مقاله انگلیسی رشته مکانیک همراه با ترجمه روان - خنک کاری برخوردی در توربین گاز برای افزایش بهره وری گرمایی و توان - WORD

 مقاله انگلیسی رشته مکانیک همراه با ترجمه  روان - خنک کاری برخوردی در توربین گاز برای افزایش بهره وری گرمایی و توان - WORD

خنک کاری برخوردی در توربین گاز برای افزایش بهره وری گرمایی و توان

مقدمه

توربین گازی موتوری است که مقدار زیادی انرژی، بسته به اندازه و وزن خود، تولید می نماید. توربین های گازی در رانش هواپیماها، و تولید توان زمینی مورد استفاده قرار می گیرند. بهره وری گرمایی و توان خروجی توربین گازی با افزایش دمای وروردی روتور توربین (RIT) افزایش می یابد. امروزه توربین های گازی وجود دارند که با گاز طبیعی، سوخت دیزلی ، نفتا، متان، گازهای Btu کم، روغن های تبخیری و گازهای بیومس کار می کنند. در 20 سال اخیر، شاهد رشد بزرگی در تکنولوژی توربین های گازی که به طور عمده به دلیل روش تکنولوژی مواد، روکش های نو و طرح های خنک کاری می باشد، بوده ایم.

در یک سیکل ساده ی توربین گازی(شکل 1)، هوا با فشار کم به درون کمپرسور ( حالت1) رانده شده و در آنجا متراکم می شود(حالت 2)، سپس سوخت به هوای متراکم شده اضافه شده و مخلوط به دست آمده در محفظه ی احتراق سوزانده می شود. تولیدات گرم منتجه وارد توربین شده ( حالت 3) و به حال 4 و هوای خروجی تبدیل می شوند.

بیشتر کار تولید شده در توربین صرف به حرکت در آوردن کمپرسور و مابقی صرف به حرکت در اوردن تجهیزات کمکی و تولید توان می گردد. شکل 2 سطح مقطع شماتیک یک توربین گازی کوچک را نشان می دهد.



خرید و دانلود  مقاله انگلیسی رشته مکانیک همراه با ترجمه  روان - خنک کاری برخوردی در توربین گاز برای افزایش بهره وری گرمایی و توان - WORD


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.