پاورپوینت نظام روابط کار در سازمان 24 اسلاید

پاورپوینت نظام روابط کار در سازمان 24 اسلاید

24 اسلاید

روابط کارعبارت است ازچگونگی تنظیم روابط کارگرو کارفرما و یا روابط کــارکنان و مدیریــت و باتـوجه به ایــن که روابط اززمان ورود افــراد به سازمان تا جدا شدن و حتی بعد از جدا شدن آنها از سازمــان مــورد توجه است .

روابط کار قبل از انقلاب صنعتی

تا قبل از انقلاب صنعتی ، بعلت سادگی و کم حجم بودن تولیدات صنعتی و کشاورزی ، روابط کارگر و کارفرما از پیچیدگی چندانی برخــوردار نبود و شرایط سیــاسی اجتماعی نیز اجازه نمی داد کارگران حرفی برای گفتن داشته باشند .

روابط کار بعد از انقلاب صنعتی

شکل گیری روابط کار بعد از انقلاب صنعتی ناشی از دو پدیده می باشد :

   1- تحول فکری

   2- تحول صنعتی

اهم روابط کار بعد از انقلاب صنعتی

   1 هجوم روستاییان به شهر و مراکز صنعتی

   2 افزایش تعداد کارگران و مزدگیران در واحد های صنعتی

   3 تنوع نوسانات شغلی و جابجائیهای مکرر

   4 کاهش امنیت شغلی و ایجاد سوء ظنهای شغلی ناشی از آن

   5 دشواری زندگی در شهرهای بزرگ

   6 کاهش انس و الفتها

عوامل مؤثر در زمینه تحول روابط کار

1- عامل ایدئـولوژیک و مــورد سوال قــــرار دادن فلـــسفه    اقتصادآزاد و لزوم حمایت از کارگران چه در چارچوب نظام ســــرمایه اداری و چه در چارچـــوب مـــکتب های مخالـف سرمایه داری .

2- عامل حقوقی فلسفه ومورد سوال قراردادن اصل حاکمیت    اراده .

3- عامل اقتصاد و تمرکز سرمایه و توسعه تکنولوژی تولید .

1- روابط هماهنگ کاری میان کارکنان ومدیریت برای سازمان       جایگاه بسیار مهمی دارد

2- برای رسیدن به کامیابی بلند مدت باید نیروی کار و مدیریت     راه های تأمین نیاز های و خواستهای یکدیگر را بیاموزند

محاسن ارتباطات غیر رسمی

1- ازطریق ارتباط غیر رسمی بهتر می توان به روحیات نیازهای واقعی و      خصوصیات کارکنان پی برد .

2- ارتباطات غیر رسمی واقعیت ها را بهتر عریان می کند

3- ارتباط غیر رسمی باعث وارد شدن نظریات متنوع در تصمیــم گیــــری

   می گردد .

4- از طریق ارتباط غیر رسمی اطلاعات سریعتر منتقل می شود



خرید و دانلود پاورپوینت نظام روابط کار در سازمان 24 اسلاید


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.