لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه30
فهرست مطالب
مرحله _ تهیه لیست وظایف کارکنان
مرحله اول – انتخاب واحد بررسی
مرحله سوم _ تهیه لیست فعالیت های واحد
مرحله چهارم _ تهیه جدول تقسیم کار برای وضع موجود
نمونه ای از سولات قابل طرح در مرحله تجزیه و تحلیل جدول تقسیم کار از این قرارند:
مرحله پنجم _ تجزیه و تحلیل جدول تقسیم کار
تعریف نمودار جریان کار
مرحله ششم _ تهیه جدول تقسیم کار پیشنهادی
تصمیم گیری
فنون تجزیه و تحلیل سیستمها
متداولترین فنون و تکنیکهایی که آنالیست را در زمینه بهبود وضع فعلی و پیشنهاد وضع آتی یاری می دهند عبارتند از:
بررسی تقسیم کار بررسی جریان کار بررسی جا و مکان کنترل فرمها کنترل اسناد و سیستمهای بایگانی اندازه گیری کار برنامه ریزی شبکه ای ( پرت , سی پی ام , پی دی ام )تعریف جدول تقسیم کار
تعریف : جدول تقسیم کار جدولی است که نشان می دهد کارکنان سازمان در یک مدت معین, چه کارهایی را انجام می دهند و چه مقدار وقت صرف انجام دادن این کارها می کنند .
مزایای تهیه جدول تقسیم کار
کسب آگاهی از بار واقعی کار و نحوه توزیع آن در عمل شناخت محلهای تراکم کار از یک طرف و تراکم نیروی انسانی از طرف دیگر آگاهی از تکرارها و تداخلهای وظیفه ای آگاهی از نحوه اختصاص وقت به هر یک از وظایف و فعالیتها آگاهی از نحوه تطبیق نوع و ماهیت وظیفه با تخصص کارکنان کسب اطلاع از اوقات اضافی کارکنانآگاهی از تعداد واقعی نیروی انسانی مورد نیاز ارزشیابی کار کارکنان به دست آوردن مبنایی جهت تعیین حقوق و دستمزد کارکنانمراحل تهیه و تنظیم جدول تقسیم کار
انتخاب واحد بررسی تهیه لیست وظایف کارکنان تهیه لیست فعالیت های واحد تهیه جدول تقسیم