بررسی تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان ( مطالعه موردی مرکز آموزش علمی – کاربردی شهرستان میاندوآب )

بررسی تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان ( مطالعه موردی مرکز آموزش علمی – کاربردی شهرستان میاندوآب )

پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی

گرایش استراتژیک

همراه با پرسش نامه

159 صفحه

چکیده:

هدف تحقیق حاضر بررسی تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان مرکز آموزش علمی کاربردی شهرستان میاندوآب می­ باشد. برای این منظور مدیریت دانش بر اساس نظریه نوناکا و تاکوچی در چهار بعد؛ اجتماعی­ نمودن دانش سازمانی، بیرونی­ سازی دانش سازمانی، پیوند و ترکیب دانش سازمانی، درونی­ سازی دانش سازمانی تعریف و در این راستا یک فرضیه اصلی و چهار فرضیه فرعی تنظیم شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر کارکنان (رسمی، پیمانی، قرارداد کار مشخص) مرکز آموزش علمی  کاربردی شهرستان میاندوآب می‌ باشد که تعداد آنها 63 نفر می­ باشد و با توجه به محدود بودن جامعه آماری، کل جامعه آماری به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید یعنی از روش سرشماری استفاده شده است. ابزار جمع ­آوری اطلاعات در تحقیق حاضر پرسشنامه استاندارد بر اساس مؤلفه ­های مدیریت دانش جهت سنجش مدیریت دانش و پرسشنامه ACHIEVE مربوط به هرسی و گلداسمیت برای سنجش عملکرد کارکنان بوده است. پایایی پرسشنامه­ ها با استفاده از روش آلفای کرونباخ برای مدیریت دانش 873/0 و برای عملکرد کارکنان 921/0 و روایی ابزار با روش محتوایی مورد تأیید قرار گرفته ­اند. که پس از سنجش روایی و پایایی آن، در اختیار جامعه آماری قرار گرفت. پس از جمع­ آوری پرسشنامه ­ها، اطلاعات حاصل از آن با استفاده از روش ­های آماری توصیفی تلخیص و طبقه­ بندی شد و برای آزمون فرضیه ­های تحقیق از روش های آماری استنباطی کلموگروف - اسمیرنوف و ضریب همبستگی پیرسون و ANOVA با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده شد. نتایج حاصل بیانگر آن است که مدیریت دانش و ابعاد آن بر عملکرد کارکنان مرکز آموزش علمی کاربردی شهرستان میاندوآب تأثیر دارد. 

واژگان کلیدی: مدیریت دانش، عملکرد کارکنان، مدل ACHIEVE



خرید و دانلود بررسی تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان ( مطالعه موردی مرکز آموزش علمی – کاربردی شهرستان میاندوآب )


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.