مبانی سیستم انتقال قدرت
مقدمه
امروزه در بسیاری از فرایندهای صنعتی انتقال قدرت آن هم بصورت کم هزینه و
با دقت زیاد مورد نظر است و این مسئله در صنعت خودروسازی هم بسیار مورد
بحث و بررسی قرار گرفته اس ت . سیستم انتقال قدرت دو وظیفه را در اتومبیل به
عهده دارد : انتقال قدرت از موتور به چرخ های محرک و تغییر مقدار گشتاور
تولیدی. گشتاور تولیدی توسط موتور پس از انتقال توسط کلاچ به جعبه دند ه
می رسد . وظیفه جعبه دنده انتقال دور موتور با نسبت های گوناگون و رساندن آن
به خطوط انتقال و میل گاردان در خو د روهای دیفرانسیل عقب یا مستقیما از
گیربکس به دیفرانسیل در خودروهای دیفرانسیل جلو اس ت . سیستم جعبه دنده
انتقال قدرت را می توان به دو گروه جعبه دنده دستی و جعبه دنده اتوماتیک
تقسیم بندی کر د . در این تحقیق سعی شده تا در مورد سیستم کلاچ، جعبه دنده
دستی و اتوماتی ک انتقال قدرت و تفاوت های آنها، سیستم جامع انتقال قدرت
دیفرانسیل و ترنسفر و ... مطالبی عنوان شده و به بحث و بررسی در ،CVT متغیر
مورد آنها پرداخته شود.
فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 74