تحلیلی برسیستمهای مکانیکی وهیدرولیکی ماشین آلات راهسازی(بیل مکانیکی A900وگریدرو....)

 تحلیلی برسیستمهای مکانیکی وهیدرولیکی ماشین آلات راهسازی(بیل مکانیکی A900وگریدرو....)

این فایل در اقلب ورد وقابل ویرایش در 96 صفحه می باشد.

 تحلیلی برسیستمهای مکانیکی وهیدرولیکی ماشین آلات راهسازی(بیل مکانیکی A900وگریدرو....)

گریدر :

 

این دستگاه بیشتر به منظور تسطیح جاده ، برای ساختن فرم مطلوب بستر جاده و عملیات تنظیم شیب وتسطیح دامنه خاکریزها ، خاکبرداریها و یا برای جابجایی خاک و برف روبی و برداشتن لایه های سست سطح زمین و  برای ایجاد شیب عرضی، ایجاد پروفیلهای ویژه در جاده سازی استفاده می شود.

 

تجهیزاتی علاوه بر ادوات اصلی کاری گریدر می تواند روی آن نصب شود عبارتند از :

 

چنگک شخم زن  Scarifier  و ریپر عقب Rear  Ripper و تیغه جلو Front  Blade

 

عضو کار ساز در گریدر تیغه Blade می باشد که در وسط دستگاه نصب شده است . این تیغه می تواند تحت زاویه های گوناگونی کار کند و می تواند حول سه محور مختصاتی حرکت کند .

 

 

 

عملیات کاری می توان با گریدر انجام داد :

 

پخش کردن مواد خاکی : در این حالت باید دقت شود که ارتفاع توده خاک خیلی زیاد نباشد . زیرا ظرفیت گریدر در این حالت تابعی از قدرت موتور و ارتفاع تیغه می باشد . حمل مواد به کنار جاده : برای این منظور باید تیغه گریدر مقداری زاویه بگیرد تا مواد را به کناره جاده هدایت کند . در این حالت باید دقت شود مواد حمل شده زیر چرخ عقب قرار نگیرند . شیب بندی دقیق : برای شیب بندی می بایست تیغه گریدر را مقداری زاویه نسبت به ارتفاع دهیم . برای پر کردن گودال ها و درآوردن شیب می بایست مقداری خاک جلوی گریدر موجود باشد . کندن جوی : از گریدر می توان برای کندن جویهای V شکل و ذوزنقه ای شکل استفاده نمود . البته عمق ماکزیمم اقتصادی جوی حدود یک متر و عرض قاعده ماکزیمم حدود 5/1 متر می باشد .

 

لازم به ذکر است که بهتر است جویهای با بیش از ابعاد فوق را با خندق کن حفر نمود .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اجزای گریدر :

 

سیستم قدرت Engine  System

 

2- سیستم انتقال قدرت Transmission   System

 

3- سیستم هیدرولیک Hydraulic   System

 

4- شاسی و اسکلت فلزی Frame   and  Column

 

در این جزوه به بررسی گریدرهای مدل D , C1 , C , B می پردازیم . به دلیل تشابه این مدل بسیاری از توضیحات آن مشابه می باشد .

 

 

 

سیستم قدرت Engine System

 

مدل B : موتور گریدر مدل B بنر مدل OM355A می باشد . این موتور شش سیلندر خطی می باشد که موتور آب خنک و مجهز به توربوشارژ می باشد و قدرت آن 225hp می باشد .

 

مدل C , C1 : موتور گریدر مدل C ، دویتز BF6M  2012C

 

مدل D  : موتور این مدل ها از گریدر دویتز 1013 EC می باشد .



فهرست مطالب 

گریدر :

عملیات کاری می توان با گریدر انجام داد :

اجزای گریدر :

۱-   سیستم قدرت Engine  System

۲-   سیستم انقال قدرت :   Transmission  System

گیربکس :

گیربکس پاور شیفت ۶WG  / Ergo power  ۲۰۰  ZF  گریدرB HG180

اجزاء تشکیل دهنده مدار هیدرولیکی کنترل گیربکس

تشریح عملکرد گیربکس

تشریح عملکرد  Lockup Clutch

گیربکس پاورشیفت ZF 6WG / Ergo power -190

تشریح عملکرد گیربکس ZF 6WG / Ergo power 190

عملکرد کلاچ قفل کننده LOCK UP CLUTCH

درگیری کلاچ پکها و انتخاب دنده

۳-               سیستم هیدرولیک :   Hydraulic   System

پمپ های هیدرولیکی :

فلودیوایدر :

شیر کنترل :

شیر کنترل سمت راست ادوات زیر را کنترل می کند :

ادوات کارساز :

شیر محدود کننده جریان Over   Center   Valve  :

دابل چک ولو :  Double   Acting   Check   Valve :

فرمان :

سیستم فرمان کمرشکن :

هیدرو موتور گردان :

شارژینگ ولو و شیر ترمز :

۴- شاسی و اسکلت فلزی Frame  and  Column

« فشارگیری گریدر HG180D »

کنترل فشار هیدرولیک :

 

کنترل فشار سیستم فرمان :

کنترل فشار سیستم ترمز :

کنترل فشار سیستم پنتوماتیک :

موتور: MOTOR

تشریح مدار هیدرولیک HE 100

* تانک هیدرولیک Hydraulic  Tank

* فیلتر مکشی Breather :

* کولر روغن : Oil  Cooler

* شیر قطع کن   On-Off   Valve :

* بلوک جمع کننده روغن     Collector  Block

* فیلترها  Filters

* شیرهای سلونوئیدی : Solenoid Valve

* شیر کنترل جریان Flow Control Valve  :

اجزاء تشکیل دهنده شیر محدود کننده جریان

تشریح عملکرد شیر محدود کننده جریان و تنظیم سرعت جک

چک ولوها  check valves

* عملکرد شیر یکطرفه با تخلیه هیدرورلیکی Pilot Check Valve

*اتصال گردان ۱۳ راهه  Rotary  Connection

* آکومولاتورها  Accumulators

* شیر کنترل پایلوتی ( جوی استیک ) Pilot   Valve (joystick)

* شارژینگ ولو Charging  Valve

* اوربیترول  Orbitrol

* جک ها   Cylinder

* هیدروموتورها Hydraulic  Motor

*هیدروموتور حرکت Travel  Motor

* شیرهای فشار شکن

* چگونگی عملکرد شیر فشارشکن پایلوتی

* پمپ ها : Pumps

* پمپ دوبله با جابجایی متغیر توان ثابت مدل A8VO ( 18 )

* عملکرد پمپ دوبله بیل هیدرولیکی HE100 مدل A8V0

کنترل جمع کننده قدرت (SR)

* بلوک شیر کنترل بیل هیدرولیکی HE100

* عملکرد شیرهای کنترل

*  نحوه عمکرد مدار حرکت و کار : Travel & Working  System

* جک های بوم

بالابردن بوم

وضعیت خلاص

* جک باکت

* عملکرد موتور هیدرولیکی گردان (۳۱)

وضعیت ترمز

وضعیت خلاص

وضعیت تحریک

* جک استیک

بازشدن بازوی استیک

* جک های پایه و عملکرد شیرهای یکطرفه با تخلیه هیدرولیکی(۲۹) و (۲۸)

عملکرد شیر ۲۹ در باز کردن جک های پایه

عملکرد شیر یکطرفه با تخلیه هیدرورلیکی (۲۸)

باز کردن جک های پایه

* عملکرد مدار حرکت بیل هیدرولیکی  HE100

حرکت رو به جلو

حرکت رو به عقب

* نحوه عملکرد مدار سرو : Servo  System

* مدار فرمان و ترمز : Steering  & Braking System

ترمز پارکینگ در گیربکس

راه اندازی اضطراری شیر برقی ترمز پارکینگ (۵۵)

تعــویض دنده

انتخاب دنده ۱ ( سنگین )

انتخاب دنده ۲ ) سبک )

قفل داخلی گیربکس  ZF – ۲ HL 100  بیل  HE 100

آزاد کردن ترمز پارکینگ:



خرید و دانلود  تحلیلی برسیستمهای مکانیکی وهیدرولیکی ماشین آلات راهسازی(بیل مکانیکی A900وگریدرو....)


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.