لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:37
فهرست مطالب
در میان تمام انبیا
زهد پیامبر
سوز پیامبر
بىتکلّفى پیامبر
غمخوار و همدرد
اول مردم
مشورت با مردم
همگام با یاران
وفاى پیامبر
صداقت پیامبر
تدبیر پیامبر
قاطعیّت پیامبر
همسردارى پیامبر
مهربانى با کودکان
در میان تمام انبیا، تنها پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله است که جزئیّات تاریخ زندگى او به روشنى ثبت و ضبط شده که افتخار بزرگى براى مسلمانان به شمار مىرود، زیرا زندگى سایر انبیا مدّتى بعد از آن بزرگواران، با تحریفات فراوان و همراه با انواع تهمتها نوشته شده است.
کتابهاى زیادى درباره اخلاق پیامبر صلى الله علیه و آله نوشته شده که بیشتر آنها به زبان عربى است و چون در بخشهاى قبلى درباره انبیا و شناخت و صفات آنان بحثهایى کردیم مناسب است گوشهاى از سیره آن پیامبر عزیز صلى الله علیه و آله را در اینجا ذکر کنیم زیرا آشنایى با سیره و روش زندگى و اخلاق فردى و اجتماعى آن بزرگوار براى همه مردم بدون استثنا مفید است. از خداوند متعال مىخواهم این نوشته مختصر را از ما بپذیرد و ما را از بهترین امّت پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله قرار دهد.
پیامبر اکرم نزد کسى پاى خود را دراز نمىکرد. با گشادهرویى صحبت مىکرد و به همه افراد توجه مىفرمود.
آنچه در اینجا ذکر مىشود از کتاب «بحارالانوار» جلد شانزده و «سیره ابن هشام» و «کُحل البصر» و «تفسیر المیزان» جلد ششم و غیر آن است.
عبادت پیامبر
چون پاسى از شب مىگذشت رسول خدا صلى الله علیه و آله از بستر برمىخاست و پس از گرفتن وضو و زدن مسواک و تلاوت آیاتى چند از قرآن کریم، در گوشهاى به عبادت مىپرداخت و اشک مىریخت. بعضى از همسرانش که او را به این حال مىدیدند مىگفتند: تو که گناهى ندارى چرا این قدر اشک مىریزى؟ مىفرمود: آیا بنده شاکر خدا نباشم؟
امّ سلمه مىگوید: شبى پیامبر در خانه من بود، نیمه شب، او را نیافتم به سراغش شتافتم، دیدم در تاریکى ایستاده، دستها را بلند کرده، اشک مىریزد و مىگوید: خدایا! هرچه نعمت به من دادهاى از من مگیر، دشمنم را خشنود مکن، به بلاهایى که مرا از آنها نجات دادى گرفتارم مکن، حتى به اندازه چشم بر هم زدنى مرا به خود وامگذار. به او گفتم پدر و مادرم فدایت شوند، شما که بخشوده شدهاى! فرمود: هیچ کس از خدا بىنیاز نیست. حضرت یونس آنى به خودش واگذار شد، در شکم ماهى زندانى شد.
چون ماه رمضان مىرسید، پیامبر همه بردگان خود را آزاد مىکرد، به هنگام نماز مىلرزید و هرگاه نماز را به تنهایى مىخواند رکوع و سجود آن را طول مىداد ولى هرگاه با مردم به جماعت نماز مىخواند بسیار عادّى و ساده برگزار مىکرد. به یکى از یارانش که امام جماعت سایر مسلمانان شده بود سفارش فرمود: هرگاه با مردم به نماز مىایستى سعى کن بعد از حمد، سوره کوچکى قرائت کنى و نماز را طول ندهى.
رسول خدا هنگام خروج از خانه، خود را آماده و زینت مىکرد.
زهد پیامبر
روزى پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله دوازده درهم به حضرت على علیه السلام داد و فرمود: لباسى براى من تهیّه کن. على علیه السلام به بازار رفت و لباسى به همان قیمت تهیّه کرد و خدمت رسول اکرم صلى الله علیه و آله آورد. پیامبر فرمود: اگر لباس ارزانتر یا سادهترى بود بهتر بود. اگر فروشنده حاضر است لباس را به او برگردان. حضرت على علیه السلام لباس را برگرداند و پول را پس گرفت و خدمت پیامبر صلى الله علیه و آله برگشت.
رسول خدا صلى الله علیه و آله با على علیه السلام به سوى بازار راه افتادند، در راه کنیزى را دیدند که گریه مىکند، از حالش جویا شدند. گفت: چهار درهم پول براى خرید جنس به من دادهاند ولى پول را گم کردهام و اکنون مىترسم که به خانه برگردم. پیامبر صلى الله علیه و آله چهار درهم از دوازده درهم را به او داد و آنگاه به بازار رفتند و پیراهنى به قیمت چهار درهم خریدند.
دسته بندی : ورزشی 3 بعدی
مدل 3 بعدی استادیوم فوتبال ساخته شده با نرم افزار اسکچاپ برای معماران و مهندسان و دانشجویان عزیز
مناسب برای طرح های معماری,طرح معماری 1,طرح معماری 2,طرح معماری 3,طرح معماری 4,طرح معماری 5,طرح نهایی و پایان نامه
دانشجویان می توانند از این مدل به راحتی پروژه های ورزشی خود را زیبا و کامل نمایند.....و یا ایده بگیرند.
مدل های 3 بعدی به شما کمک می کنند تا به یک طراح با دید و ماهر در ایده و کار تبدیل شوید و حس حضور در یک استادیوم را داشته باشید.
این یک روش نوین در طراحی می باشد.
این مدل بسیار زیبا و کارآمد را از دست ندهید.
شما می توانید فایل اسکچاپ را دریافت کرده و از آن سایت , پلان اولیه , نما , برش , ایزومتریک و پرسپکتیو را به صورت فایل کد یا عکس یا پی دی اف یا فایل 3بعدی مکس و درنهایت رندر از آن بگیریید و با یک فایل کوچک به چنین نتایج بزرگی دست یابید.با نرم افزار ساده ی لومیون می توانید از فایل های اسکچاپ رندر و انیمیشن های فوق العاده حرفه ای و بسیار زیبا تهیه کنید و در پروژه های خود استفاده نمایید.آموزش لومیون و اسکچاپ را می توانید از همین سایت دریافت نمایید.
مدلی که بعد از خرید دریافت می نمایید:
مقاله تورم چیست؟
تعداد صفحات:14
فرمت فایل:word
فهرست
مقدمه..................................................................................1
1-تورم چیست؟.........................................................................2
2-تورم به چند دسته تقسیم می شود و فرق این دسته ها در چیست؟.2
3-راه های مبارزه با تورم چیست؟...............................................4
4-آیا تورم همیشه مضر است؟....................................................4
5-رابطه تورم و توسعه چیست؟...................................................4
6-تورم چه تاثیری بر نظام کل کشور دارد؟......................................5
7-آیا تا کنون کشوری توانسته است تورم را به طور کامل ریشه کن کند؟6
آمار...........................................................................................6
مقدمه
تورم اجتماعی یکی از موضوعات مهم در کشور ماست. در این متن می خواهیم با اطلاعات بیشتری درباره این موضوع آشنا شویم.
تورم عبارت است از افزایش دائم قیمت ها که در نهایت به کاهش قدرت خرید و نابسامانی اقتصادی می انجامد.
همانگونه که می دانید در ایران درصد تورم در سالهای اخیر بسیار زیاد بوده است به طوری قیمت ها در هر سال بسیار افزایش یافته و قدرت خرید مردم کم شده است.
ما در این متن می خواهیم موضوعات زیر را بررسی کنیم:
1-تورم چیست؟
2-تورم به چند دسته تقسیم می شود و فرق این دسته ها در چیست؟
3-راه های مبارزه با تورم چیست؟
4-آیا تورم همیشه مضر است؟
5-رابطه تورم و توسعه چیست؟
6-تورم چه تاثیری بر نظام کل کشور دارد؟
7-آیا تا کنون کشوری توانسته است تورم را به طور کامل ریشه کن کند؟
در اینجا ابتدا چند تعریف کلی بیان کرده و بعد به بررسی انواع تورم و چند نمونه از آن می پردازیم.
1-تورم چیست؟
تعریف های مختلفی ازتورم به عمل آمده،که همه آنها تقریباً بیانگر یک موضوع هستند:
تورم عبارت است از افزایش دائم و بی رویه سطح عمومی قیمت کالاها و خدمات که در نهایت به کاهش قدرت خرید و نا بسامانی اقتصادی می شود.
نوع فایل:ورد قابل ویرایش
تعداد صفحه:60
قیمت:3500 تومان
دانلود و خرید به صورت آنلاین
مقدمه
تعلیم و تربیت در هر جامعه منعکس کننده دیدگاههای کلی آن جامعه در مورد انسان و نشانگر فلسفه سیاسی و اجتماعی آن است. به عنوان یک اصل اساسی همه کودکان اعم از عادی، نابینا و ناشنوا و با هر نوع مشکلی و محدودیت در ظرفیتهای لازم برای یادگیری دارای حق برخورداری از فرصتهای یادگیری و آموزش میباشند که این فرصتها میتواند بصورت آموزش عادی و رسمی یا آموزش خاص و ویژه باشد.
تاریخچه و فلسفه تعلیم و تربیت کودکان استثنایی
بصورت تاریخی سه مرحله در دیدگاهها نسبت به معلولیت کودکان وجود داشته است. نخست دوران قبل از میلاد مسیح که کودکان معلول مورد اذیت و آزار قرار میگرفتند و مورد تهدید و نابودی بودند برای مثال اسپارتها کودکان معلول و دچار مشکل را در بدو تولد از بین میبردند. دوم: در دوران مسیحیت و پس از آن که این کودکان تنها مورد حمایت و مراقبت بودند و بالاخره سالهای اخیر که حرکات بسیاری در مورد آموزش و یکپارچگی آنها با جامعه تا بالاترین حد ممکن صورت گرفته و این یکپارچگی از زمینههای تعلیم و تربیت بصورت یکپارچگی با همسالان عادی و رشد ظرفیتها بوده است. قبل از سالهای 1800 فعالیت چندانی در زمینه آموزش ویژه صورت نگرفته است و در دهههای نخستین قرن 19 توسط بزرگانی چون ساموئل گریدلیها و دورتیاریکس و سه حرکاتی چون ایجاد مدارس شبانه روزی برای معلولین ایجاد شد. این مدارس علاوه بر نقش حمایتی نقشی آموزشی هم داشتند ولی بعد حمایتی آنها قویتر بوده است.