توضیحات :
ایران در مرز میانه گرایش های شدید مذهبی و باورهای تاریخی و فرهنگی و آیینی از یک سوء و مختصات نظم پذیری و بریدن از هستی شناسی به شیوه کهن و روی آوری به معرفت شناسی (epistemology) از طریق عقل محوری خود بنیان ابزار ساز جهان مدرن از سویی دیگر؛ قرار گرفته است که در آن حتی بازگشت مجدد به اسطورها و مناسک آیینی از دیدگاه عقلی و کاربردی صورت می گیرد و از ابعاد ایمانی و اعتقادی تهی است. در این مقاله به بررسی مفاهیم بنیادی معماری ایران می پردازیم.
فهرست مطالب :
مقدمهدرون گراییمرکزیتانعکاسپیوند معماری با طبیعتهندسهشفافیت و تداومراز و ابهامتعادل موزون/توازن حساسچشم دلپیدایش فرم در معماری ایرانیفرمهای سادهفرم های مرکبحاصل سخن….
مشخصات :
تعداد صفحات : ۸۶ صفحهنوع فایل : فایل Word