پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی
موضوع:
رابطه هوش هیجانی با عملکرد مدیران راهور تهران
چکیده:
پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه هوش هیجانی و عملکرد مدیران راهور تهران بزرگ انجام گرفت. تعداد 45 نفر از مدیران راهور تهران بزرگ در این پژوهش مشارکت نمودند.برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از پرسشنامه هوش هیجانی بار ان و نیز نمره کارایی سالیانه (ن پ 2) کارکنان استفاده گردید که هر کدام از روایی و پایایی مناسبی برخورداربودند. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از مدل های آمار توصیفی و آمار استنباطی(همبستگی پیرسون) تجزیه و تحلیل شدند. یافته های پژوهش نشان داد که بین ویژگیهای جمعیت شناختی و ابعاد هوش هیچانی رابطه معنی داری وجود ندارد ولی بین ابعاد هوش هیجانی (خود کنترلی، خودآگاهی، خود انگیزی، هوشیاری اجتماعی و مهارت های اجتماعی)با عملکرد مدیران راهور رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد.
واژگان کلیدی : هوش ، هیجان ، هوش هیجانی ، عملکرد
فهرست
فصل اول ................................................. 1
کلیات پژوهش ............................................. 1
1-1 چکیده ............................................... 2
2-1 مقدمه ................................................ 3
3-1 بیان مسئله ........................................... 4
فصل دوم .................................................. 9
مروری بر ادبیات و پیشینه تحقیق ............................ 9
1-2 تاریخچه نظریه هوش هیجانی ........................... 10
2-2 هوش هیجانی، رهبری، فضا و عملکرد سازمانی ......... 11
3-2 نقش هوش هیجانی در محیط کار ....................... 11
4-2 تعهد سازمانی و ضرورت توجه به آن در سازمان ها ...... 14
5-2 اجزای تعهد سازمانی .................................. 15
6-2 تعهد هیجانی : ....................................... 17
7-2 تعهد مستمر : ........................................ 17
8-2 تعهد هنجاری : ...................................... 17
9-2 اهمیت و ضرورت توجه به تعهد سازمانی ............... 17
10-2 نقش هوش هیجانی در زندگی ......................... 18
11-2 رهبری عاطفی ...................................... 19
12-2 ویژگی های رهبری با شعور عاطفی بالا ............... 21
13-2 هوش هیجانی در سازمان چگونه عمل می کند .......... 24
14-2 هوش هیجانی وعملکرد اثر بخش ....................... 25
15-2 نمودهای هوش عاطفی در محیط کاری ................... 26
16-2 آموزش و یادگیری هوش هیجانی در سازمان .............. 29
17-2 هوش هیجانی ابزاری نوین در مدیریت بازار .............. 33
18-2 تحقیقات انجام شده ...................................... 34
فصل سوم ..................................................... 36
روش تحقیق ................................................... 36
1-3 روش پژوهش ........................................... 37
2-3 ابزار تحقیق ............................................. 37
فصل چهارم ................................................... 38
تجزیه و تحلیل یافت های پژوهش ............................... 38
1-4 یافته ها ................................................. 39
فصل پنجم .................................................... 42
1-5 بحث و نتیجه گیری ...................................... 43
2-5 پیشنهادها ............................................... 45
3-5 منابع ................................................... 46