده های آنان را در آغاز سال سال تحصیلی مورد مطالعه قرار دادم . همچنین در مورد خصوصیات اخلاقی دانش آموزان از معلمان سال قبل  سوالاتی را مطرح نمودم تا اطلاعات لازم در مورد دانش آموزان را بدست آورم. در همان ماه اول، اولین جلسه توجیهی وتعامل با اولیا را جهت شناسایی بیشتر دانش آموزان ومشکلات ومسائل رفتاری وبیماریهای خاص آنها برگزار  نمودم وهمه را در دفتر جداگانه ای نوشتم تا برنامه ریزی لازم را به عمل بیاورم . همه دانش آموزان سال قبل در همین مدرسه  بودند وظاهرا مشکلات خاصی نداشتند تا اینکه به نام یکی از دانش آموزان رسیدم که گویا سال قبل در مدرسه هم شیفت خودمان بوده ومعلم سال قبل از وی ناراضی بود وقتی از معلم سال قبل درمورد مینا پرسیدم به من گفت : با او کاری نداشته باش ؛ دانش آموز شلوغ، تنبل ، بی انضباط ، غیر قابل کنترل و ....به او مارکهای متعددی زد  وقتی برای اولین بار به کلاس رفتم از دانش آموزان خواستم خودشان را معرفی نمایند وقتی نوبت به فرد مورد نظر رسید ، دانش آموزی را مشاهده کردم با ظاهری خواب آلود وبی تفاوت که گوشه کلاس نشسته بود...



خرید و دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم اختلالات رفتاری دانش آموزم (مینا) را در زنگ ورزش برطرف نمایم؟


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.