دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی نخستین شهرها

 دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی نخستین شهرها

 دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی نخستین شهرها کامل و آماده با فرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 25

در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است

هدف کلی :

  آشنایی دانش آموزان با پیدایش شهرها  اهداف جزئی :  1- آشنایی دانش آموزان با چگونگی تقسیم کار در زندگی روزمره   2- آشنایی با چگونگی دادوستد در زندکی گذشتگان   3- آشنایی با چگونگی پیدایش شهرهای نخستین  4- آشنایی دانش اموزان با چگونگی پیدایش حکومتها و کشورها.  اهداف رفتاری:  1- چگونگی تقسیم کار انسانهای گذشته را توضیح دهند ( دانستنی ها)  2- دادوستد را تعریف کنند ( دانستنی ها )  3- چگونگی پیدایش شهرهای نخستین را توضیح دهند (دانستنی ها )   4- نام رودهایی که در اطراف آنها شهرها و حکومتها بوجود آمده را بگویند                  ( دانستنی ها)  5- به تقسیم کارهای گروهی در کلاس علاقه نشان دهند ( نگرشی )  فضا و مدل کلاس : مدل کلاس U شکل  شروع کلاس : سلام و احوالپرسی از دانش آموزان ، حضور و غیاب ، دیدن تکالیف از قبل تعیین شده آنها .  ایجاد انگیزه : تصویری از دادوستد روستائیان و تصویری از شهرهای قدیمی در جلو کلاس روی تخته نصب می کنیم و از شاگردان می خواهیم که در مورد آن تصویر صحبت کنند.  ارائه درس:  شاگردان را با دیدن دو تصویر در موقعیت مبهم قرار می دهیم و از آنها می خواهیم در مورد این تصویر نظرات خود را بگویند.  مرحله دوم : ابتدا از شاگردان می خواهیم که به صورت فردی نظرات خود را در مورد تصویر بگویند و بعد به صورت گروهی در مورد تصویر صحبت کرده نظرات خود را یادداشت کنند.  مرحله ی سوم : نظرات هر گروه را روی تابلو می نویسم.  تعدادی از پیشنهادات دانش آموزان : 1- عوض کردن وسیله های خانه شان 2- فروختن وسیله ها 3-دست فروشان 4- بناهای تاریخی 5- کاخ پادشاهی 6- کاروان سرا 7- بازرگان و کشاورزان  مرحله چهارم : در این مرحله نظرات نوشته شده روی تابلو توسط گروهها ارزیابی می شود تا نظرات غیر منطقی رد و نظرات منطقی پذیرفته شوند در این مرحله گروهها از نظرات خود دفاع می کنند.  جمع بندی مطالب:  آموزگار در خصوص تقسیم کار در قدیم صحبت می کند و از دادوستدهایی که در گذشته صورت می گرفته ، مبادله ی کالا با کالا و پیدایش شهرها که با گذشت زمان روستاهای کنار رودها بیشتر شد و تبدیل به شهرها شد و هر شهری برای خود فرمانروایی انتخاب کرده که حکومتها بوجود آمده است.   ارزشیابی پایانی : به هر گوه سوالاتی داده می شود :  گروه اول : داد و ستد را تعریف کنید .  گروه دوم : چگونگی تشکیل حکومتها را توضیح دهید.  گروه سوم : در خصوص پیدایش شهرهای نخستین توضیح دهید.  تکلیف منزل : به سوالهای کتاب پاسخ بدهند و سوالهایی از درس نوشته به کلاس بیاورند.

آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه  
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو  )
زمان بندی نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :



خرید و دانلود  دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی نخستین شهرها


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.