لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه2
مسائل و مشکلات در یادگیری ریاضیات
اهداف : اهمیت بحث ما برای بعضی جنبه های اختلالات یادگیری ریاضیات به فهرست لغات و اسامی به کار رفته و عیب شناسی آنها مربوط می شود . این جنبه ها به اصطلاح dyscalulia و عیب شناسی آن بر می گردد (مخصوصا عیب شناسی مجموعه علائم ). ما همچنین قصد داریم که یک طبقه بندی که می تواند کمک کند به تعریف علم اصلاح شناسی را نشان دهیم. در آخر ما قصد داریم که رسیدگی کنیم به جنبه ها و وضعیت های مختلف عیب شناسی و تعیین کنیم که کدام از آنها در اصلاحات ثانویه و اولیه عیب شناسی ضروری هستند.
برنامه ull! کد منبع از سرور + منبع کد از نرم افزار بر روی آندروید!
اسکریپت نصب آسان و سریع - در سه مرحله!
نرم افزار کاملا با پرسش و پاسخ شبکه اجتماعی سازگار است
با این نرم افزار شما به راحتی می توانید خود را با فرمت شبکه های اجتماعی خود QA (پرسش و پاسخ) ایجاد کنید.
هشتگ
اطلاعیه های فشار در مورد سوالات جدید، پاسخ، پیروان و دوست داشتن است.
ورود / ثبت نام با فیس بوک
جریان
دوستان
دوست دارد
جستجو کردن
ناشناس و سوالات عمومی
پاسخ ها با تصاویر
عکس پروفایل
پوشش مشخصات
حساب تایید شده
و خیلی بیشتر …
تصاویر:
دانلود جزوه آموزش مهارت تندخوانی با شیوه متاریدینگ (Meta Reading) 22 صفحه+ جزوه تمرین تقویت حافظه تصویری 30 صفحه
متاریدینگ آخرین شیوه تندخوانی با تقویت حافظه تصویری هست که مبدع آن دکتر فراهانی است این روش برای افزایش سرعت و کیفیت مطالعه تا 10 برابر برای هر نوع کتابی است و برای مطالعه و حفظ قرآن نیز کاربرد دارد.
در این جزوه مهمترین فعالیت هایی که باید انجام شود شرح داده شده است. شما با مطالعه این جزوه با این مهارت آشنا میشوید هر جقدر بیشتر تمرین کنید سرعت مطالعه و قدرت حافظه شما افزایش پیدا میکند.
در این شیوه بر خلاف روش های سنتی که مبتنی با خط خوانی است چنانچه همه تمارین را انجام دهید از 3 تا 10 برابر سرعت مطالعه شما افزایش پیدا میکند و شگفتی آن این است که در کنار آن مطالب وارد حافظه تصویری و دائمی شما میشود شما می توانید از صفحات کتاب در چند ثانیه عکس برداری کنید!
کسانی که مداومت در تمارین داشته باشند میتوانند در یکماه قرآن را حفظ کنند.
برای اثبات امکان ایجاد این مهارت فیلم های کارآموزان دوره را می توانید در اینترنت جستجو کنید و یا در اینجا ببینید.
درباره دوره متاریدینگ (Meta Reading) فراخواندن
در طول تاریخ ، مردم همیشه از کم هوشی، عدم تمرکز و دقت و ... در حین مطالعه رنج برده اند وبا این وجود تغییرات کمی تاکنون در سیستم مطالعه پدید آمده است و تنها تغییری که در سال های اخیری در جهان رخ داده، استفاده از روش تندخوانی است .
البته روش تندخوانی نیز به دلیل آن که در بهبود تمرکز، هوش و حافظه تغییری ایجاد نمی کند ، عملا منجر به بازدهی و یادگیری مطلوب نمی شود. دوره فرا خواندن یا متا ریدینگ قسمتی از طرح ابداعی" پرورش نابغه ها" است که توسط دکتر حسن فراهانی برای کودکان ارائه شده است.
از آنجا که این دوره ، قابلیت اجرا برای بزرگسالان را نیز داشت، مهارتسرای اندیشه تصمیم گرفته است تا این دوره را برای بزرگسالان نیز، اعم از دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان و سایر اقشار جامعه برگزار کند.متاریدینگ در سه سطح مقدماتی،متوسطه و پیشرفته طراحی شده است. از ابتدای سال ۹۲ که اموزش این دوره شروع شده است تا انتهای سال ۱۳۹۴ (۱۰ تا ۲۵ درصد) متاریدینگ مقدماتی ارائه شده بود.و از ابتدای سال۹۵ متاریدینگ مقدماتی به صورت ۱۰۰ درصد ارائه شده است که نوید یک تحول شگرف را برای جامعه می دهد.
در این دوره آموزشی وضعیت PFC مغز سامان پیدا می کند وبا فعال شدن نیکره راست مغز، نیمکره های مغز انسان متعادل تر می شود ودقت وتمرکز و حافظه به شکل عجیب و باورنکردنی ارتقا می یابد همچنین شیوه مطالعه و خواندن نیز کاملا دگرگون می شود و از شکل سنتی و حتی تند خوانی به تصویر برداری لحظه ای و فوتونی صفحه ای تبدیل می شود. در این دوره یک صفحه بیست سطری از یک کتاب وزیری بین ۴ تا ۸ ثانیه همراه با یاد گیری خوانده می شود ، به عبارت دیگر یک کتاب ۳۰۰ صفحه ای را در مدت زمان حد اکثر ۲۲ تا۴۰ دقیقه مطالعه می شود.
البته، در دوره فراخواندن یا متاریدینگ پیشرفته ، زمان مطالعه فوق الذکر مجددا کاهش می یابد. بر این اساس ، دوره آموزشی فراخواندن (متاریدینگ) زمینه لازم را برای ایجاد دانش تراکمی و بهبود وضعیت علمی کشور نیز فراهم می کند.
در روش فراخواندن یا متاریدینگ، علاوه بر یادگیری مفهومی، به دلیل ارتقاء وضعیت هوش و حافظه و دقت و تمرکز و ... مطالعه امری لذت بخش و آسان خواهد شد و این امکان را پدید خواهد آورد که فرد پس ازگذراندن ۱۶ جلسه آموزشی و استمرار تمرینات بتواند در یک بازه زمانی کوتاه ، از لحاظ کمی و کیفی هوش ، حافظه ، تمرکز و مطالعه تصویری و نگاتیوی و دانش خود را به میزان شگفت انگیزی افزایش دهد.
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:22
ضرورت تعلیم و تربیت:
مقدمه:
تربیت در ایران باستان به سه منظور بوده است:
تعلیم وتربیت در اسلام:
نقش دانشگاه در تعلیم و تربیت:
در این مقاله راهکارهای برای پیشرفت و تولید علم ارائه شده و نقش تعلیم و تربیت به عنوان عامل رشد و تحول اساسی مورد بررسی قرار گرفته است.
در اسلام «تفکر» زندگی دل و حیات قلب معرفی شده است. زیرا انسانیت انسان و ادراک او از عالم و آدم پروردگار عالمیان اتصالی که با حق برقرار میکند به نحوه ی تفکر اوست. با تفکر قوای درونی انسان شکوفا میشود و زمینه ی حرکت کمالی او فراهم می گردد لذا به همراه علم آموزی و تفکر تربیت یا پرورش اخلاقی و تهذیب نفس نیز مطرح میشود که در اسلام بر این امر بسیار تاکید شده و از همان ظهور اسلام مبادی و مبانی تعلیم و تربیت به عنوان یک علم بنا نهاده شده است. تعلیم و تربیت نه تنها میتواند در رشد اخلاقی، عقلانی، رفتاری و حتی جسمانی فرد موثر باشد بلکه وسیله ای در جهت رفع نیازهای حقیقی و مصالح اجتماعی، به شمار میآید، و عامل رشد و تحول اساسی جامعه میگردد و مسلمانان که در ابتدا به این ضرورت پی برده بودند توانستند در مدت کوتاهی گوی سبقت در زمینهی تولید علم از تمدن های مطرح آن روز بربایند و به دلیل مشکلات و حوادثی که در تاریخ مسلمانان به وقوع پیوست این حرکت سریع آنها را به شدت کند نمود به طوری که تا این قرن مسلمانان جهان در کشورهای مختلف نتوانستند مجددا عرض اندام نمایند و امروز وقت آن رسیده که عوامل محدود کننده و موانع پیشرفت بررسی شود و با دلسوزی و دور از نفع طلبیهای فردی راهکارهای موثر ارائه و جامه ی عمل پوشیده شود. که در این مقاله بعضی از این راهکارهای ارائه شده است که عبارتند از: استقلال فکری- فکر دینی- توسعه ی آموزشی- رفاه مادی و معنوی- تبادل اندیشه و آزادی خرد ورزی که با توجه به اهمیت موارد در قسمت راهکارها و نتیجه آورده شده اند.
مقدمه:
نظام تربیتی اسلام بر تفکر صحیح استوار است و مقصد آن است که تربیت شدگان این نظام اهل تفکر صحیح باشند و پیوسته بیندیشند؛ چنانکه آن نمونه ی اعلایی که همه جهت گیری های تربیتی باید به سوی او باشد این گونه عمل میکرد از امام مجتبی (ع) از هند ابن أبی هاله تمیمی آمده است: «رسول خدا همواره تفکر میکرد». بنابراین سیر تربیت باید به صورتی باشد که متربّی به تفکر صحیح راه یابد و اندیشیدن درست شاکلهٔ او شود تا زندگی حقیقی به او رخ نماید. زیرا نیروهای باطنی انسان و حیات حقیقی او با تفکر فعال میشود و با گشودن دریچه تفکر درهای حکمت و راهیابی به حقیقت بر او گشوده میشود. از این رو در اسلام تفکر، زندگی دل و حیات قلب معرفی شده است. زیرا انسانیت انسان و ادراک او از عالم و آدم و پروردگار عالمیان و اتصالی که با حق برقرار میکند به نحو تفکر اوست. با تفکر قوای درونی انسان شکوفا می شود و زمینه ی حرکت کمالی او فراهم میشود. (۱). امام خمینی میفرماید: «تفکر مفتاح ابواب معارف و کلید خزائن کمالات و علوم است. و مقدمه ی لازمه حتمیه ی سلوک انسانیت است». از نظر علامه طباطبائی: « زندگی انسان یک زندگی فکری است و جز با ادراک که فکر می نامیم قوام نمی یابد و از لوازم بنای زندگی بر فکر این است که هرچه پایبند باشیم و در هر راه رفته شده و یا ابتدائی که قدم برداریم، زندگی پابرجا مربوط به فکر صحیح و قیم و مبتنی به آن است و به هر اندازه که فکر صحیح باشد و از آن بهره گرفته شود، زندگی هم اقوام و استقامت خواهد داشت. (۲) تفکر تجزیه و تحلیل معلوماتی است که ذهن اندوخته است. تفکر سیر در فراورده هایی است که ابتدائاً برای ذهن پیدا شده است. اهل منطق فکر را چنین تعریف میکنند: فکر عبارت است از اجرای عملیات عقلی در معلومات موجود برای رسیدن به مطلوب و مطلوب همان علم به مجهول غائب است. (۳) انسان هیچ وقت خالی و فارغ از تفکر نیست، و از همین روست که میگوئیم تفکر فطری انسان است و قرآن انسان را به روش فطری صحیح تفکری میخواند و سبک خود قرآن و سیره ی معصومین چنین است. در انسان گرایش فطری به حقیقت جوئی و کشف واقعیتها- آن سان که هستند- ودرک حقایق اشیا وجود دارد. یعنی انسان می خواهد جهان را و هستی اشیا را آنچنان که هستند دریابد، دعایی از حضرت محمد روایت شده است که:
پروردگارا موجودات را آنچنان که هستند به ما بنمایان
انسان به ذات خود در پی آن است که حقایق جهان را درک کند و به راز هستی دست یابد. رفتن انسان در پی حکمت و فلسفه تلاشی است در جهت پاسخگوئی به حقیقت جوئی آدمی.(۴) براساس همین میل وگرایش است که نفس دانائی و آگاهی برای انسان مطلوب و لذت بخش است. انسان به فطرت خود از جهل بی زار است و دوستدار دانائی و بینائی است. البته با وجود آنکه حقیقت جوئی امری فطری است اما در تمام انسانها به یک میزان نیست و در نتیجه تاثیر برخی عوامل درونی مانند نفس پرستی و خودخواهی و صفات منفی موروثی و اکتسابی و برخی عوامل بیرونی مانند القائات منفی گوناگون از طرف محیط و اجتماع ، شدت و اصالت خود را از دست میدهد و در بعضی انسانها به حداقل می رسد.
تحت عنوان :ﻃﺮاﺣﯽ ﻧﺮم اﻓﺰار رﺳﻢ ﳕﻮدار درﺧﺘﯽ ﲨﻼت ﺳﺎدﻩ زﺑﺎن ﻓﺎرﺳﯽ پایان نامه کامل میباشد شامل77 صفحه pdf