دانلود پاورپوینت هدف و ماهیت معماری

دانلود پاورپوینت هدف و ماهیت معماری

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف معماریویتروویوسفیرمتیاسیوتیلیتاسونوستاسهمة ابعاد زیبایی شناختیلوکوربوزیه—معماری مصری، یونانی یا رومی—معماری منشورها، مکعب ها و استوانه ها، هرم ها یا کره هاست.——کلیسای جامع چندان زیبا نیست—به دنبال معوض هایی از نوع ذهنی خارج از هنر تجسمی می گردیم——ادموند بیکن—معماری بیان فضا است—شرکت کننده، تجربه ی معینی از فضا درارتباط با تجارب پیشین و آتی ایجاد کند.(بیکن،1378،ص18)—رم کولهاس—معماری ترکیب مخاطره آمیزی از توانایی و ناتوانی—درگیر شدن با«شکل دادن» به دنیا است. (کولهاس،1385،ص2)—محمد منصور فلامکی—معماری ترکیب ایده ها و ارزش ها—بیان شونده به وسیله ی سیستمی از علائم بصری(فلامکی،1380،ص131)——منوچهر مزینی—عوامل تأثیر گذار یا تأثیرپذیر از معماری—این عوامل اصولاً اساس معماری را پدید می آورند. —1- محیط—نمی توان و نباید معماری بدون توجه به محیطساخت.—محیط هم بر معماری تأثیر دارد و هم از آن تأثیرمی پذیرد.—2-مردماساسی ترین عامل معنای هر اثر معماری—3- امکانات—تمام عوامل اعم از کالبدی یا غیر کالبدی سبب تحقق « ذات یا معنی»—4- اندازه ها و استانداردها—کتب و مراجع تعیین کننده ی فعالیت های گوناگون آدمی —نیاز به چه میزان فضا—5-نظم فضائی—تحقق معماری در فضا به حکم ماهیت خود— نیاز به نظم فضائی —بیان نظم فضائی—اصطلاحات حجم های پر و خالی، فضاهای عمومی و فضاهای خصوصی، فضاهای باز و بسته—6- کیفیات هنری و بصریزیبائی شناسی و کیفیات بصری اعم از دید و منظربعضی از مفاهیم پایه
انسانتأثیرپذیری انسان از محیط طبیعی و اقلیماشتباه در مورد تاثیر محیط ساخته شده بر رفتار انسان
(لنگ، 1384،ص12)
فرضهدف طراحان،ایجاد محیط هایی است که نیازهای انسانی را تامین می کنند.  سلسله مراتب نیازهای مازلونیازهای قوی تر نسبت به نیازهای ضعیف تر در اولویتفضاتملک بنا و یافتن کلید فهم «دیدن» و توان شناخت فضا(زوی،1376،ص15)آگاهی از فضا
منوط به فعالیت مغز ،حواس و عواطف انسان در حالت کلی تفاوت های انسانیطی شدن مراحل ادراکبراساس ارتباط یافتن انسان بانظام های بزرگتردسته بندی فضاهای زیستیزمان —هدف معماری—دست یابی به جریانی پیوسته از تجارب —تجربه ی رابطه ی فضاها با یکدیگر، در ظرف زمان تجربه—توصیف کامل یک شیئ—از یک نقطه غیر ممکن ،با تغییر نقطه ی دید خصوصیات شیئ عوض می شودو—اساس تصور فضایی جدید بر همه ی نقاط دید.(گیدئون، 1374،ص363)—تعلق به حال—پیتر آیزنمن آن را یکی از مسائل اساسی در معماری می داند.—گیدئون هم در تحلیل ویلا ساووای لوکوربوزیه بر این ویژگی تاکید نموده است —مکان—مارتین هیدگر و کریستین نوربرگ شولتز—سرزمین—فضایی که زندگی بشر در آن استقرار می یابد.—پیدایش فضا—از پیش وجود ندارد.—به واسطه ی مکان است که پدید می آید.—محیط—تاثیر محیط بر تامین تجربه ها و رفتارهای انسان—دارای توان بالقوه—ایجاد نظریه Environmentalism—3- تأثیر پذیری انسان و محیط ازهمروان شناسی محیطی معتقد به تأثیر و تأثر متقابل انسان و محیط برروی هم می باشد. Transactionalismما شهرها (مجموعه ای از عناصر اجتماعی، طبیعی و مصنوعی) را می سازیم و شهرها ما را می سازند. طرحواره ها هدایت فرایندهای ادراکی، واکنش های احساسی (عاطفه) و اعمال (رفتارفضایی) تحت تأثیر قرار دادن طرحواره های ذهنی توسط فرآیندها و واکنش ها (حاصل رفتار ادراک )طرحواره های ذهنی فراهم نمودن امکان یادگیری و رفتارکردنکانسپت و ایده

 تعداد اسلاید:62

 



خرید و دانلود دانلود پاورپوینت هدف و ماهیت معماری


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.