استراتژی فازی برای کنترل خودرو های هیبریدی
فایل ورد و قابل ویرایش
امروزه با افزایش قیمت سوخت و همچنین لزوم رعایت استانداردهای کنترل آلایندگی محیطزیست، کاربرد خودروهای جدید با سوختهای جایگزین را بیش از پیش موردتوجه قرار دادهاست. در دهه 90 خودروهای الکتریکی برای رفع این مشکلات مدنظر بودهاند ولی مشکلاتی نظیر طی مسافت کم، زمان شارژ طولانی و قیمت بالای اینگونه خودروها، خودروسازان جهان را به سمت ترکیب خودروهای احتراق داخلی و موتورهای الکتریکی سوق داد. امروزه اکثر خودروسازان امریکایی و ژاپنی و بعضی از خودروسازان اروپایی، تحقیقات وسیعی را در این زمینه انجام و حتی نمونه خودروهای خود را به بازار ارائه کردهاند. در راستای این تحقیقات، انواع مختلفی از این نوع خودروها بهصورت نمونه و یا تولید محدود به بازار معرفی شدهاند که اکثر آنها در دو گروه خودروهای هیبریدی سری و موازی قرار میگیرند. یکی از مهمترین قسمتهای این نوع خودروها کنترلر آن است که وظیفه تقسیم بار بین موتورالکتریکی و موتور احتراقی را با حفظ وضعیت باطری و کارایی عملکردی خودرو را به عهده دارد. پیشبینی میشود با وضعیت فعلی سوخت تا سال 2010 حداقل 10 درصد از خودروهای تولیدی از نوع هیبریدی باشند.
فصل 1- استراتژی فازی برای کنترل خودرو های هیبریدی.. 6
1-1- مقدمه 6
1-2- خودروهای هیبریدی سری و موازی.. 6
1-3- منطق فازی.. 10
1-4- کنترل فازی خودروهای هیبریدی.. 11
1-5- جمع بندی.. 15
1-6- منابع: 17