دانلود درس پژوهی ریاضی پایه دوم ابتدایی آشنایی با جمع های اساسی نوع دوم کامل و آماده بافرمت ورد قابل ویرایش تعدادصفحات 27
در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است
هدف کلی:
جمع دو عدد یک رقمی با حاصل دو رقمی(آشنایی با جمع های اساسی نوع دوم) هدف جزئی: 1-دانش آموز اعداد را تشخیص دهد 2-دانش آموز مفهوم جمع را درک کند 3-دانش آموز مفهوم جمع دو عدد را تشخیص دهد هدف رفتاری: 1-دانش آموز بتواند جمع دو عدد را انجام دهد. 2-دانش آموز بتواند دو جمع بدون انتقال را بیان کند. 3-دانش آموز بتواند جمع دو عدد یک رقمی با حاصل دو رقمی را توضیح دهد. 4-دانش آموز بتواند با استفاده از وسایل (مداد) یک جمع را بیان کند. 5-دانش آموز بتواند با استفاده از تصاویر یک جمع بسازد. حیطه کلامی دانش آموز بتواند در جمع بدون انتقال بیان کند. دانش آموز بتواند جمع دو عدد یک رقمی با حاصل دو رقمی را توضیح دهید. حیطه مهارت ذهنی 1-دانش آموز بتواند با استفاده از وسایل یک جمع را طراحی کند. 2-دانش آموز بتواند جمع دو عدد را با هم ترکیب کند. 3-دانش آموز بتواند جمع دو عدد یک رقمی را با حاصل دو رقمی را با یکدیگر طبقه بندی کند. حیطه شناختی دانش آموز بتواند با استفاده از اعداد (یک جمع) مثال بزند. حیطه نگرشی 1-دانش آموز با علاقه به سخنان گوش کند. 2-دانش آموز جمع دو عدد را توصیف می کند. حیطه حرکتی: 1-دانش آموز به جمع اعداد علاقه دارد. 2-دانش آموز اشتباهات خود را در جمع می سازد. 3-دانش آموز اشتباهات خود را در جمع رفع می کند. 4-دانش آموز برای یادگیری بیشتر تمرین می کند. ابزار و وسایل: کتاب – تخته- گچ رنگی- طناب- گیره- خود دانش آموزان- مهره سیاه و رنگی- اشکالی از کاغذ رنگی (ستاره –
آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو )
زمان بندی نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :