شلینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:62
فهرست و توضیحات:
فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه................................... 2
بیان مسئله پژوهش........................ 3
اهمیت پژوهش ............................ 4
اهداف پژوهش............................. 4
فرضیه پژوهش ............................ 5
فصل دوم
1- هوش منطقی............................ 7
1-1 مفهوم کلی هوش....................... 7
1-2 عامل وراثت و محیط تأثیرگذار بر هوش.. 8
1-3 هوش منطقی (هوش بهر)................. 9
2- هوش هیجانی........................... 12
2-1 تعریف هیجان......................... 12
2-2 ظهور و پیدایش هوش هیجانی............ 16
2-3 تأثیر هوش هیجانی در زندگی و موفقیتها 18
3- پیشرفت تحصیلی........................ 21
3-1 تعریف مفهومی پیشرفت تحصیلی.......... 21
3-2 کم آموزی و پیشرفت تحصیلی............ 23
3-3 ارزشیابی پیشرفت تحصیلی..............
3-4 عوامل فردی، آموزشگاهی، خانوادگی و اجتماعی مؤثر بر پیشرفت تحصیلی........................... 25
4- هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی........... 27
5- انگیزه............................... 31
5-1 تعریف انگیزه........................ 31
5-2 تأثیر انگیزه بر پیشرفتهای تحصیلی و یادگیری 31
6- پژوهشهای انجام شده در این زمینه...... 32
فصل سوم
روش پژوهش .............................. 39
نوع پژوهش............................... 39
جامعه آماری............................. 39
روش نمونه گیری.......................... 40
ابزار اندازه گیری....................... 40
روایی و اعتبار ابزار اندازه گیری........ 41
الف) روایی.............................. 41
ب) اعتبار............................... 41
روش آماری............................... 42
فصل چهارم
مقدمه .................................. 44
داده های تحقیق.......................... 45
محاسبات آماری........................... 45
فصل پنجم
خلاصه پژوهش.............................. 55
بحث و نتیجه گیری........................ 56
پیشنهادات و انتقادات.................... 57
الف: محدودیتها.......................... 57
ب: پیشنهادات............................ 57
منابع و مآخذ............................ 58
تست پل.................................. 61
بی شک معطوف شدن نگاههای والدین و جامعه ی آموزش کشور به برآورده ساختن نیازهای علمی دانش آموزان سبب شده است تا نیازهای روحی آن دسته از افراد در بین مشکلات گوناگون کم رنگ شود اگر خصوصیاتی نظیر گذشت، همدلی، شوخ طبعی، کمک به دیگران درک ضعف خود و دیگران ، عدالت خواهی، رازداری، کنترل خشم و احساسی بودن را از جمله ویژگیهای هوش هیجانی یا هوش اجتماعی بدانیم ضرورت دارد که سازمان آموزش و پرورش کشور دانش آموزان مستعد و مدیران آینده کشور را تربیت کند. بررسی های انجام شده در تعیین هوش هیجانی نشان داده است که هوش هیجانی در دانش آموزان خودنمایی می کند. و به همین علت است که در طول سالیان دراز مدارس جهت توجه به این نیازهای درونی اقداماتی مانند المپیادهای ورزشی، طرح پژوهش های دانش آموزی، ابداعات و خلاقیت در زمینه های علوم انسانی در برنامه های مدارس گنجانده شده است. تحقیقاتی در زمینه توضیح رابطه هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی در دنیا و در ایران به عمل آمده است و اغلب معنادار بودن رابطه را نشان داده است. هوش هیجانی خود به تنهایی تولیدکننده ی موفقیت نیست اما واقعیت این است که اسنادهای مثبت در درازمدت می تواند عامل پیش بینی کننده ی خوبی برای موفقیت باشد (سیارویی و همکاران، 1384)