مقاله تاریخچه صنعت لاستیک

مقاله تاریخچه صنعت لاستیک

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:38

فهرست و توضیحات:

مقدمه

تجزیه و تحلیل

محصولات

روش تحقیق

سابقه تحقیق

اصطلاحات و مفاهیم

تاریخچه صنعت لاستیک

ولکانش ( Vuleanization )

 

خواص لاستیک ولکانیده شده :

صنعت لاستیک در ایران

 

 

اولین کارخانجات لاستیک سازی و محصولات لاستیکی

صنعت لاستیک سازی :

 غلطک ( Mill ) اختلاط درسال 1836 به وسیله چافی تکمیل شد .و ی با استفاده از بخار رولهای استوانه ای را گرم نمود در سال 1849 فاراده و زیمنس کشف نمودند که « گوتاپرچا » ماده ای که فرمول شیمیایی آن مشابه با کائوچوی طبیعی بوده لیکن از نظر آرایش ساختمان با آن متفاوت می باشد .‌ عایق الکتریکی خوبی است و        می توان به کمک آن سیم را روکش نمود.

   

 

    در سال 1839 چارلز گودیر آمریکایی کشف نمود که کائوچوی حرارت داده شده به همراه گوگرد معمولی ، محصولی بدست می دهد که به مراتب برتر از کائوچویاولیه بوده و نسبت به تغییرات دما نیز حساس نمی باشد.

    کشف ولکانش پایه و اساسی گردید که شالوده صنعت لاستیک بر آن بنا نهاده شد . واژه ولکانشبه وسیله ویلیام بروکدن( Brockden) وضع شده و به هانکوک پیشنهاد گردید . وی این واژه را از ولکان خدای آتش و ولکانوز ( Volcanoes ) ( کوههای آتشفشان ) برای نشان دادن حرارت و گوگرد که هر دو منبع آتش فشانی داشته و در فعل و انفال ولکانش دخیل می باشند ، مشتق نموده و تازه در سال 1864 بود که دیر زمانی از کشف فرآیند ولکانش نگذشته بود که معلوم گردید مشابه این تغییرات شیمیایی را می توان با فرو بردن لاستیک در « منو کلرور سولفور » بدون استفاده ازحرارت و بعدها نیز با به کارگیری مواد غیر از گوگرد بوجود آورد لیکن نام ولکانش همچنان بر این فرآیند باقی مانده و هنوز هم رایج است .

 

 

خاصیت کشسانی خاصیت ورقه ای شدن دوام عدم حلالیت تغییر ناپذیری بوسیله آب ، هوا ، گرما ، سرما عدم چسبندگی تراوا پذیری ( Impermeability ) نسبت به هوا ، گازها و مایعات نرمینگی آمادگی پذیرش هر نوع چاپ

10- آمادگی و سهولت پذیرش تزئین از طریق رنگ آمیزی

11- عدم هدایت جریان الکتریکی

12- بو

 

 

 

 

 

   در  انگلیس و آمریکا ،شرکتهای پیشتاز و قدیمی عبارت بودند از پی ، بو . کو 1836 ،  ویلیام وارن 1837 در انگلیس و کارخانه لاستیک هنداراکس بری ( Rubber Rorburg India ) و شرکت لاستیک ایگل ( Eagle ) ( 1835 ) در آمریکا ، بعد از 1840 یعنی در حول و حوش اکتشاف ولکانش ،شمار شرکتهای لاستیکی بسرعت رو به افزایش گذاشت .

    در سال 1845 فرم اولیه تایر بادی اختراع شد . این تایر تشکیل شده بود از یک سری تیوپهای لاستیکی با پارچه کرباس و یک پوشش یا رویه چرمی که تامسون آنرا ( Elastic belt‌) نامید .

   اولین تایر بادی که مقطعی برابر با 127 میلی متر ( 15 اینچ ) داشت بطور موفقیت آمیزی در 1864 بکار گرفته شد تایر توپری نیز در 1852 بوسیله ( g.M.Dunlop ) برای کالسکه ابداع گردید .

 

 

 

 



خرید و دانلود مقاله تاریخچه صنعت لاستیک


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.