اگزوز برتر

اگزوز برتر

 

 

 

 

 

 

 

موضوع : اگزوز برتر

مقدمه

یک خودرو مجموعه ای از هزاران قطعه کوچک و بزرگ است که تولید هر یک از آن ها به دانش فنی، مهارت و سخت افزار لازم نیاز دارد. به طور کلی صنعت خودرو یک صنعت مونتاژ است و اکثریت قطعات مورد نیاز خریداری و محصول نهایی در کارخانه مونتاژ می شود.

این ویژگی خودرو سبب می شود که وابستگی زیادی به سایر صنایع دشته باشد و بیش از سایر رشته های صنعت تحت تاثیر سیاست های اقتصادی مالی و ارزی قرار گیرد.

در واقع ساخت یک دستگاه خودرو مجموعه ای از تکنولوژی های فلزی، پلاستیک، شیمیایی، لاستیک، پارچه و نساجی، عایق، شیشه، اکلترونیکی و متالوژی را در بر می گیرد.

به این ترتیب تولید خودرو متناظر با ایجاد فرصت های شغلی در زمینه های مختلف است و به همین دلیل این صنعت در رده صنایع اساسی و زیر بنای طبقه بندی شده و همواره مورد حمایت و تشویق دولت ها بوده و هست.

لذا این صنعت می تواند محرک مهمی درجهت رشد صنایع مختلف هم از جهت کسب در آمد و هم به لحاظ ایجاد تقاضای موثر برای سایر بخش ها تلقی شود.

صنعت خودروسازی در ایران سابقه نسبتا طولانی دارد. این صنعت از سال 1336 با مونتاژ خودرو شروع کرد و در حال حاضر با فعالیت 11 شرکت خودرو ساز و صدها شرکت قطعه ساز که در سراسر ایران پراکنده هستند فعالیت می کند.

امروزه با توجه به رشد خودرو سازی و همچنین افزایش قدرت خرید در قاره آسیا صنعت خودرو نیز اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

به دست آوردن سهم بیشتر از تقاضای داخلی و خارجی نیازمند افزایش کارآیی و بهره وری تولید در این صنعت است.

 

// 57 صفحه //

 

 



خرید و دانلود اگزوز برتر


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.