لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:41
فهرست مطالب:
فصل اول – آشنایی
1-1- ماشین جذبی و کاربردهای آن
1-1-1- مفاهیم و اصول
2-1-1- فرآیند ترمودینامیکی در سیکل جذبی
3-1-1- فشارهای بالا و پایین ماشین
4-1-1- یک قرارداد
5-1-1- کاربردها : ماشین جذبی در مقیاس تجارتی
2-1- انواع ماشین های جذبی و تفاوت آنها
1-2-1- جفت مبرد – جاذب
2-2-1- روشهای مختلف گرمایش
3-2-1- طبقه های ژنراتور
4-2-1-ماشین جذبی برای گرمایش و سرمایش
3-1- اهداف این تحقیق
1-3-1- ماشین جذبی در مقایسه با ماشین تراکمی
2-3-1-محلول آب – برومید لیتیوم در مقایسه با آمونیاک – آب
3-3-1- سیستم هوا خنک در مقایسه با آب خنک
4-3-1-استفاده مستقیم از گاز شهری در مقایسه با منابع دیگر نظیر بخار داغ انرژی خورشیدی
5-3-1- ظرفیت دستگاه
4-1- مراجع
فصل دوم – ترمودینامیک سیکل
1-2- روشهای مختلف خنک کردن
1-1-2- خنک کردن با آب
2-1-2- خنک کردن با هوا
3-1-2- خنک کردن تبخیری
2-2- طرح مناسب به همراه مدل فیزیکی و دیاگرام جریان
3-2- پیش فرضها و داده های ورودی
4-2- خواص ترمودینامیکی و ترموفیزیکی نقاط
5-2- ضریب عملکرد
1-5-2- تعریف کلی
2-5-2- ضریب عملکرد ماشین جذبی
3-5-2- ضریب عملکرد اصلاح شده
6-2-مراجع
فصل سوم – بررسی اپراتور
1-3- مقدمه
2-3- اپراتور پاششی
3-3- روش برای تخمین طول
1-3-3- انتقال حرارت
2-3-3-ضریب انتقال حرارت سمت مایع سرد شده
3-3-3- ضریب انتقال حرارت سمت مبرد
4-3- تبخیر لایه ای
5-3- روش بررسی اپراتور
6-3- روش محاسبات
1-6-3- آب خنک کننده
2-6-3- محاسبات داخل لوله
3-6-3- محاسبه برای دیواره لوله
4-6-3- محاسبات خارج لوله
5-6-3- انتقال حرارت در اپراتور
6-6-3- ضریب انتقال حرارت کلی
7-6-3- حل نهایی و محاسبه طول لوله
7-3- مراجع
فصل چهارم – بررسی کندانسور
1-4- مقدمه
2-4- توضیح
3-4- انتقال حرارت
4-4- محدوده های تغییرات در شرایط محاسبه
5-4- بیان پارامترها
6-4- ناحیه خنک شدن فار بخار
7-4- محاسبه ضریب انتقال حرارت سطح لوله با هوا
8-4- تعاریف و معادلات برای ضریب انتقال حرارت کلی
9-4- تقطیر لایه ای داخل لوله
10-4- افت فشار
11-4- چگونگی محاسبات
12-4- مراجع
فصل پنجم – بررسی محفظه ی جاذب
1-5- مقدمه
2-5- کریستالیزاسیون
3-5- مقایسه سه نوع جاذب از نظر کاربرد آنها در سیکل هوا – خنک جذبی
1-3-5- توضیحات ضروری
2-3-5- محاسبات مشابه برای هر سه سیکل
3-3-5- مدل EISA
4-3-5- محاسبات مدل EISA
5-3-5- مدل QROSAWA
6-3-5- مدل تلفیقی
4-5- طراحی جاذب
5-5- مراجع
فصل ششم – ژنراتور
1-6- مقدمه
2-6- مدل فیزیکی
3-6- ضریب انتقال حرارت سمت آب – برومید لیتیوم
4-6- آنالیز احتراق سوخت
5-6- محاسبات احتراق سوخت
6-6- انتقال حرارت در سمت گاز
1-6-6- انتقال حرارت جابجایی
2-6-6- انتقال حرارت تابش
3-6-6-محاسبه سطح لوله
7-1- مدلهای عملی
8-1- مراجع
فصل هفتم- نمونه محاسبات تخمینی
1-7- نمونه محاسبات اپراتور
2-7- نمونه محاسبات کندانسور
3-7- نمونه محاسبات جاذب
4-7- نمونه محاسبات ژنراتور
فصل هشتم – عملکرد سیستم تحت بارگذاری جزیی
1-8- مطالعه رفتار سیستم
1-1-8- مطالب کلی
2-1-8- انواع مختلف کنترل سیستم
2-8- محاسبه ضریب عملکرد به صورت تابعی از میزان بارگذاری
1-2-8-مفروضات
2-2-8- مدل سازی
3-2-8- تعادل جرم
4-2-8- تعادل انرژی
5-2-8- محاسبه ضریب عملکرد
6-2-8- دیاگرام جعبه محاسبات
3-8- بررسی نتایج
1-3-8- کارکرد در بارگذاری کامل
2-3-8- کارکرد در بارگذاری جزئی
نتیجه گیری کلی
ضمائم
2فصل ابتدا وجود ندارد
مقدمه
آب خالص به عنوان مبرد در اوپراتور به وسیله آب خنک شوند گرم شده ، بخار می شود . به عبارت دیگر آب خنک شونده به وسیله مایع مبرد ، که در دمایی کم ( حدود C 5 ) است ، سرد خواهد شد . آب که اکنون بخار شده است به محفظه جاذب می رود و توسط محلول برومید لیتیم جذب می شود .
دمای آب سرد ورودی به دستگاههای تهویه مطبوع ( فن کویل ها ) باید حدود C 7 باشد تا بتواند هوای عبوری از روی کویل های خود را به حد کافی خنک نماید . از طرفی دمای آب برگشتی از این فن ها حدود C 12 طراحی می شود ، بنابراین در این سیستم دمای آب ورودی و خروجی دو اوپراتور به ترتیب C 12 و C 7 در نظر گرفته می شود و با انتخاب یک TD مناسب دمای خود اوپراتور حدود C 5/4 طراحی می گردد .
بنابر تحقیقات انجام شده در اکثر قریب به اتفاق ماشین های جذبی ساخته شده اوپراتورها به صورت مبدل حرارتی پوسته – لوله در نظر گرفته شده است و چون کارایی اوپراتور نوع مرطوب (Flooded) در این زمینه بیشتر است ، در این تحقیق نیز چنین طراحی برگزیده شده است . برای کارایی بالاتر اوپراتور ، آنرا از نوع پاششی (Spary) نیز در نظر گرفته ایم و به این ترتیب فرآیند تبخیر بهتر صورت خواهد گرفت.
البته در دیگر تحقیقات از اوپراتورهای انبساط مستقیم (DX- EVAPORATORS) هم استفاده شده است . استفاده از اوپراتورهای DX می تواند برای اصلاح دستگاه در آینده مورد استفاده قرار گیرد.