دانلود مقاله بررسی امکان پیاده سازی و اجرای حسابداری سنجش مسئولیت در صنایع خودروسازی کشور

چکیده

سیستم حسابداری زمانی در تصمیم گیری مفیداست که متناسب با اهداف مدیریت طراحی شود ودر حقیقت این سیستم شبکه ای از ارتباطات منطقی است که با ارائه اطلاعات به مدیران اجرایی آنها را در دستیابی به اهداف اصلی وفرعی تعیین شده از طرف مدیران عالی رتبه یاری می کند .از آنجا که سازمانهای نوین همیشه در حال تغییر وتحول هستند طراح سیستم حسابداری همواره اهداف ، منابع موجود وساختارهای سازمانی را تغییر می دهد تا بتواند انواع اطلاعات متناسب با اهداف مدیریت را گردآوری ، طبقه بندی ، محاسبه وگزارش گند .

حسابداری مسئولیت به عنوان نظام اطلاعاتی، نظامی است که جمع آوری و گزارشگری اطلاعات درآمد و هزینه بر حسب حوزه های مسئولیت است. طراحی این سیستم بر این پیش فرض استوار است که مدیران می بایست مسئول عملکرد خود و زیردستانشان و فعالیتهای انجام شده در مرکز مسئولیت خود باشند و بر این موضوع تاکید دارد که افراد درون سازمان باید در قبال عملکرد خود و اشخاص تحت سرپرستی خویش جوابگو و مسئول باشند. حسابداری براساس مسئولیتها،ازجمله سیستم حسابداری می باشدکه قبل ازجنگ جهانی دوم بادرک این واقعیت که هزینه هاتوسط سیستم کنترل نمی شوند،بلکه درواقع

این افرادهستندکه هزینه هاراکنترل می کنند، توسعه یافت.پایه واساس سیستم مذکوربرطبقه بندی مسئولیتهای مدیریت (دوایر)درسطوح مختلف سازمان به منظوربودجه بندی برای هریک ازسطوح قراردارد.حسابداری مسئولیت را اغلب به عنوان حسابداری سودآوری یا حسابداری فعالیت نامگذاری کرده اند.

 تجزیه وتحلیل ها نشان می دهدکه برای اجرانمودن چنین سیستمی درسطح شرکتها وجودیک ساختارسازمانی غیرمتمرکز ، مدیران لایق وکارآمد ،وجودسیستم حسابداری منعطف،حجم زیادعملیات سازمان ،واستفاده ازشاخص های مناسب برای ارزیابی عملکردوعدم وجودسرمایه گذاری مشترک دربخش ها موثربوده وکلیه فرضیه هابادرجه بالایی تائیدمی گردد.

واژه های کلیدی:

سیستم حسابداری سنجش مسئولیت،عدم تمرکز،ساختارسازمانی،سیستمهای اطلاعاتی حسابداری ،مسئولیت.

 

 



خرید و دانلود دانلود مقاله بررسی امکان پیاده سازی و اجرای حسابداری سنجش مسئولیت در صنایع خودروسازی کشور


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.