نوع فایل: word
قابل ویرایش 70 صفحه
مقدمه
سرمایه گذاری و مسائل مربوط به آن از دیرباز به عنوان یکی از فاکتورهای مهم اقتصاد کشورها مطرح بوده است . با گسترش روز افزون صنایع در سرتاسر جهان و ایجاد رقابت بین تولید کنندگان در بازار رقابتی و پذیرش ریسک های مختلف ، موضوع سرمایه گذاری بهینه ذهن صاحبان سرمایه را به خود مشغول نموده است . یکی از مهم ترین بحث های سرمایه گذاری ، موضوع بازار سرمایه کارا می باشد . فاما در سال 1965 تعریف ساده ای از بازار کارا بصورت زیر ارائه داد :
کارایی بازار سرمایه در صورتی تحقق می یابد که در تعیین قیمتها در طول زمان مشارکت کنندگان در بازار از اطلاعات موجود به خوبی استغاده کنند یا به نوعی قیمتها منعکس کننده اطلاعات باشد .
فرضیه بازار کارا براین فرض اساسی استوار است که قیمت اوراق بهادار در رقابت کامل و از طرق بکارگیری عرضه و تقاضا در بازار تعیین شده و انعکاس دهندة تمامی اطلاعات می باشد . به عبارتی اطلاعات هسته مرکزی فرضیه را تشکبل می دهد و میزان کمی و کیفی اطلاعات و همچنین زمان انتشار آن قوت و ضعف کارایی بازار را نشان می دهد . لذا بازاری قابل اعتماد است که قیمت اوراق بهادار آن بر اساس اطلاعات صحیح و در دسترس همگان ارزشگذاری شود و به بیان دیگر قیمت سهام تمام اطلاعات را انعکاس می دهد .
تحقیق حاضر سعی دارد شکل ضعیف کارایی بازار سرمایه را در ایران با تأکید بر بورس اوراق بهادار مشهد آزمون نمایدودرکنارأن مسائلی پیرامون بورس اوراق بهادار ازجمله تاریخچه وعملکردچندین ساله و مشکلات
حاکم بر آن را بازگو کند .
فهرست مطالب:
مقدمه
تعریف موضوع
فرضیات تحقیق
استفاده کنندگان از تحقیق
قلمرو تحقیق
هدف و علت انتخاب موضوع
سیستم موجود در بورس را برای دست اندرکاران آن روشن نماید .
تعریف واژه ها و اصطلاحات
محدودیت های تحقیق
روش تحقیق
فصل دوم – ادبیات تحقیق
مقدمه
پیشینه تحقیق
بازار و انواع طبقه بندی آن
بازار سهام
سرمایه گذاری و روشهای آن
روشهای سرمایه گذاری
روش اصولی
روش نموداری
نظریه نوین پرتفوی اوراق بهادار
مدلهای مختلف رفتار قیمت سهام
مدل بازده مورد انتظاریا مدل Fair game
مدل گشت تصادفی
فرضیه بازار کارا
ویژگیهای بازار کارا
انواع کارائی
کارائی تخصیصی
کارائی اطلاعاتی
سطوح مختلف کارائی اطلاعاتی
شکل ضعیف کارایی
شکل نیمه قوی کارائی
شکل قوی کارائی
رابطه بین سطوح مختلف کارائی
انواع تحلیل ها در بازار سرمایه
اطلاعات و کارائی
فصل سوم – روش تحقیق
مقدمه
مراحل تحقیق
مسأله پژوهش (طرح موضوع)
تدوین فرضیه
فرضیه اصلی
فرضیه فرعی
جامعه و نمونه آماری
روش جمع آوری اطلاعات
متغیرهای تحقیق و اصلاح داده ها
اصلاح داده ها
روشهای آماری مورد استفاده
أزمون کولموگروف – اسمیرنوف
آزمون خود همبستگی – سریهای زمانی
فصل چهارم – تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
انجام آزمون کولموگروف – اسمیرنوف به منظور تست نرمال بودن توزیع داده ها
انجام آزمون خود همبستگی از طریق سریهای زمان به منظور تعیین استقلال داده ها
فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه
خلاصه فصول گذشته
نتایج حاصل از آزمون تحقیق
پیشنهاداتی در رابطه با تحقیق انجام شده