مقایسه هزینه وزمان ساخت سازه های خاکی فلزی بادیگرروشهای ساخت پل با نگاهی به تقاطع بزرگراه های باقری ـ بابایی

مقایسه هزینه وزمان ساخت سازه های خاکی فلزی بادیگرروشهای ساخت پل با نگاهی به تقاطع بزرگراه های باقری ـ بابایی

نویسند‌گان: [ وحید شاه حسینی ] - هیئت علمی دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر[ سعید کیا ] - دانشجوی دوره دکترمهندسی عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر[ علیرضا صادقیان فر ] - دانشجوی دوره کارشناسی ارشد مهندسی عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر

خلاصه مقاله:

سازه هاى خاکی فلزى (Soli – Steel Structures) سازه هایی با قابلیت هاى ویژه هستند که سابقه بکارگیری آن ها در ایران به 40 سال پیش برمى گردد که در آن زمان از این سیستم براى اجراى آبروها استفاده شده است. در سالهاى اخیر این سیستم به عنوان زیرگذر در کشور به طور معدود در پروژه هاى کوچک مورد استفاده قرار گرفته است. که از آن جمله می توان به زیر گذر شیان در اتوبان شهید زین الدین اشاره نمود. از مزایاى این سازه ها می توان به دوام، نصب سریع و آسان، سازگاری با محیط زیست و اقتصادى بودن آن اشاره نمود. در این مقاله کوشش شده است مزایا، نحوه اجرا، زمان و هزینه این روش با دیگر روش هاى ساخت تقاطع ها مقایسه گردد که براى نمونه زیر گذر تقاطع بزرگراه باقرى و بزرگراه بابایى براى دو گزینه سازه خاکی فلزى و ساخت از بالا به پایین (Top Down Construction) مطالعه قرار گرفته است

کلمات کلیدی:

 سازه های خاکی فلزی ، زیرگذرشیان ، Soil – Steel Structures ، Top Down Construction



خرید و دانلود مقایسه هزینه وزمان ساخت سازه های خاکی فلزی بادیگرروشهای ساخت پل با نگاهی به تقاطع بزرگراه های باقری ـ بابایی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.