دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانشآموزان پایه اول را به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن افزایش دهم؟بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات35
اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد
چکیده
عنوان اقدام پژوهی حاضر این است که ، چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانشآموزان پایه اول را به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن افزایش دهم؟ و هدف اصلی آن نیز افزایش میزان علاقه مندی دانشآموزان یاد شده به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن می باشد. اما نکته ای که اشاره به آن خالی از لطف نمی باشد ، آن است که اگر چه موضوع و عنوان اقدام پژوهی حاضر، تکراری به نظر می رسد ، اما باید اذعان نمود که گاهی از اوقات ، تکرار نه تنها زیبا و ضروری ست ، که بسیار حیاتی نیز می باشد ! از آن جمله می توان به تکرار شب و روز، تکرار نمازهای پنج گانه در هر روز وغیره اشاره نمود. علاوه بر این ، آشنا نمودن کودکان با اصول و مبانی دین اسلام، به ویژه قرآن کریم ، آن هم در پایه اول دبستان ، همواره نیازمند تکرار است. زیرا عامل « تکرار » در فرایند تدریس ، امری اجتناب ناپذیر می باشد. بدون شک ، انجام این تحقیق ، از ابعاد گوناگون دارای اهمیت و ضرورت بسیار بوده است. زیرا از یک سو، علاوه بر ایجاد علاقه مندی در دانشآموزان پایه اول دبستان ……… به درس قرآن ، میزان فعالیت و مهارت آنان در روخوانی ، روان خوانی ، قرائت و حفظ آیات ، پیام ها و داستان های قرآنی را افزایش می داد و از دیگر سو، موفقیت دانشآموزان در یادگیری دیگر دروس( قرائت فارسی ، جمله نویسی ، املا و غیره ) را نیز امکان پذیر می ساخت. بیان مسأله (Problem ) عبارت از توضیح ابعاد گوناگون مسأله ای است که محقق با آن مواجه گردیده
توصیف وضع موجود ،
اینجانب ……….. با میزان تحصیلات ………. در رشته ………… و ….. سال سابقه ی خدمت ، در سال تحصیلی ……… با سمت آموزگار ، در پایه اول دبستان دخترانه ….. ، مشغول به انجام وظیفه بودم. این آموزشگاه در شهرستان ……….. واقع گردیده است. نکته ی دیگر، در خصوص وضعیت خانواده های دانشآموزان دبستان یاد شده می باشد که از نظر اقتصادی و فرهنگی و هم چنین میزان سواد ، در وضعیت خوبی قرار نداشتند. بر این اساس ، دانشآموزان کلاس اینجانب نیز با فراوانی 28 نفر، از این قاعده مستثنی نبوده و دارای وضعیت خانوادگی مشابه با دیگر دانشآموزان این آموزشگاه بودند. بدون شک ، پایه اول دبستان ، در شکل گیری شخصیت انسان ، از اهمیت بسزایی برخوردار است. حال چنانچه در این پایه ، روش های مورد استفاده در تعلیم و تربیت دانشآموزان ، برگرفته از آیات قرآنی و روایات اسلامی باشد ، اثر بخشی آن در نوع گفتار و رفتارآنان ، همواره پایدار و ماندگار است. گواه این ادعا نیز، فرمایش نورانی امیر مؤمنان ، علی(ع) است که می فرماید: یادگیری علم و دانش در کودکی ، همانند حکاکی بر روی سنگ است.(حیدری ابهری ، 1387 : 40) اینجانب ، در اوایل سال تحصیلی یاد شده ، با مشاهده ی رفتار دانشآموزان کلاس خود در ساعات قرآن و پرداختن به گفتگوی صمیمی و دوستانه با آنان در خصوص اهمیت و ضرورت توجه به درس قرآن و هم چنین مشورت و تبادل نظر با مربی پیش دبستانی دانشآموزان و حتی گفتگو با برخی از اولیای آنان ، متوجه شدم که به جز تعداد اندکی از دانشآموزان کلاس ، بیش تر آنان نسبت به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن علاقه ی چندانی از خود نشان نمی دهند! بر این اساس ، همواره این موضوع ذهن مرا به خود مشغول ساخته بود که چرا اغلب دانشآموزان کلاس ، در هنگام پخش نوار و یا لوح فشرده ی قرآنی ، با دقت به آن گوش نمی کنند؟چرا بیشتر آنان ، نسبت به درک معانی و حفظ سوره های کوتاه قرآن ، بی تفاوتند؟ و چرا اکثرآنان ، در پرداختن به دیگر فعالیت های قرآنی ، علاقه ی چندانی از خود نشان نمی دهند؟ و به طور کلی ، چرا فراوانی دانشآموزان علاقه مند به هر یک از فعالیتهای قرآنی در کلاس اینجانب ، از مجموع انگشتان دست ، تجاوز نمی کند؟! در واقع مسأله و سؤال اساسی این بود که ، چگونه می توانم سطح علاقه مندی دانشآموزان خود را در پایه اول دبستان معاد علی آبادکتول ، به درس قرآن ارتقا بخشم؟ به عبارت روشن تر، با استفاده از چه روش هایی می توانم میزان علاقه مندی آنان را به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن افزایش دهم؟ بنابراین ، در تحقیق حاضر که از نوع پژوهش در عمل( Action Research) بوده است. اقدام پژوه در پی آن بود تا با استفاده از روش های معتبر علمی به جمع آوری داده ها و اطلاعات (Data and Information) لازم با هدف دست یابی به راه حل های مورد نیاز برای حل مسأله پرداخته ، تا پس از انتخاب و اعتبار بخشی مناسب ، به اجرای آن ها بپردازد. لازم به ذکر است که در این تحقیق ، پژوهشگر علاوه بر استفاده از رهنمودهای ارزشمند صاحب نظران و اساتید فن و هم چنین مشارکت و نقادی همکاران گرامی ، از نقطه نظرات دانشآموزان کلاس و حتی اولیای آنان نیز بهره مند گردیده است.
فهرست مطالب
چکیده 5 واژگان کلیدی : 5 مقدمه 6 بیان مسأله 8 توصیف وضع موجود ( شواهد 1) 10 الف. شاخص های کیفی وضع موجود 10 ب. شاخصهای کمّی وضع موجود 11 اهداف تحقیق 12 ب. اهداف اختصاصی : 12 گردآوری داده ها و اطلاعات برای ارایه راه حلها 13 الف. مشاهده 13 ب. پرسش نامه 14 ج. مصاحبه 14 د. بررسی پرونده های تحصیلی دانشآموزان 15 الف: پیشینه ی نظری 16 ب. پیشینه عملی 17 تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها و اطلاعات 21 راه حل های پیشنهادی 22 انتخاب راه حل ها 26 اعتبار بخشی به راه حل ها 28 اجرای راه حل ها (شواهد2 ) 29 پیشنهاد ها و راهکارها 33 فهرست منابع و مآخذ 35
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه13
آنها را فقط با کمک پرگار و ستاره (یا خطکش غیر مدرج) حل کرد (مانند تثلیث زاویه)، این مسائل بعدها به مسائل بیرونی مشهور شد. کتاب مقالیدعلم الهیئهی او نخستین کتاب مستقل در مثلثات به شمار میرود. وی در کتاب راشیکات الهند بهترین توصیف حساب هندی در سدههای میانه را ارائه داد.روشهای ابداعی بیرونی برای تسطیح کره بسیار جالب ، و یکی از آنها همان روشی است که گ. ب. نیکولاسی دی پاترنو در 1660م منتشرکرد. کتاب تحدید نهایات الاماکن را نیز درباره اندازهگیری فواصل میان شهرها نوشت. این آثار او را در زمره بزگترین جغرافی دانان تمامی اعصار قرار داده است.
ابوالحسن علی بن احمد نسوی (393- پس از 437ق) که نصیرالدین طوسی وی را ستوده است. کتاب المقفع فی الحساب الهندی را نخست به فارسی، و سپس به عربی نگاشت. بیشتر آثار او به لاتینی و زبانهای امروز اروپایی ترجمه شده است. ابوالفتح اصفهانی نیز مخروطات آپولونیوس را به وجهی نیکو تحریر کرد و اروپائیها نخستین بار از طریق این تحریر با این بخش از مخروطات آپولونیوس آشنا شدند.
عمر خیام یکی از بزرگترین ریاضی دانان و ستاره شناسان سدههای میانه است. او در مقاله الجبر و المقابله معادلات درجه 3 را به نحوی شایسته دسته بندی (13 صورت مختلف) ، و اغلب آنها را از طریق هندسی حل کرد. بسط دو جملهای منسوب به نیوتن (که جدول ضرایب آن به مثلث پاسکال مشهور است) در واقع از اوست. وی در 467ق سرپرستی ارصاد و تنظیم تقویم جلالی، دقیقترین تقویم جهان را بر عهده گرفت.
با ورود اعراب به ایران نیز تاریخنگاری ایرانی دستخوش دگرگونی چدی نشد و رشدی کیفی نکرد. با ظهور سلسله های ایرانی نژاد که گسترش زبان فارسی و تکامل فرهنگی را در پی داشت، تاریخنگاری ایرانی نیز ایجاد شد و تاریخ طبری در عصر سامانیان که یک «سلسله ایرانی نژاد» بود به فارسی ترجمه شد. بلافاصله بعد از ترجمه تاریخ طبری به فارسی (در حدود سال 352/963) سلسله های ترک نژاد در اکثر ولایات ایران به حکومت رسیدند. آنها که سرسپردگان مذهب تسنن به شمار می رفتند و ارثان فرهنگی سلسله های ایرانی نژاد شدند. بزرگترین سلطان سلسله غزنوی یعنی سلطان محمود، حامی فردوسی و از جمله طرفتداران واقعی تسنن اسلامی در دره سند محسوب می شد. مقارن روی کار آمدن سلجوقیان در قرن پنجم، سه نوع تاریخنگاری در ایران قابل شناسایی است. تاریخنگاری اسلام شمولی، تاریخنگاری محلی و تاریخنگاری سلسله ای.
سلجوقیان علاقمند بودند که فرهنگ ایرانی را اقتباس نمایند و سعی می کردند که نژاد تورانی خود را فراموش کرده و در عمق ایرانیت فرو روند. ترکان پیروز زبان فارسی را به صورت دومین زبان فرهنگی جهان اسلام مسجل کردند ولی در عرصه ......
عناوین اصلی این پایان نامه 182 صفحه ای عبارتند از :
بخش اول
کلیاتفصل اول: مختصری از تاریخنگاری در ایران تا عصر پهلوی فصل دوم: کلیاتی در تاریخنگاری دوره پهلویبخش دوم
جریانهای اصلی تاریخنگاری در عصر پهلویفصل اول: جریان شرق شناسیشرق شناسی و دیرینه آن ایران شناسی و ایران شناسان مهم سیاست شرق شناسی- سیاست ایران شناسی روش سیاسی و رهیافت تاریخنگاری لمبتون 4-I- نقش سیاسی لمبتون در ایران الف- همزیستی مسالمت آمیز: توده ای نفتی – توده ای روسی ب- لمبتون و قحطی نان ج- میس لمبتون د- میس لمبتون و کودتای 28 مردادفصل دوم: جریان ناسیونالیستیکارنامه فرهنگی 1- تاریخنگاری محتاط 2- ناسیونالیستی محافظه کاربخش سوم
جریان آکادمیکبررسی و نقد تاریخنگاری اقبالبخش چهارم
جریان مارکسیستیجریان مارکسیستی فصل اول: زمینه های تاریخی پیدایش مارکسیسم فصل دوم: اندیشه های اساسی مارکس در باب تاریخ الف- حتمیت تاریخی، پیروزی پرولتاریا: الغای مالکیت خصوصی و الغای دولتفصل سوم: تاریخچه ورود اندیشه مارکسیستی به ایران فصل چهارم: تاریخنگاری مارکسیست، لنینیستی در ایران (انجماد و انحراف) الف- علمی بودن تاریخ ب- سیر تاریخ ایران ج- شخصیت در تاریخ د- عدم بی طرفی در نگارش تاریخ هـ- سبکی برانگیزنده- موضوعی واحدبخش پنجم
نتیجه گیری کلینتیجه فهرست منابعلینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات: 114
فهرست مطالب :
حافظه و آدرس دهی
ثباتها Registers
تمرین :
بیایید یک برنامه بنویسیم
دستیابی به مکانهای حافظه
وقفه ها (Interrupts) CPU
اسمبلر
برنامه ای برای تعریف رنگهای جدید!
دستورالعمل LOOP
نحوه تعریف متغیر ها
نحوه دسترسی به مقادیر متغیر ها
دسترسی به دیسک
عملگرهای بیتی
برای یاد گرفتن اسمبلی باید با مبناهای عدد نویسی ، ساختمان داخلی کامپیوتر
و برنامه نویسی آشنا باشیم .
ما برنامه هایمان را مستقیما با اسمبلر Macro Assembler خواهیم نوشت و گاها از Debug
استفاده خواهیم کرد . بعلاوه چون برنامه های حجیم نخواهیم نوشت قالب اکثر
رنامه های ما COM. خواهد بود .
برای شروع ابتدا نگاهی به حافظه میکنیم :
حافظه و آدرس دهی
هر کامپیوتر مبتنی بر 8086 دارای حداقل 640 کیلوبایت حافظه است . این 640
کیلوبایت به قطعات 64 کیلوبایتی تقسیم شده و ما این قطعات را "قطعه " یا Segment
مینامیم . هر سگمنت هم به خانه های تک بایتی دیگری تقسیم شده است .
برای بدست آوردن مقدار یک بایت مشخص از حافظه ما باید عد مربوط به سگمنت و
همچنین شماره آن بایت در سگمنت ( که آفست Offset نامیده میشود ) را بدانیم .
مثلا اگر مقدار مورد نظر در قطعه 0030h(h( یعنی عدد در مبنای 16 است ) و آفست 13C4h
باشد ما باید قطعه ای که شماره آن 0030h است را بیابیم و بعد در همان قطعه
مقدار باین شماره 13C4 را بخوانیم .
برای نمایش این حالت بین عدد سگمنت و آفست علامت (:) قرار میدهیم . یعنی
ابتدا عدد مربوط به قطعه را نوشته و سپس عدد آفست را می آوریم :
Segment:Offset
مثال : 4D2F:َ9000 **
همیشه در آدرس دهی ها از اعداد مبنای 16 استفاده میکنیم
عنوان: دانلود پاورپوینت تکوین و تولید کالاهای جدید
فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)
تعداد اسلاید:20 اسلاید
دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی- بازرگانی بین الملل
این فایل در زمینه "تکوین و تولید کالاهای جدید " در حجم 20 اسلاید بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی، اصول بازاریابی و بازارگانی بین الملل ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد . بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
مقدمه
چالشهای موجود در تکوین وتولید کالای جدید
چرا کالاهای جدید با شکست روبرو می شوند؟
عواملی که مانع تکوین وتولید کالای جدید می شوند
مراحل فرآیند تکوین و تولید کالای جدید
ایده یابی
غربال کردن ایده ها
مفهوم یابی و آزمون آن
تهیه خط مشی بازاریابی
تجزیه وتحلیل اقتصادی
تولید کالا
آزمون بازار
روشهای آزمون بازار کالاهای مصرفی
بهره برداری تجاری
عوامل مهم در بهره برداری تجاری یک کالای جدید
مراحل فرآیند پذیرش کالا
چه عواملی بر فرآیند پذیرش کالا تاثیر می گذارند