تعداد صفحه 23
فهرست مطالب
چکیده 3
مقدمه : 4
بیان وضعیت.. 4
تعریف مفاهیم واصطلاحات: 4
یافته های علمی: 5
علل بی انضباطی دانشآموزان. 5
تأثیر محیط عاطفی کلاس : 8
پیشینه ی تحقیق: 11
گرد آوری شواهد1: 12
تحلیل یافته های علمی وبیان راه حل. 13
دلایل بی انضباطی دانش آموزان: 14
راههای کاهش یا حذف رفتار های بی نظمی. 15
انتخاب راه حل موقتی و اجرای نظارت بر آن: 20
گردآوری اطلاعات ( شواهد )2 : 20
ارزشیابی ونتیجه گیری و گزارش نهایی : 21
منابع و مأخذ مورد استفاده: 23
چکیده
هر نوع رفتاری که از ارزشهای پذیرفته شده جامعه به دور است (با توجه فرهنگ)و دارای تکرار شدت و
مداومت است و در زمانها و مکانهای متعدد اتفاق می افتد و همچنین رفتاری است که با درماندگی و کاهش
کارایی فرد همراه است. پایبندی به ضابطه ها در یک گروه اجتماعی باعث تداوم آن می شود. انضباط، اخلاق
کلاس درس است و بدون آن کلاس تبدیل به یک ازدحام یا غوغا می شود. (سی ام فلینگ، الیزابت
پروس ،1373 ، ص )80
هر رفتار انسان، از جمله محصل، هدف دارد یا هدف گردان است. دانش آموزان، عملی را بی هدف انجام نمی
دهند بلکه می خواهند با آن عمل خود نیاز یا نیازهایی را ارضا کنند. بنابراین، باید هدف و ها نیازهای ایش ان
را شناخت و جدی گرفت. مثلاً اگر رفتار نامطلوبی از دانش آموزی سر بزند نباید تنها جلب توجه را علت آن
رفتار بدانیم
کاربرد اصول و تدابیری می تواند ما به کمک کند از که رخ دادن مشکلات رفتاری جلوگیری کنیم را ها نآ یا
به حداقل برسانیم از. جمله :
از روز اول آغاز کلاس، مدیریت کامل را اعمال کنیم. باید روز اول به گروه تازه دانش آموزان خود بگوییم هک
مقررات در ما اداره کلاس کدام از و اند ایشان چه انتظارهایی داریم .