مقاله شبکه های محلی مجازی

مقاله شبکه های محلی مجازی

این فصل نظریه‌هایی در بارة شبکه‌های محلی مجازی (VLANS) ارائه می دهد و در مورد نظریة مرکزی VLAN ها با استاندارد IEEE802.1Q بحث می‌کند. این فصل همچنین اطلاعاتی در مورد چگونگی اتصال سیستم های Cabletron برای حمایت‌های اضافی مرتبط با VLAN ها را در بر می‌گیرد.

1 . 1 ) تعریف VLAN ها

شبکه‌ محلی مجازی یک گروه از وسایل است که به عنوان یک قطعه شبکه محلی منفرد عمل می‌کند(broadcast domain) .

وسایلی که یک VLAN منفرد را درست می‌کند، ممکن است به طور گسترده جدا باشند، هم از لحاظ جغرافیا و هم مکان در شبکه.

ساختار VLAN ها به کاربرها اجازه می‌دهد که در نواحی جدا قرار گیرند یا به پورتهای جدا از هم برای متعلق بودن به یک گروه VLAN منفرد متصل شوند. کاربرهایی که به اینچنین گروههایی واگذار شده‌اند، ترافیک broadeast و Multicast می‌فرستند و می‌گیرند چون فکر می کنند که همة آنها به یک شبکه معمولی متصل هستند.

سوئیچ آگاه VLAN منفرد broadcast و multicast و ترافیک ناشناخته از گروههای VLAN دریافت می شوند. بنا براین ترافیک از ایستگاه ها در یک VLAN به آن VLAN محدود می شود.وقتی ایستگاه ها به یک VLAN واگذار شوند .کارآیی ارتباط شبکه ای آنها تغییر نمی‌کند.

ایستگاه‌های متصل شده به پورتهای سوئیچ شده، کارآئی سوئیچ‌های اختصاصی متصل شده به مشترکات در VLAN را از دست نمی‌دهند. چون VLAN یک فضای فیزیکی نیست، بلکه یک ، عضو است،‌سوئیچ‌های شبکه عضویت VLAN را با وابسته کردن یک VLAN با پورت اختصاصی یا نوع فریم ، تعیین می کنند.

 

فصل اول : شبکه های محلی مجازی

 

شکل 1-1 یک مثال ساده از VLAN براساس پورت را نشان می دهد. دو ساختمان فروش و ادارة دارایی از یک کمپانی تک و هر ساختمان شبکه داخلی خود را دارد. ایستگاه درون هر ساختمان به یک سوئیچ آگاه در طبقه زیرین متصل شده است. دو سوئیچ آگاه به یکدیگر با لینک سرعت بالا متصل شده‌اند.

 

 

 

 

 

این مقاله به صورت  ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 99صفحه  آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن  office2010  به بالا بازکنید



خرید و دانلود مقاله شبکه های محلی مجازی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.