پایان نامه آموزش و پرورش تطبیقی به همراه پروپوزال مربوطه

پایان نامه آموزش و پرورش تطبیقی به همراه پروپوزال مربوطه

 

 

فرمت: word

تعداد صفحات پایان نامه:226

 تعداد صفحات پروپوزال: 11

در صورتی که فقط نیاز به پروپوزال این پایان نامه دارید اینجا کلیک کنید.

 

عنوان پایان نامه به فارسی:

"بررسی تحلیلی و تطبیقی نظام ارزشیابی تحصیلی در مقطع ابتدایی در کشورهای ایران، هندوستان و انگلستان جهت ارائه الگوی مناسب"

 

 

فهرست مطالب

 

عنوان                                                                                         صفحه

فصل اول :کلیات پژوهش

مقدمه....................................................................1

بیان مسئله................................................................ 3

اهمیت و ضرورت........................................................ 9

اهداف تحقیق.............................................................. 17

سوالات تحقیق...............................................................17

تعریف واژگان و اصطلاحات...................................................18

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

مقدمه.........................................................................22

تاریخچه ارزشیابی آموزشی......................................................24

تعاریف ارزشیابی آموزشی.......................................................27

تعریف ارزشیابی با استفاده از فرهنگ لغت.......................................29

تعریف ارزشیابی با استفاده از عقاید صاحب نظران...............................31

اصول و مفاهیم قابل فهم از بررسی تعاریف گفته شده.............................31

سیر تحول ارزشیابی آموزشی در ایران..........................................32

اهداف ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان...................................34

ضرورت ارزشیابی.............................................................36

مقایسه بین ارزشیابی و سنجش...................................................38

ویژگیهای یک ارزشیابی خوب و معتبر...........................................39

انواع ارزشیابی پیشرفت تحصیلی با توجه به زمان اجرای آنها.......................40

نقش تفاوتهای فردی در ارزشیابی.................................................46

آموزش و پرورش ابتدایی........................................................47

اهداف آموزش و پرورش ابتدایی..................................................49

اهداف عمده تعلیم و تربیت سنتی و جدید...........................................49

چرا بسیاری از شاگردان از ارزشیابی می ترسند...................................53

اهمیت و ضرورت بازنگری ارزشیابی تحصیلی در آموزش و پرورش................54

ارزشیابی توصیفی...............................................................55

اهداف طرح ارزشیابی توصیفی...................................................57

چهار منبع برای انجام ارزشیابی توصیفی...........................................58

وظایف دانش آموزان در ارزشیابی توصیفی........................................59

وظایف والدین در ارزشیابی توصیفی...............................................60

وظایف معلم در ارزشیابی توصیفی.................................................61

کاربرد ارزشیابی توصیفی.........................................................63

اصول حاکم بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی..........................................63

مراحل طراحی برنامه تدریس......................................................66

روشهای مختلف ارزشیابی پیشرفت تحصیلی.........................................69

تفاوت بین آزمونهای میزان شده و آزمونهای معلم ساخته..............................75

انواع آزمونهای معلم ساخته........................................................76

نارسایی های موجود در ارزیابی فعلی...............................................77

 

کشورهای مورد مطالعه.............................................................80

کشور انگلستان.....................................................................80

ملاحظات جغرافیایی.................................................................80

تاریخ تحول آموزش و پرورش در انگلستان............................................81

سازمان و اداره آموزش و پرورش در انگلستان و ویلز..................................83

سیاستهای آموزشی...................................................................84

سیاستگذاری در آموزش و پرورش انگلیس.............................................85

سیاستهای آموزش و پرورش گشور انگلیس.............................................86

برنامه ریزی درسی در کشور انگلیس..................................................87

اصول و اهداف کلی آموزشی..........................................................87

اصلاحات آموزشی....................................................................88

ساختار آموزشی.......................................................................90

آموزش ابتدایی در انگلستان.............................................................91

هدف از تعلیمات ابتدایی در انگلستان.....................................................93

ارزشیابی تحصیلی در انگلستان..........................................................94

 

کشور هندوستان........................................................................98

چشم انداز سیاسی جغرافیایی و علمی................................................. 98

نظام آموزشی.........................................................................101

سیاست ها و نظام آموزشی.............................................................102

ساختار نظام آموزشی..................................................................103

برنامه های درسی در مدارس هندوستان ................................................104

آموزش پایه..........................................................................105

مقطع آموزش ابتدایی..................................................................106

تمرکز زدایی آموزشی.................................................................106

نقش دولت مرکزی در آموزش و پرورش کشور هندوستان................................107

اهداف کلی آموزش و پرورش هندوستان................................................108

سیستم امتحانی ارزشیابی تحصیلی در کشور هند.........................................108

 

نظام جمهوری اسلامی ایران...........................................................111

چشم انداز اقتصادی اجتماعی........................................................111

تاریخچه آموزش دوره ابتدایی..........................................................112

ساختار آموزشی دوره ابتدایی..........................................................113

اهمیت و ضرورت آموزش و پرورش ابتدایی............................................114

سیاست های آموزشی..................................................................115

اولویت ها و علائق آموزشی...........................................................115

آموزش و پرورش در ایران و توجه به رویکردهای نو در نظام آموزشی...................116

آغاز تغییرات و اصلاحات در نظام ارزشیابی تحصیلی....................................116

مختصری از شکل اجرایی شدن ارزشیابی توصیفی.......................................117

پیشینه تحقیق..........................................................................118

تحقیقات انجام شده در داخل.............................................................118

تحقیقات انجام شده در خارج............................................................131

نتیجه گیری...........................................................................133

 

فصل سوم: روش شناسی

مقدمه................................................................................136

جامعه مورد مطالعه...................................................................136

شیوه نمونه گیری......................................................................136

ابزارهای اندازه گیری..................................................................137

طرح پژوهش.........................................................................138

شیوه تجزیه و تحلیل داده ها............................................................138

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات

مقدمه................................................................................141

بررسی سوال اول.....................................................................142

بررسی سوال دوم.....................................................................159

بررسی سوال سوم.....................................................................168

بررسی سوال چهارم...................................................................175

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

مقدمه................................................................................184

نتایج کلی پژوهش.....................................................................196

محدودیتهای تحقیق.....................................................................198

پیشنهادات کاربردی....................................................................198

پیشنهادات پژوهشی....................................................................199

 

منابع

 

منابع..................................................................................200

پیوستها................................................................................207

آئین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی دوره ابتدایی................................208

 

فهرست جدولها

     عنوان                                                                                                صفحه

   جدول شماره 1-2: جدول مقایسه ویژگیهای انواع ارزشیابی آموزشی.....................45

      جدول شماره 2-2:برخی از تفاوتهای ارزشیابی سنتی و جدید.........................52

     جدول شماره 3-2:آمار طرح ارزشیابی توصیفی ارسالی از استانها.....................118

    جدول شماره1-4:اصول حاکم بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در کشورهای ایران ، هندوستان و انگلستان.154

   جدول شماره 2-4:متولیان تدوین نظام ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در سه کشور مورد مطالعه.158

   جدول شماره 3-4:نوآوریهای صورت گرفته در حوزه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در کشورهای ایران، هندوستان و انگلستان.....167  

     جدول شماره 4-4:تدابیر و تجاررب قابل استفاده در نظام ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دوره ابتدایی....173    

   جدول شماره 5-4:وجوه تشابه در فرایند ارزشیابی تحصیلی در سه کشور ایران، هندوستان و انگلستان....179

جدول شماره 6-5: وجوه تفاوت در فرایند ارزشیابی تحصیلی در سه کشور ایران، هندوستان و انگلستان......181        



خرید و دانلود پایان نامه آموزش و پرورش تطبیقی به همراه پروپوزال مربوطه


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.