پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
گرایش بازاریابی
همراه با پرسش نامه
189 صفحه
چکیده:
مدیریت دانش امکان دسترسی به تجربیات، دانش و تخصص را فراهم می کند که این عمل توانایی های جدیدی ایجاد می کند ، عملکرد را بهبود می بخشد ، نوآوری را افزایش می دهد، اطلاعات و سرمایه های دانش موجود در سازمان را بکار می گیرد ، توزیع دانش و اطلاعات را در حوزه های مختلف سازمانی تسهیل می کند و اطلاعات دانش را در فرایندهای روزانه کسب و کار ادغام می کند.
نظر به اهمیت بهبود عملکرد کارکنان ، این تحقیق به بررسی مدیریت دانش و رابطه آن با عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل پرداخته است. روش این تحقیق از نوع پیمایشی – توصیفی بوده که از مجموعه تعداد 360 کارمند بانک صادرات استان اردبیل به عنوان جامعه آماری ، تعداد 181 کارمند به عنوان نمونه انتخاب شده است . به منظور جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه و برای آزمون فرضیات از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شده است.
پس از انجام آزمون ، به شرح ذیل فرضیه ها مورد تائید قرار گرفتند: بین متغییر مدیریت دانش و عملکرد، بین متغییر کسب دانش و عملکرد ، بین متغییر تسهیم دانش و عملکرد، بین متغییر بکارگیری دانش و عملکرد رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
واژگان کلیدی: دانش ، مدیریت دانش، عملکرد، فرایند ارزیابی ، ارزیابی عملکرد