چکیده: بسیارى از اقتصاد دانان، متخصصان و آینده نگرها بر این عقیده اند که در سال هاى اخیر انقلابى مشابه انقلاب صنعتى به وقوع پیوسته است که جهان را وارد عصر اطلاعات ساخته است و بسیارى از جنبه هاى اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى حیات بشر را وارد دستخوش تحولى عمیق نموده است. یکى از ابعاد این تحول، تغییرات عمیقى است که در روابط اقتصادى بین افراد، شرکت ها و دولت ها به وجود آمده است. مبادلات تجارى بین افراد با یکدیگر، شرکت ها با یکدیگر و افراد با شرکت ها و دولت ها به سرعت از حالت سنتى خود که عمدتاً مبتنى بر مبناى اسناد و مدارک کاغذى است خارج شده و به سوى انجام مبادلات از طریق بهره گیرى از سیستم هاى مبتنى بر اطلاعات الکترونیکى در حرکت است
چکیده: 1
مقدمه: 2
بیان مسأله: 2
تعریف تجارت الکترونیکی: 4
گامهای یک تجارت الکترونیکی.. 5
مزایای تجارت الکترونیکی.. 7
حذف نسبی واسطه ها 94 . سفارشی کردن محصولات و خدمات پشتیبانی قوی.. 10
پیدایش موسسات اقتصادی نوپا و رقابت سراسری.. 11جنبه های سخت و دشوار تجارت الکترونیک... 12
جنبه های راحت و مثبت.. 12
نتیجه گیری.. 13
منابع: 14