مقاله مشکلات رفتار دانش آموزان ( اضطراب )

مقاله مشکلات رفتار دانش آموزان ( اضطراب )

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:32

فهرست و توضیحات:

اضطراباضطراب امتحاندلایل اضطرابراه های کاهش و غلبه بر اضطراباضطراب مفرطتفاوت اضطراب و ترس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اضطراب امتحان

مقدمه :

اضطراب یعنی دلهره و دلشوره و نگرانی از وجود یا عدم وجود چیزی، روی دادن حادثه یا اتفاقی ناخوشایند، ترس از شکست، عدم موفقیت و ناکامی در امتحان نرسیدن به هدف و مقصود وهرعامل دیگری که فرد را نگران کند.

اضطراب باعث تغییرات جسمانی و هورمونی زیاد در بدن از جمله تعریق، افزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب، تغییر چهره، لرزش اندام، پرخاشگری و خشم، بی اعتمادی و ... می شود. فرد مضطرب معمولاً از اعتماد به نفس پایینی برخوردار است و به تنهایی قادر به تصمیم گیری و انتخاب نیست.

یکی از عمده ترین مسائلی که باعث اضطراب دانش آموزان و حتی دانشجویان در زمینه درس و تکالیف می شود، انباشته شدن مطالب و دروس در شب امتحان است.

طبیعی است فردی که در طول سال تحصیلی مطالعه نداشته باشد و همه مطالب را برای شب امتحان نگه دارد مسلماً از عهده آن برنمی آید و دچار یک فشار عصبی شدید و اضطراب می شود که باعث عدم تمرکز فکر و حواس شده و یادگیری حاصل نمی شود.

انجام تمرینات منظم و به موقع در طول سال تحصیلی توام با یک برنامه ریزی درسی هفتگی به شما کمک می کند تا در هنگام امتحان با آرامش و بدون هر گونه دغدغه موفق شوید داشتن انگیزه هدف و تفکر مثبت و تلقین پذیری صحیح می تواند در این زمینه بیشتر شما را یاری دهد بهتر است همیشه از الفاظ، کلمات و جملات امیدوار کننده از قبیل:

من توانائی انجام این کار را دارم و از عهده آن برمی آیم.من قادر به اجرای یک برنامه منظم هفتگی هستم.من دارای روحیه شاداب و توام با آرامش هستم.و کلماتی از جمله: بله می توانم حتماً سعی خواهم کرد خوش بین هستم و ... استفاده نمائید.

شما می توانید کلمات و جملات با افکار مثبت را صبح ظهر و قبل از خواب با آرامش عضلانی چند مرتبه تکرار نمایید.



خرید و دانلود مقاله مشکلات رفتار دانش آموزان ( اضطراب )


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.