لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:14
فهرست مطالب
از آرزوهای اولیهی بشر این بود که بتواند مانند پرندگان پروزا کند به دنبال این هدف ابتدا از بالونهایی که پوشش آن از پارچهای غیرقابل نفوذ بود استفاده کرد و درون آنها را از گازهای سبکتر از هوا پر نمود و به آسمان صعود کرد.اما این نوآوری با خواست او فاصلهی زیاد داشت. لنگلی Langley منجم آمریکایی بود که در زمینهای آئرودینامیک هم تحقیقات جالبی بهعمل آورده بود، نحوهی تأثیر هوا بر بالها و نیز چگونگی تغییر این تأثیر را با شکل بال هواپیما دقیقاً مورد بررسی قرار داده بود لکن در ساختن هواپیما دستخوش اشتباهاتی گردید بهویژه در زمینهی قدرت و مقاومت مواد ساختمانی که بهکار برده خطاها فاحش بود. از اینرو نتوانست هواپیمایی قابل استفاده و کارآمد بسازد. او در طی تحقیقات خود پنجاههزار دلار از دولت کمک مالی دریافت کرده بود اما نتیجهی کارش رضایتبخش نبود. بههمین علت روزنامهی نیویورکتایمز در یک سرمقالهی بسیار انتقادی نوشت صرف وجوه ملی در راه تحقق بخشیدن به یک رؤیای واهی کاری احمقانه است و در همین مقاله اشاره کرده بود که بشر تا هزار سال دیگر قادر به پرواز نخواهد بود. فضا را 9 روز پس از انتشار این مقاله برادران رایت Wright بهنامهای اورویل و ویلبر با استفاده از تجارب لیلینتال Lilienthal توانستند نخستین پرواز موفقیتآمیز خود را در هوا انجام دهند. لیلینتال مهندس آلمانی مانند بسیاری از مردان در رؤیای پرواز در آسمانها بود، او پرواز پرندگان را منبع الهام خود قرار داده بود و میکوشید همان اصول را برای پرواز انسان معمول دارد و برای آنکه نیازی به بر هم زدن بالها نداشته باشد، همان دامی که برای بسیاری از مخترعان وجود داشت خود را به انجام پروزا با هواپیمای بیموتور قانع ساخت تا در آخرین سالهای قرن 19 اولین پرواز خود را با هواپیمای بدون موتور صورت داد. طولی نکشید اینگونه پروازها بهصورت رایجترین ورزش هواپیمایی دههی آخر قرن 19 درآمد. همانطور که یک قرن قبل صعود با بالون یک نوع تفریح بهحساب میآمد. لیلینتال صدها بار این کار را با موفقیت انجام داد اما یکبار که سرگرم آزمایش سکان هواپیما بود بر زمین سقوط کرد و درذشت. اگر او 7- 8 سال دیگر زنده مانده بود پرواز برادران رایت را به چشم میدید. برادران رایت هیچکدام تحصیلات دانشگاهی نداشتند ولی نشان دادند در سایهی استعداد و پشتکار میتوان مهمترین کارها را انجام داد.
اورویل برادر کوچکتر قهرمان دوچرخهسواری بود و با برادر بزرگتر خود ویلبر یک کارگاه تعمیر دوچرخه بهوجود آورده بودند. آنها با توجه به ذوق مکانیکی که داشتند و با احتراز از خزاها و اشتباهات لیلینتال در صدد ساخت هواپیمای موتوردار و با سرنشین برآمدند. نخست بر آن شدند تا بالایی برای دوچرخه بسازند و یک موتور احتراق داخلی بسیار سبک برای گرداندن ملخ آن تعبیه کنند. سپس مبادرت به ساختن شهپر یا بالهای انتهایی نمودند که خلبان را قادر به کنترل هواپیما میکند. اورویل برادر کوچکتر برای اولینبار هواپیما را به مدت یک دقیقه و بهطول 260 متر به پرواز درآورد.
...............................................................
دسته بندی : تک کلیپ های ...
. رانندگان لیفتراک بایستی دارای گواهینامه ویژه رانندگی باشند.
2. سرعت راننده لیفتراک باید با وضعیت جاده، علایم میدان دید و باد متناسب باشد.
3. همیشه در حالی که شاخک ها را در پایین ترین ارتفاع ممکن (10 الی 15 سانتیمتر) از زمین قرار داده اید رانندگی کنید.
4. هرگز از حداکثر ظرفیت مجاز بالابری تجاوز نکنید اگر از این مقدار بار تجاوز کنید قطعات لیفتراک صدمه دیده و برای اپراتور مخاطره آمیز است.
5. زمانی که بار را در ارتفاع می برید، با سرعت دور نزنید.
6. با لیفتراک مسافر حمل نکنید.
7. هر چه بار را بیشتر بالا ببرید ظرفیت بار زدن کاهش می یابد.
8. گرداندن فرمان در زمانی که لیفتراک ایستاده است باعث صدمه زدن به سیستم فرمان و سایش لاستیک ها می شود. لذا در حالی که لیفتراک شما ایستاده است از گرداندن فرمان خودداری کنید.
9. هرگز از ترمز معیوب استفاده نکنید.
10. جهت پارک لیفتراک اقدامات زیر را انجام دهید:
الف) در محل های تعیین شده پارک نمایید.
ب ) ترمز دستی را بکشید.
ج ) دکل را به سمت جلو بخوابانید و شاخک ها را پایین آورید.
د ) دنده ها را درگیر کنید.
ه ) موتور را خاموش کنید و سویچ را بیرون آورید.
11. لیفتراک رابه عنوان بالابر استفاده نکنید :
شرایط استفاده از لیفتراک بالابر به شرح ذیل است:
الف) بر روی شاخک ها بایستی سبد تعبیه و نصب گردد.
ب) ارتفاع دیواره سبد باید حدود 1 متر باشد.
ج) مجموع وزن جعبه و شخص و وسایل موجود از 50% ظرفیت بالابر لیفتراک تجاوزنکند.
د) لیفتراک را در محل صاف و هموار و محکم قرار دهند.
ه) آموزش راننده کافی باشد.
و) در حالی که سبد بالاست لیفتراک حرکت ننماید.
12. در موقع استفاده از پالت به نکات زیر توجه کنید :
الف) شاخک ها باید موازی باشند تا به اندازه کافی درون پالت ها جای گیرند.
ب) از تمام طول شاخک ها استفاده کنید، پالت در نوک شاخک، گیر نکند.
ج) شاخک ها اگر کوتاه باشند می توان از شاخک های اضافه شونده استفاده کرد، به شرطی که طول آنها بیشتر از 50% شاخک اصلی نباشد.
د ) پالت را روی زمین نا صاف قرار ندهید زیرا پالت می شکند.
13. در لیفتراک های برقی، باطری ها به مرور زمان دشارژ شده و نیاز هست که توسط شارژ کننده مجددا قابل استفاده گردد. توجه کنید که :
الف) شارژ بیش از حد و بد باطری عمر آن را را کم می کند.
ب) باطری ها را قبل از شارژ کردن با آب مقطر پر کنید.
ج) باطری را کاملا پر نکنید.
ى) باطری را تمیز و خشک نگه دارید.
ه ) بعد از کار با باطری دست های خود را بشویید.
و) در نزدیکی باطری سیگار نکشید.
14. در لیفتراک های تعادلی که مانند اهرم عمل می کند اگر اکسل جلو محور اتکای لیفتراک باشد بار در یک طرف و وزنه تعادل در طرف دیگر کار اهرم ها را انجام میدهد. لذا مرکز ثقل لیفتراک در حالت عادی اکسل جلو است ولی مرکز ثقل بار مرکز بار می باشد و تعادل زمانی برقرار میگردد که فاصله مرکز بار تا مرکز ثقل لیفتراک هر چه بیشتر بهم نزدیک باشند.
15. بخاطر داشته باشید که اکسل عقب لیفتراک مجهز به محور تعلیق می باشد تا در سطوح نا هموار چرخ های لیفتراک را بر روی زمین نگه دارد.
16. گاهی مواقع شما باری را حمل می کنید که اختلاف طول دارد،( دریک طرف بلندتر و در طرف دیگر کوتاه تر) اگر شما بار را از طرف طولانی ترحمل کنید مرکز ثقل آن عقب تر خواهد بود از زمانی که شما بار را از طرف کوتاه تر حمل کنید.
بعبارتی وقتی که مرکز ثقل از عقب لیفتراک فاصله زیادی دارد لیفتراک تعادلی کمترین ثبات را دارا است.
17. هرگز به شاخک های لیفتراک قطعه ای اضافه نکنید مگر اینکه قطعه افزودنی به توصیه سازنده قابل افزودن باشد.
18. وقتی شما دکل را جلو و عقب می کنید فاصله بین دو بار و مرکز ثقل را زیاد و کم می کنید. وقتی دکل را به سمت عقب می دهید بازوی کار کننده کوتاه تر و تعادل بار بیشتر می شود.
19. شما همیشه به حداکثر ظرفیت مجاز باربری لیفتراک توجه کنید.
20. به عنوان یک اپراتور خودروی صنعتی، شما مسؤل هستید لیفتراک خود را روزانه بازدید و اشکالات فنی ماشین تان را گزارش نمایید. لذا ضروری است به موارد ذیل توجه کنید :
الف) ترمز را بازدید کنید. پدال ترمز نباید بیش از نیمی از مسیر خود را تا کف لیفتراک پایین رود.
ب) بوق، چراق های جلو، چراق های راهنما، چراق های هشدار دهنده و احتمالا نورافکن لیفتراک را چک نمایید.
ج) لامپ فشار روغن و گیج فشار روغن را بازدید نمایید.
د) شاخک های لیفتراک را باز بینی کنید دقت کنید قسمت پاشنه شاخک ماکزیمم ساییدگی آن نباید از 10% ضخامت اصلی بیشتر شود.
ه) به ترک ها در زنجیرها و صدمه در نقاط اتصال زنجیرها توجه کنید.
و) استفاده ناصحیح از ترمزها، تنظیم نا درست چرخ ها، رانندگی برروی مواد شیمیایی یا اشیا تیز و برنده سبب خرابی سریع لاستیک ها می گردند.
ز) چرخ ها و لاستیک ها را بازدید کنید. اگرچرخ ها بادی هستند فشار باد را در حد تعیین شده ثابت نگه دارید تا استقامت و کارایی لیفتراک کم نشود.
ی) آب و روغن لیفتراک را قبل از شروع به کار باز دید نمایید.
افزایش تولید از اولویتهای نخست لیفتراک سازی است
مدیر عامل شرکت لیفتراک سازی سهند تبریز گفت: افزایش تولید و توسعه فعالیتها اولویت نخست این واحد صنعتی در سالجاری است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی لیفتراک سازی تبریز، محسن خادم عرب باغی امروز افزود: در این راستا و در کوتاه مدت افزایش تولیدات تا سقف 60دستگاه لیفت در هر ماه مد نظر است که در این زمینه با اقدامات اولیه در یک ماه گذشته میزان تولیدات این واحد با 220درصد رشد نسبت به مدت مشابه پارسال همراه بوده است.
وی اضافه کرد: طبق برنامه های تدوین شده قرار است این شرکت علاوه بر تولید لیفت ، در زمینه تولیدات دیگر صنعتی نیز فعال شود که در این زمینه رایزنی های موفقت آمیزی با قطعه سازان تبریز به انجام رسیده است که امیدواریم نتایج آن در آینده نزدیک تحقق یابد.
عرب باغی اظهارداشت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته مجتمع لیفتراک سازی سهند در صدد است تعهدات خود را در کمترین زمان ممکن به خریداران انجام داده و در مدت زمان تعهدات خود را تا زمان تحویل به کمتر از 30روز تقلیل دهد.
وی یاد آور شد: شرکت لیفتراک سازی سهند تبریز با تولید سالانه 130دستگاه انواع لیفت یکی از تولید کنندگان مهم این محصول در کشور است که در آن 20 نفر کارگر مشغول فعالیت هستند.
عرب باغی تصریح کرد: تولیدات این شرکت برای رفع نیازهای داخلی تعریف شده است.
• عیب یابی لیفتراک های لینده
با توجه به عدم عیب یابی لیفتراکهای لینده مدل ۲۰۰۰ به بالا این شرکت با عنایت به دورهای تکمیلی مدیران در شرکت لینده موفق به خریداری نرم افزارهای Pathfinder و truck Doctor برای توسعه شبکه های تعمیراتی و خارج کردن انحصار آن در ایران شده لذا با اطمینان خاطر اماده ارائه انجام هر گونه عیب یابی و عقد قراردادهای سرویس و نگهداری در ایران و اقسا نقاط دنیا می باشد.
• محصولات شرکت Linde-Xiamen در چین برای شرکت لینده
محصولات تولیدی در چین
- لیفتراکهای برق از ۱/۵ تن تا ۲ تن
- لیفتراکهای دیزل و گازی از ۱/۸ تن تا ۳ تن
• Fenwick-Linde Châtellerault, France
محصولات تولیدی در فرانسه
- پالت تراک
- پالت استکر
- اوردر پیکر
- کاستومایز تراک
فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد
تعداد صفحات این مقاله 18 صفحه
پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید
موضوع :
دانلود رفع مشکل battry disconect گوشی سامسونگ i8150 با لینک مستقیم
فایل تست شده می باشد