فرمت: word
تعداد صفحات پایان نامه:226
تعداد صفحات پروپوزال: 11
در صورتی که فقط نیاز به پروپوزال این پایان نامه دارید اینجا کلیک کنید.
عنوان پایان نامه به فارسی:
"بررسی تحلیلی و تطبیقی نظام ارزشیابی تحصیلی در مقطع ابتدایی در کشورهای ایران، هندوستان و انگلستان جهت ارائه الگوی مناسب"
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول :کلیات پژوهش
مقدمه....................................................................1
بیان مسئله................................................................ 3
اهمیت و ضرورت........................................................ 9
اهداف تحقیق.............................................................. 17
سوالات تحقیق...............................................................17
تعریف واژگان و اصطلاحات...................................................18
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه.........................................................................22
تاریخچه ارزشیابی آموزشی......................................................24
تعاریف ارزشیابی آموزشی.......................................................27
تعریف ارزشیابی با استفاده از فرهنگ لغت.......................................29
تعریف ارزشیابی با استفاده از عقاید صاحب نظران...............................31
اصول و مفاهیم قابل فهم از بررسی تعاریف گفته شده.............................31
سیر تحول ارزشیابی آموزشی در ایران..........................................32
اهداف ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان...................................34
ضرورت ارزشیابی.............................................................36
مقایسه بین ارزشیابی و سنجش...................................................38
ویژگیهای یک ارزشیابی خوب و معتبر...........................................39
انواع ارزشیابی پیشرفت تحصیلی با توجه به زمان اجرای آنها.......................40
نقش تفاوتهای فردی در ارزشیابی.................................................46
آموزش و پرورش ابتدایی........................................................47
اهداف آموزش و پرورش ابتدایی..................................................49
اهداف عمده تعلیم و تربیت سنتی و جدید...........................................49
چرا بسیاری از شاگردان از ارزشیابی می ترسند...................................53
اهمیت و ضرورت بازنگری ارزشیابی تحصیلی در آموزش و پرورش................54
ارزشیابی توصیفی...............................................................55
اهداف طرح ارزشیابی توصیفی...................................................57
چهار منبع برای انجام ارزشیابی توصیفی...........................................58
وظایف دانش آموزان در ارزشیابی توصیفی........................................59
وظایف والدین در ارزشیابی توصیفی...............................................60
وظایف معلم در ارزشیابی توصیفی.................................................61
کاربرد ارزشیابی توصیفی.........................................................63
اصول حاکم بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی..........................................63
مراحل طراحی برنامه تدریس......................................................66
روشهای مختلف ارزشیابی پیشرفت تحصیلی.........................................69
تفاوت بین آزمونهای میزان شده و آزمونهای معلم ساخته..............................75
انواع آزمونهای معلم ساخته........................................................76
نارسایی های موجود در ارزیابی فعلی...............................................77
کشورهای مورد مطالعه.............................................................80
کشور انگلستان.....................................................................80
ملاحظات جغرافیایی.................................................................80
تاریخ تحول آموزش و پرورش در انگلستان............................................81
سازمان و اداره آموزش و پرورش در انگلستان و ویلز..................................83
سیاستهای آموزشی...................................................................84
سیاستگذاری در آموزش و پرورش انگلیس.............................................85
سیاستهای آموزش و پرورش گشور انگلیس.............................................86
برنامه ریزی درسی در کشور انگلیس..................................................87
اصول و اهداف کلی آموزشی..........................................................87
اصلاحات آموزشی....................................................................88
ساختار آموزشی.......................................................................90
آموزش ابتدایی در انگلستان.............................................................91
هدف از تعلیمات ابتدایی در انگلستان.....................................................93
ارزشیابی تحصیلی در انگلستان..........................................................94
کشور هندوستان........................................................................98
چشم انداز سیاسی – جغرافیایی و علمی................................................. 98
نظام آموزشی.........................................................................101
سیاست ها و نظام آموزشی.............................................................102
ساختار نظام آموزشی..................................................................103
برنامه های درسی در مدارس هندوستان ................................................104
آموزش پایه..........................................................................105
مقطع آموزش ابتدایی..................................................................106
تمرکز زدایی آموزشی.................................................................106
نقش دولت مرکزی در آموزش و پرورش کشور هندوستان................................107
اهداف کلی آموزش و پرورش هندوستان................................................108
سیستم امتحانی ارزشیابی تحصیلی در کشور هند.........................................108
نظام جمهوری اسلامی ایران...........................................................111
چشم انداز اقتصادی – اجتماعی........................................................111
تاریخچه آموزش دوره ابتدایی..........................................................112
ساختار آموزشی دوره ابتدایی..........................................................113
اهمیت و ضرورت آموزش و پرورش ابتدایی............................................114
سیاست های آموزشی..................................................................115
اولویت ها و علائق آموزشی...........................................................115
آموزش و پرورش در ایران و توجه به رویکردهای نو در نظام آموزشی...................116
آغاز تغییرات و اصلاحات در نظام ارزشیابی تحصیلی....................................116
مختصری از شکل اجرایی شدن ارزشیابی توصیفی.......................................117
پیشینه تحقیق..........................................................................118
تحقیقات انجام شده در داخل.............................................................118
تحقیقات انجام شده در خارج............................................................131
نتیجه گیری...........................................................................133
فصل سوم: روش شناسی
مقدمه................................................................................136
جامعه مورد مطالعه...................................................................136
شیوه نمونه گیری......................................................................136
ابزارهای اندازه گیری..................................................................137
طرح پژوهش.........................................................................138
شیوه تجزیه و تحلیل داده ها............................................................138
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
مقدمه................................................................................141
بررسی سوال اول.....................................................................142
بررسی سوال دوم.....................................................................159
بررسی سوال سوم.....................................................................168
بررسی سوال چهارم...................................................................175
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه................................................................................184
نتایج کلی پژوهش.....................................................................196
محدودیتهای تحقیق.....................................................................198
پیشنهادات کاربردی....................................................................198
پیشنهادات پژوهشی....................................................................199
منابع
منابع..................................................................................200
پیوستها................................................................................207
آئین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی دوره ابتدایی................................208
فهرست جدولها
عنوان صفحه
جدول شماره 1-2: جدول مقایسه ویژگیهای انواع ارزشیابی آموزشی.....................45
جدول شماره 2-2:برخی از تفاوتهای ارزشیابی سنتی و جدید.........................52
جدول شماره 3-2:آمار طرح ارزشیابی توصیفی ارسالی از استانها.....................118
جدول شماره1-4:اصول حاکم بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در کشورهای ایران ، هندوستان و انگلستان.154
جدول شماره 2-4:متولیان تدوین نظام ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در سه کشور مورد مطالعه.158
جدول شماره 3-4:نوآوریهای صورت گرفته در حوزه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در کشورهای ایران، هندوستان و انگلستان.....167
جدول شماره 4-4:تدابیر و تجاررب قابل استفاده در نظام ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دوره ابتدایی....173
جدول شماره 5-4:وجوه تشابه در فرایند ارزشیابی تحصیلی در سه کشور ایران، هندوستان و انگلستان....179
جدول شماره 6-5: وجوه تفاوت در فرایند ارزشیابی تحصیلی در سه کشور ایران، هندوستان و انگلستان......181