پروژه نقش مشارکت خانه و مدرسه در ارتقای تعلیم و تربیت. doc

پروژه نقش مشارکت خانه و مدرسه در ارتقای تعلیم و تربیت. doc

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 40 صفحه

 

مقدمه:

مدرسه و خانه دو نهاد هستند که در تربیت فرزندان تاثیر به سزایی دارند زمانی که کودک در کنار مادر و پدر خود پرورش جسمی می یابد توام با پرورش روحی و تاثیر محیط بر او یادگیری را فرا می گیرد. اولین ورود کودک به مدرسه گامی بزرگ است که فرهنگ خانه را خود به مدرسه می آورد. آموزش و پرورش که یک سازمان انسجام یافته است کودک را تحت تاثیر قرار می دهد یعنی آن خرده فرهنگ خانه را توسعه بخشیده و جهت می دهد و نهایتا این جهت دهی باید منجر به کمال انسان گردد. رابطه خانه و مدرسه آن چنان مثل جسم وجان در هم تنیده است که هر گونه ضعف و سستی و نقصان در هر کدام دیگری را به سختی متاثر می سازد و سلامت هر یک تضمین گر سلامت وجود دیگری است بهترین مشارکت خانواده در ارتقاء آموزش و پرورش دانش آموزان نظارتی است که والدین در مورد فرزندان خود از طریق برنامه ریزی صحیح کنترل و نظارت همه جانبه، ایجاد امکانات مناسب آموزشی و تربیتی همکاری و هماهنگی با برنامه ریزی مدرسه باید داشته باشند بنابراین خانواده باید خود را موظف بداند که فرزند او در کدام مدرسه، با چه کسی، و چگونه همراه است؟ و معلم باید آشنایی کامل به ویژگی های دانش آموزان و تفاوت فردی یا نگرش خانواده نسبت به جامعه واقف باشد و باید اولیاء دانش آموزان به طور مستمر و برنامه ریزی شده با مدرسه در ارتباط باشد و از طرف خانواده اختیارات به معلم و مدرسه داده شود و از طرف مدرسه اطلاعات لازم در مورد دانش آموزان گفته شود و این امر موجب می شود که مدرسه و خانه با یکدیگر هماهنگ باشد و موجب پیشرفت تحصیلی گردد.

 

فهرست مطالب:

مقدمه

رابطه خانه و مدرسه ، تعامل دو طرفه

موانع مشارکت والدین در نظام تعلیم و تربیت

راههای برقراری ارتباط میان خانه و مدرسه

اصول برقراری ارتباط میان نهاد خانه و مدرسه

وظایف مدرسه در قبال افزایش ارتباط میان مدرسه و خانه

ارتباط بین خانه و مدرسه در دوره های تحصیلی مختلف

نظریه فلسفه وجودی انجمن اولیاء و مربیان

نقش انجمن اولیاء و مربیان در هماهنگی تربیت

امور مربوط به روابط با همکاران و... توسط معلم به عنوان رکن اساسی آ.پ

پیامدها و راهکارهای ارتباط بین خانه و مدرسه

اقسام ارتباط بین اولیاء و مربیان 

نقش و وظیفه والدین موقع ناسازگاری بین معلم و دانش آموز

بزرگتر ها باهم ملاقات می کنند

جلسه بهینه مشاوره

فرضیات نا مربوط در جلسه مشاوره

مشاوره والدین و معلمان چگونه باید پایان پذیرد

مقدمه

جامعه آماری

نمونه و روش نمونه گیری

ابزار و اندازه گیری

توصیف و تحلیل داده ها

پرسشنامه

منابع و مآخذ

 

منابع و مأخذ:

میر کمالی ، سید محمد ، رفتار و روابط در سازمان و مدیریت ، انتشارات امین 1378

شعبانی ، حسن ، مهارتهای آموزش و پرورش ، انتشارات سمت 1376

شریعتمداری ، علی ، جامعه و تعلیم و تربیت ، انتشارات سمت 1376

جهانگردی ، یدا... ، آشنایی انجمن اولیاء مربیان ، نشریه ماهانه آموزشی ـ تربیتی ،1375

پیوند ، نشریه ماهانه آموزشی ـ تربیتی ، ش 288 ، 1382

حسن ملکی ، نشریه ماهانه آموزشی ـ تربیتی ، 1377

خالقیان ، بلال ، روابط انسانی در مدرسه ، تهران ، انتشارات مهاجر ، 1382



خرید و دانلود پروژه نقش مشارکت خانه و مدرسه در ارتقای تعلیم و تربیت. doc


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.