تعداد صفحه:90
فایل :doc
فهرست مطالب
عنوان صفحه
علائم اختصاری ................................................................................................
فهرست مطالب ..................................................................................................
فصل اول: مقدمه
1-1- اهمیت انتخاب.........................................................................................
1-2- طرح سوأل ..............................................................................................
فصل دوم: تعریف و شناسایی تجارت الکترونیکی در ایران
2-1- مقدمه.......................................................................................................
2-2- تجارت الکترونیکی چیست؟ ....................................................................
2-3- انواع تجارت الکترونیک .........................................................................
2-4- توجیه اقتصادی راهاندازی تجارت الکترونیکی در جمهوری اسلامی ایران
2-4-1- منافع ...................................................................................................
2-4-2 هزینهها .................................................................................................
2-5- مزایای کسب و کار الکترونیکی ...............................................................
2-6- تجارت الکترونیکی چه نوع فرصت های درآمدی را خلق میکند؟ ..........
2-6-1- دسترسی بیشتر به مشتریان ....................................................................
2-6-2- فروش بیشتر به مشتریان موجود.............................................................
2-6-3- محصولات قابل حصول و در دسترس الکترونیکی ...............................
2-7- تجارت الکترونیکی ضرورتی برای توسعه ................................................
2-8- نگاهی به تجارت الکترونیک از دریچه محدودیتهای داخلی .................
2-9- تجارت الکترونیک، مزایا و نگرانیها .......................................................
2-9-1- تجارت الکترونیک و مزایا....................................................................
2-9-2- تجارت الکترونیک و نگرانیها.............................................................
2-10- رویکرد دولت جمهوری اسلامی ایران ..................................................
2-11- سیاست تجارت الکترونیکی ایران...........................................................
2-11-1- اهداف .............................................................................................
2-11-2- اصول ...............................................................................................
2-12- نتیجهگیری.............................................................................................
فصل سوم:
نمونههایی از اقدامات وزارت بازرگانی در جهت تحقق تجارت الکترونیکی
3-1- مقدمه.......................................................................................................
3-2- طرح مطالعات امکان سنجی تجارت الکترونیکی ......................................
3-3- طرح ایجاد مرکز صدور گواهی دیجیتال ..................................................
3-4- طرح ایجاد شبکه جامعه اطلاع رسانی بازرگانی کشور .............................
3-5- طرح استانداردسازی شمارهگذاری کالا و خدمات و فعالیتها .................
3-6- نتیجهگیری...............................................................................................
فصل چهارم: آینده تجارت الکترونیک
4-1- مقدمه.......................................................................................................
4-2- چشم انداز کسب و کار الکترونیکی ........................................................
4-3- حجم مبادلات الکترونیکی و سرعت گسترش آن .....................................
4-4- نتیجهگیری...............................................................................................
فصل پنجم:
تجربه بعضی از کشورها در حمایت از تجارت الکترونیکی در جهان امروز
5-1- مقدمه ......................................................................................................
5-2- تجربه اتحادیه اروپا ..................................................................................
5-3- تجربه کشورهای آ. س. آن......................................................................
5-4- تجربه انگلستان ........................................................................................
5-5- تجربه یونان .............................................................................................
5-6- تجربه اسکاتلند.........................................................................................
5-7- نتیجهگیری...............................................................................................
فصل ششم:
تجارت الکترونیک و موانع گسترش آن در جمهوری اسلامی ایران
6-1- مقدمه.......................................................................................................
6-1- عدم زمینهسازی لازم برای رشد تجارت الکترونیکی ................................
6-3- تجارت الکترونیک، موانع گسترش در ایران و راهکارها...........................
6-4- نتیجهگیری...............................................................................................
فصل هفتم:
موانع محیطی و ارائه الگوی مناسب جهت استفاده از تجارت الکترونیکی در ایران
7-1- مقدمه.......................................................................................................
7-2- مطالعه تحقیقی در جهت یافتن الگوی مناسب برای استفاده از داد و ستد
الکترونیکی در ایران ..........................................................................................
7-2-1- طرح پرسشها ....................................................................................
7-2-2- اهداف تحقیق .....................................................................................
7-2-3- روشهای تحقیق .................................................................................
7-2-3-1- روش تطبیقی ..................................................................................
7-2-3-2- روش پیمایشی ................................................................................
7-2-4- نتیجهگیری از تحقیق ...........................................................................
7-2-5- ارائه الگوهای حاصل از تحقیق............................................................
7-2-6- ارائه پیشنهادات ...................................................................................
7-3- نتیجهگیری...............................................................................................
فصل هشتم: بانکداری و تجارت الکترونیکی
8-1- مقدمه.......................................................................................................
8-2- بانکداری الکترونیکی ..............................................................................
8-3- بانکداری الکترونیک در ایران و موانع موجود در سر راه آن. ...................
8-4- پول الکترونیکی چیست؟..........................................................................
8-5- ویژگی های کلیدی پول الکترونیکی ........................................................
8-6- اثرات پول الکترونیکی بر بانکها..............................................................
8-7 – جمعبندی و نتیجهگیری ..........................................................................
فصل نهم: تجارت الکترونیکی و بنگاهها
9-1- مقدمه ......................................................................................................
9-2- موانع توسعه تجارت الکترونیکی در بنگاهها .............................................
9-3- نتیجهگیری ..............................................................................................
فصل دهم: تجارت الکترونیکی و شرکتهای کوچک و متوسط
10-1 مقدمه.......................................................................................................
10-2- بکارگیری تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط............
10-3- مراحل بکارگیری فنآوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی در شرکتهای
کوچک و متوسط ............................................................................................
10-4- چالشها در پذیرش و استفاده از تجارت الکترونیکی در
10-4-1- برخی از مزایا در استفاده از تجارت الکترونیکی در ..............
10-4-2- برخی از مشکلات در پذیرش تجارت الکترونیکی از زاویهای دیگر
10-5- پیشنهادات آنکتاد برای توسعه تجارت الکترونیکی در بین شرکتهای کوچک
و متوسط در کشورهای در حال توسعه .............................................................
10-6- نتیجهگیری ............................................................................................
فصل یازدهم: چالشهای حقوقی اجرای قانون تجارت الکترونیکی ایران
11-1- مقدمه....................................................................................................
11-2- نتایج بررسی کلی نیازهای سیستماتیک نظام قضایی ایران برای تحقق تجارت الکترونیکی
11-2-1- فهرست مطالب مطروحه در قانون تجارت الکترونیکی ایران...............
11-2-2- توضیحات مربوط به فهرست مطروحه در قانون تجارت الکترونیکی
ایران..................................................................................................................
11-2-3- فهرست قوانین لازم التصویب جهت اجرای قانون تجارت الکترونیک با توجه به موضوعات مطروحه در آن ..........................................................................................................................
11-3- جدایم سایبری........................................................................................
11-3-1- جعل سایبری......................................................................................
11-3-2- کلاهبرداری سایبری..........................................................................
11-3-3- جاسوی سایبری.................................................................................
11-3-4- تطهیر نامشروع سایبری.......................................................................
11-4- برخی از موانع جزایی تحقق تجارت الکترونیکی.....................................
11-5- چالشی به نام «فقدان آیین نامهها»............................................................
11-6- نتیجهگیری.............................................................................................
فصل دوازدهم: نتیجهگیری
منابع و مأخذ.......................................................................................................
تعداد صفحه:90
فایل :doc