مقاله در مورد مدیریت زمان

مقاله در مورد مدیریت زمان

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 41
فهرست مطالب:

چکیده

1- مقدمه

 

2- اصول عمومی مدیریت زمان

2-1- چگونه وقت خود را می‌گذرانید؟2-2- اولویت‌بندی فعالیت‌ها2-3- برنامه‌ریزی2-4- نکات سودمند برای بهبود کیفیت وقت2-4-1- از مزاحمت‌ها جلوگیری کنید.2-4-2- کنترل کنید2-4-3- بر بهره‌ور بودن تأکید کنید نه مشغول بودن2-4-4- سرعت خود را تنظیم کنید

3- مدیریت زمان شخصی

3-1- فقط بگو «نه»3-2- اهداف شخصی3-2-1- هدفگذاری کنید3-2-2- اهداف خود را اولویت‌بندی کنید3-3- تعلل3-4- مزاحمت کمال‌گرایی3-5- وقت گذاشتن برای همسر3-6- کارهای مربوط به خانه3-7- وقت گذاشتن برای فرزندان3-8- مدیریت میز کار

4- مدیریت زمان و کسب وکار

4-1- مدیریت زمان در کار4-2- کار درست را در زمان درست انجام دهید4-3- قبل از ترک دفتر فهرست کارهای فردا را مرور کنید4-4- ساعات اوج کاری خود را پیدا کنید4-5- از جلسات حداکثر استفاده را ببرید4-6- به صورت مؤثر تفویض کنید4-7- میز خود را مرتب کنید4-8- روش‌ها را مناسب خود تطبیق دهیدچکیده

استفاده مؤثر و اثربخش از زمان ضرورتی اجتناب ناپذیر برای موفقیت در عرصه کار و زندگی است. مدیریت زمان شامل مجموعه‌ای از مهارتها برای کنترل کردن و استفاده بهتر از زمان است. این مقاله به تشریح مفاهیم و اصول مدیریت زمان پرداخته و فنون و ابزاری را برای مدیریت زمان در محیط زندگی و کار ارائه می‌کند.

1- مقدمه

راه‌های مختلفی برای بیان درک ما از زمان وجود دارد. برای قرنها مردم از حرکت ماه، ساعت آفتابی، اذان،‌ زنگ کلیسا برای تنظیم برنامه‌ زمانی روزانه خود استفاده کردند تا اینکه در قرن دوازدهم راهبان کاتولیک ساعت‌هایی را برای تنظیم فعالیت‌های خود ساختند.

در طول تاریخ تمدن‌ها به زمان و ابعاد آن توجه داشته‌اند و این توجه در این دوران نیز وجود دارد و عباراتی مانند «وقت طلاست» گویای این توجه است. جوامع امروزی جوامعی هستند که در آنها تعداد ساعات کافی در طول روز وجود ندارد. فناوری‌های نو محیطی فراهم آورده‌اند که تقریباً در مدت زمان کم می‌توان به خیلی از اطلاعات دسترسی پیدا کرد و خیلی کارها را سریعتر و آسانتر انجام داد اما تمایل به سریعتر انجام دادن کارها و بیشتر کار انجام دادن روز ‌به ‌روز بیشتر می‌شود.

این رویکرد که همواره با بشر همراه بوده ‌است این احساس را برای او به وجود آورده ‌است که از زمان عقب می‌ماند و نمی‌تواند از آن به صورت مؤثر بهره گیرد. تاریخ به ما می‌گوید که مدیریت ضعیف زمان یک مسئله قدیمی است، مسئله‌ای است که فناوری آن را به وجود نیاورده ‌است و آن را نمی‌تواند حل کند. در شرایطی که ابزار بیشتری برای مدیریت زمان در اختیار داریم و فرایند‌های اداری، کمتر درپیچ و تاب تشریفات اداری و کاغذ بازی گم می‌شوند، مدیریت ضعیف زمان را کمتر می‌توان مخفی کرد. مدیریت زمان موضوعی است که همه ما، چه در زندگی شخصی و چه در زندگی حرفه‌ای، نیاز داریم با آن روبرو شویم تا در زندگی موفق شویم.



خرید و دانلود مقاله در مورد مدیریت زمان


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.