دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی محیط زندگی ما کامل و آماده با فرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 25
در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است
اهداف کلی:
محیط زندگی ما اهداف جزئی: 1. شناخت درباره ی محیط زندگی خود 2. آشنایی با زندگی شهری و روستایی اهداف رفتاری: 1- یکی از راه های شناخت محیط زندگی را بیان کند؟ 2- محیط زندگی خود را تفسیر کنید. 3- در مورد نحوه زندگی شهری و روستائی توضیح دهید؟ 4- به شناخت محیط زندگی خود علاقه نشان دهید. ارزشیابی ورودی: 1- دانش جغرافیا چه کمکی به ما می کند؟ 2- فاصله ی مدرسه ی شما تا خانه چقدر است؟ 3- شغل روستائیان چیست؟ مدل کلاس: دایره ای وسایل مورد نیاز: کتاب و تصاویر کتاب راهبرد و ایجاد انگیزه: امروز قرار است راهکارهایی در خصوص شناخت بهتر محیط زندگی خود ارائه دهید. مرحله اول: بیان هدف بچه ها می خواهیم اطراف خود را بیشتر بشناسیم، در این خصوص نیاز به دانشی برای این شناخت داریم. مرحله دوم: ساخت ابزار نظرسنجی: معلم دانش آموزان را به گروه های 2 نفری تقسیم کرده و از گروه ها می خواهیم که با مشورت هم دو سئوال در ارتباط با موضوع عنوان کنند سپس هر گروه توسط معلم و شاگردان پالایش و تصحیح میشود. سپس پالایش شده روی تابلو نوشته می شود. سئوالات احتمالی: 1- چه گیاهانی در اطراف محل زندگی شما روئیده اند؟ 2- محصولاتی که در روستا کاشته می شود چیست؟ 3- چه راه هایی به شهرها یا روستاهای اطراف شما مربوط می شود؟ 4- هوای شهر شما پاکیزه است یا آلوده؟ 5- خانه ها از چه موادی ساخته شده اند؟ مرحله سوم: تکمیل پرسشنامه: پس از مشخص شدن سئوالات، روی تابلو هر دانش آموز سئوالات را بر حسب درجات بسیار خوب، متوسط، ضعیف امتیازبندی می کنند. مرحله چهارم: تجزیه و تحلیل در این مرحله سئوالات بر حسب امتیازات داده شده ارزیابی می شود و آموزگار به راحتی می تواند درخصوص درس مطالب را جمع بندی کند. جمع بندی مطالب: معلم از دانش آموز می خواهد که از روی درس بخوانند که در خصوص درس نظرات خود را گرفته و مطالب را تکمیل کند. ارزشیابی پایانی: 1- دانش جغرایا را توضیح دهد. 2- راه های شناخت محیط زندگی خود را بگویند. تکلیف تمرین: درخصوص سفری که به شهرها یا روستا سفر کرده اید، اطلاعاتی درباره آن مکان ها یا چگونگی زندگی مردم، آن ها دارید تحقیق کرده و برای هم کلاسی هایتان توضیح دهید.
آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو )
زمان بندی نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :