گزارش کار آموزی سیستم تعلیق خودرو

گزارش کار آموزی سیستم تعلیق خودرو

در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :
چکیده 1
فصل اول شرحی مختصر در مورد تاریخچه نمایندگی
2
فصل دوم بخش‌های مرتبط با رشته علمی کارآموز 3
فصل سوم سیستم تعلیق خودرو 4
هدف از به کارگیری سیستم تعلیق 4
اجزای سیستم تعلیق 5
1ـ انواع فنرهای خودرو 5
2ـ کمک فنر 6
هدف از بکارگیری کمک‌فنر 6
3ـ سیستم‌های تعلیق عقب 6
4ـ سیستم‌های تعلیق جلو 7
5ـ سیستم کنترل سواری الکترونیکی 8
سیستم فرمان 9
هدف از به‌کارگیری سیستم فرمان 9
اجزای سیستم فرمان 10
اجزای سیستم فرمان هیدرولیکی 11
میزان فرمان، تعمیر و نگهداری سیستمهای تعلیق و فرمان 11
عیب‌یابی سیستم‌های تعلیق و فرمان 12
مشکلات سیستم‌های تعلیق و فرمان 12
1ـ سفتی فرمان 12
2ـ خلاصی اضافی فرمان 13
3ـ گیجی فرمان 14
4ـ کشیدن فرمان 14
5ـ در هنگام ترمز گرفتن فرمان به یک طرف کشیده می‌شود 15
6ـ زدن چرخ 15
7ـ پرش 16
8ـ در رفتن فرمان 16
9ـ برگشت‌پذیری ضعیف 16
10ـ قیژقیژ‌کردن لاستیکها در هنگام پیچیدن 17
11ـ لاستیک سایی 17
12ـ کوبیدن سیستم تعلیق 18
13ـ نوسان اضافی در هنگام پیچیدن 18
14ـ شکستگی فنر 18
15ـ مناسب نبودن ارتفاع سیستم تعلیق 19
16ـ صدا و لرزش 19
17ـ کوبیدن 20
18ـ نشت روغن 20
بازدید اجزای سیستم تعلیق و فرمان ‌ 20
1ـ بازدید میله‌بندی فرمان 20
2ـ وارسی جعبه فرمان 22
الف) جعبه فرمان ساچمه‌ای 22
ب) جعبه فرمان‌اره‌ای 22
3ـ وارسی بلبرینگهای چرخ 23
الف) وارسی بلبرینگهای قابل تنظیم چرخ 24
ب) وارسی بلبرینگهای غیر قابل تنظیم چرخ 24
4ـ بازدید سیبکها 25
الف) سیبکهای دارای سایش‌نما 25
ب) سیبکهای بی‌سایش نما 26
5ـ وارسی کمک‌ها و کمک ـ فنرها 26
تعمیر و نگهداری سیستم تعلیق و فرمان 27
1ـ تنظیم بلبرینگ چرخ 28
2ـ تعمیر جعبه فرمان 29
3ـ تعمیر کمک ـ فنر 32
ب) باز کردن اجزای کمک فنر 33
ج) بازدید کمک ـ فنر 33
د) جمع کردن کمک ـ فنر 34
هـ) نصب کمک ـ فنر 34
میزان کردن چرخ (میزان فرمان) 35
مبانی میزان کردن چرخ 35
1ـ بازدید پیش از میزان کردن چرخ 36
2ـ میزان کردن چهار چرخ 37
3ـ وارسی زوایای تنظیم چرخهای جلو 37
الف) اندازه‌گیری کمبر 38
ب) اندازه‌گیری کستر 38
ج) اندازه‌گیری شیب محور فرمان 38
د) اندازه‌گیری شعاع گردش 39
و) اندازه‌گیری تباعد ـ تقارب 39
4ـ تنظیم کستر و کمبر (سیستم تعلیق کوتاه و بلند) 40
الف) تنظیم بالایی 40
ب) تنظیم پیچ بادامکی 41
ج) تنظیم میل طبق 41
د) تنظیم میل کمک 41
5ـ تنظیم کستر و کمبر (سیستم تعلیق با کمک ـ فنر) 42
6ـ تنظیم تباعد ـ تقارب 42
7ـ سنتر کردن فلکه فرمان 43
8ـ میزان کردن چرخ عقب 44
الف) تنظیم کمبر چرخ عقب 44
ب) تنظیم تباعد ـ تقارب چرخ عقب 44
9ـ مشکلات پس از میزان کردن چرخ 45
منابع 47

چکیده:
این گزارش کار در رابطه با سیستم تعلیق خودرو می‌باشد که در آن در رابطه با سیستم تعلیق هدف از به‌کارگیری سیستم تعلیق و اجزای آن و انواع فنرها و سیستم‌های تعلیق جلو و عقب شرح می‌دهد و در ادامه در رابطه با سیستم فرمان و اجزای آن و همچنین تعمیر و نگهداری سیستمهای تعلیق و فرمان می‌پردازد و در پایان به عیب‌یابی سیستمهای تعلیق و فرمان می‌پردازد.این تعمیرگاه در سال ۱۳۸۰ تأسیس شده است که در خیابان کار گر جنوبی نرسیده به میدان قزوین پ ۱۱۰۰و ۱۵۴ واقع شده است و دارای مالکیت شخصی است و توسط وکیل قانونی مالک تعمیرگاه اداره می‌شود و دارای ۴ نفر پرسنل می باشداین نمایندگی که در هر روز حدود ۲۰ اتومبیل پذیرش دارد دارای قسمت‌های نمایندگی فروش، دفتر مدیریت، فروش قطعات یدکی، دفتر پذیرش، باطریسازی، جلوبندی سازی، مکانیکی پراید مکانیکی زانتیا، صافکاری، نقاشی، انبار بدنه و انبار ضایعات می‌باشد که من در قسمت مکانیکی پراید مشغول به گذراندن دوره کارآموزی بودم این بخش با بخش‌های پذیرش و فروش قطعات یدکی ارتباط بیشتریدارد در کل مجموعه حدود ۴ نفر مشغول به کار هستند که از این تعداد ۱ نفر در قسمت مکانیکی پراید کارمی کنند.در

خرید و دانلود گزارش کار آموزی سیستم تعلیق خودرو


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.