تجارت الکترونیک و موانع اجرایی قانون آن در ایران

 

تعداد صفحه:90

 

 

 

فایل :doc

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                              صفحه

علائم اختصاری ................................................................................................

فهرست مطالب ..................................................................................................

فصل اول: مقدمه

1-1- اهمیت انتخاب.........................................................................................

1-2- طرح سوأل ..............................................................................................

فصل دوم: تعریف و شناسایی تجارت الکترونیکی در ایران

2-1- مقدمه.......................................................................................................

2-2- تجارت الکترونیکی چیست؟ ....................................................................

2-3- انواع تجارت الکترونیک .........................................................................

2-4- توجیه اقتصادی راه‌اندازی تجارت الکترونیکی در جمهوری اسلامی ایران

2-4-1- منافع ...................................................................................................

2-4-2 هزینه‌ها .................................................................................................

2-5- مزایای کسب و کار الکترونیکی ...............................................................

2-6- تجارت الکترونیکی چه نوع فرصت های درآمدی را خلق می‌کند؟ ..........

2-6-1- دسترسی بیشتر به مشتریان ....................................................................

2-6-2- فروش بیشتر به مشتریان موجود.............................................................

2-6-3- محصولات قابل حصول و در دسترس الکترونیکی ...............................

2-7- تجارت الکترونیکی ضرورتی برای توسعه ................................................

2-8- نگاهی به تجارت الکترونیک از دریچه محدودیت‌های داخلی .................

2-9- تجارت الکترونیک، مزایا و نگرانی‌ها .......................................................

2-9-1- تجارت الکترونیک و مزایا....................................................................

2-9-2- تجارت الکترونیک و نگرانی‌ها.............................................................

2-10- رویکرد دولت جمهوری اسلامی ایران ..................................................

2-11- سیاست تجارت الکترونیکی ایران...........................................................

2-11-1- اهداف .............................................................................................

2-11-2- اصول ...............................................................................................

2-12- نتیجه‌گیری.............................................................................................

فصل سوم:

نمونه‌هایی از اقدامات وزارت بازرگانی در جهت تحقق تجارت الکترونیکی

3-1- مقدمه.......................................................................................................

3-2- طرح مطالعات امکان سنجی تجارت الکترونیکی ......................................

3-3- طرح ایجاد مرکز صدور گواهی دیجیتال ..................................................

3-4- طرح ایجاد شبکه جامعه اطلاع رسانی بازرگانی کشور .............................

3-5- طرح استانداردسازی شماره‌گذاری کالا و خدمات و فعالیت‌ها .................

3-6- نتیجه‌گیری...............................................................................................


فصل چهارم:  آینده تجارت الکترونیک

4-1- مقدمه.......................................................................................................

4-2- چشم انداز کسب و کار الکترونیکی ........................................................

4-3- حجم مبادلات الکترونیکی و سرعت گسترش آن .....................................

4-4- نتیجه‌گیری...............................................................................................

فصل پنجم:

تجربه بعضی از کشورها در حمایت از تجارت الکترونیکی در جهان امروز

5-1- مقدمه ......................................................................................................

5-2- تجربه اتحادیه اروپا ..................................................................................

5-3- تجربه کشورهای آ. س. آن......................................................................

5-4- تجربه انگلستان ........................................................................................

5-5- تجربه یونان .............................................................................................

5-6- تجربه اسکاتلند.........................................................................................

5-7- نتیجه‌گیری...............................................................................................

فصل ششم:

تجارت الکترونیک و موانع‌ گسترش آن در جمهوری اسلامی ایران

6-1- مقدمه.......................................................................................................

6-1- عدم زمینه‌سازی لازم برای  رشد تجارت الکترونیکی ................................

6-3- تجارت الکترونیک، موانع گسترش در ایران و راهکارها...........................

6-4- نتیجه‌گیری...............................................................................................

فصل هفتم:  

موانع محیطی و ارائه الگوی مناسب جهت استفاده‌ از تجارت الکترونیکی در ایران

7-1- مقدمه.......................................................................................................

7-2- مطالعه تحقیقی در جهت یافتن الگوی مناسب برای استفاده از داد و ستد

الکترونیکی در ایران ..........................................................................................

7-2-1- طرح پرسش‌ها ....................................................................................

7-2-2- اهداف تحقیق .....................................................................................

7-2-3- روش‌های تحقیق .................................................................................

7-2-3-1- روش تطبیقی ..................................................................................

7-2-3-2- روش پیمایشی ................................................................................

7-2-4- نتیجه‌گیری از تحقیق ...........................................................................

7-2-5- ارائه الگوهای حاصل از تحقیق............................................................

7-2-6- ارائه پیشنهادات ...................................................................................

7-3- نتیجه‌گیری...............................................................................................

فصل هشتم: بانکداری و تجارت الکترونیکی

8-1- مقدمه.......................................................................................................

8-2- بانکداری الکترونیکی ..............................................................................

8-3- بانکداری الکترونیک در ایران و موانع موجود در سر راه آن. ...................

8-4- پول الکترونیکی چیست؟..........................................................................

8-5- ویژگی های کلیدی پول الکترونیکی ........................................................

8-6- اثرات پول الکترونیکی بر بانک‌ها..............................................................

8-7 – جمع‌بندی و نتیجه‌گیری ..........................................................................

فصل نهم: تجارت الکترونیکی و بنگاه‌ها

9-1- مقدمه ......................................................................................................

9-2- موانع‌ توسعه تجارت الکترونیکی در بنگاه‌ها .............................................

9-3- نتیجه‌گیری ..............................................................................................

فصل دهم: تجارت الکترونیکی و شرکت‌های کوچک و متوسط

10-1 مقدمه.......................................................................................................

10-2- بکارگیری تجارت الکترونیک در شرکت‌های کوچک و متوسط............

10-3- مراحل بکارگیری فنآوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی در شرکت‌های

 کوچک و متوسط ............................................................................................

10-4-  چالش‌ها در پذیرش و استفاده از تجارت الکترونیکی در  

10-4-1- برخی از مزایا در استفاده از تجارت الکترونیکی در ..............

10-4-2- برخی از مشکلات  در پذیرش تجارت الکترونیکی از زاویه‌ای دیگر

10-5- پیشنهادات آنکتاد برای توسعه تجارت الکترونیکی در بین شرکت‌های کوچک

 و متوسط در کشورهای در حال توسعه .............................................................

10-6- نتیجه‌گیری ............................................................................................

فصل یازدهم: چالش‌های حقوقی اجرای قانون تجارت الکترونیکی ایران

11-1- مقدمه....................................................................................................

11-2- نتایج بررسی کلی نیازهای سیستماتیک نظام قضایی ایران برای تحقق تجارت الکترونیکی         

11-2-1- فهرست مطالب مطروحه در قانون تجارت الکترونیکی ایران...............

11-2-2- توضیحات مربوط به فهرست مطروحه در قانون تجارت الکترونیکی

ایران..................................................................................................................

11-2-3- فهرست قوانین لازم التصویب جهت اجرای قانون تجارت الکترونیک با توجه به موضوعات مطروحه در آن ..........................................................................................................................

11-3- جدایم سایبری........................................................................................

11-3-1- جعل سایبری......................................................................................

11-3-2- کلاهبرداری سایبری..........................................................................

11-3-3- جاسوی سایبری.................................................................................

11-3-4- تطهیر نامشروع سایبری.......................................................................

11-4- برخی از موانع جزایی تحقق تجارت الکترونیکی.....................................

11-5- چالشی به نام «فقدان آیین نامه‌ها»............................................................

11-6- نتیجه‌گیری.............................................................................................

فصل دوازدهم: نتیجه‌گیری

منابع و مأخذ.......................................................................................................

 

 

تعداد صفحه:90

فایل :doc

 



خرید و دانلود تجارت الکترونیک و موانع اجرایی قانون آن در ایران


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.