موضوع فارسی :تجزیه و تحلیل از دانشجویان، مهارتهای مطالعه
موضوع انگلیسی :An analysis of Undergraduates’ Study Skills
تعداد صفحه :8
فرمت فایل :PDF
سال انتشار :2015
زبان مقاله : انگلیسی
است نیاز رو به رشد برای ادغام دیدگاه های مختلف نظری در پیشرفت تحصیلی مانند مهارت های مطالعه وجود دارد.
مهارت های مطالعه روش های اعمال شده به یادگیری که دانش آموزان کمک در مدارس موفق در راه عبور از یک امتحان و یا
حتی به دست آوردن نمرات خوب. هدف از این مطالعه تعیین اثر مهارت های مطالعه دانشجویان دوره کارشناسی بر علمی بود
موفقیت و دلالت در مهارت های مطالعه خود را از نظر جنس و بخش. گروه نمونه از مطالعه شامل
210 دانشجوی مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل در سه بخش مختلف در دانشکده آموزش و پرورش. برای تعیین مهارت های مطالعه آنها، داده شد
جمع آوری با استفاده از "مقیاس مهارتهای مطالعه" توسعه یافته توسط خلیج، Tugluk و Gencdogan (2005). برای تعیین ارتباط بین
دانشجویان دوره کارشناسی، مهارت های مطالعه و موفقیت تحصیلی، تجزیه و تحلیل همبستگی پیرسون استفاده شد. همچنین، به منظور تعیین
تفاوت قابل توجهی در مهارت های مطالعه دانشجویان دوره کارشناسی در خصوص جنسیت و گروه ها، تجزیه و تحلیل نمونه مستقل از
t-test و ANOVA انجام شد. نتایج نشان می دهد این است که یک همبستگی مثبت بین مهارت های مطالعه و دانشگاهی وجود دارد
موفقیت و نیز تفاوت قابل توجه در مهارت های مطالعه دانشجویان دوره کارشناسی در نظر جنس و گروه ها پیدا شد