لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:14
فهرست:
فعالیت ها وتحقیقات آزمایشگاهی
آزمایش ونتایج و بحث
رفتارهای ساختاری و درصد های خطا
قابلیت کشش:
نتایج
مقدمه و توضیحات:
استفاده از مواد کامپوزیتی برای بدست آوردن استحکام در ساختار بتن آرمه
(مخصوصاً پلیمرهای غنی شده از فیبرهای کربنی) به جای روشها و سبک های قدیمی همچون اتصال صفحه های فولادی بیشتر تریج داده می شود که این خود ناشی از دلایلی است. دارا بودن خواص و مزایای مکانیکی ( رابطه بهتر بین مقاومت و وزن، و سختی و وزن) مقاومت بهتر در برابر خوردگی و زنگ زدگی و سادگی و سرعت بالای جایگزینی آن بعد از دهة 80 تحقیقات زیادی پیرامون ویژگی ها و کاربرد این مواد جدید انجام شد تا جایی که نهایتاً توانستند با استفاده از فیبرهای کربن در ساختار بتن های مسلح نقش آن در بهبود و افزایش استحکام پی ببرند. نمونه های مقاومت یافته با این سیستم کاهش کشش را نشان می دهد از سویی باید بدانیم که افزایش در کمیت و مقدار تقویت کننده ها بدون افزایش در ظرفیت بار در منطقه متراکم منجر به ایجاد عمق ( خیز) در محل محورهای خنثی شد و به دنبال آن باعث ایجاد مقاومت کمتری در محل گسستگی بار می شود ازطرف دیگرفیبرهای کربنی که نقش ارتجاعی-پلاستیکی رادر هنگامشکست ایفا میکنند فاقد هرگونه خاصیت پلاستیکی میباشند. به یاد داشته باشیم که متلاشی شدن تیرهای مقاومت یافته ناشی از شکست خمشی و انعطاف نمی باشد بلکه ناشی ازکمبود استفاده از مواد کامپوزیتی و تقویت کننده های FRP دربتون می باشد.
فعالیت ها وتحقیقات آزمایشگاهی
هدف از این تحقیق بررسی رفتارهای تیرهای مقاومت یافته دربتون های مسلح میباشد که در آنهاترکیبی ازپلیمرهای غنی شده از فیبرهای کربنی به کار رفته است .8نوع تیر تکیه گاه و2 نوع از تقویت کننده های انعطاف پذیر نوع a وb با یک بازده مقاومتی 500MPA برای این قعالیت طرح ریزی شده اند یک بتن استاندارد مخلوط به کار رفته با حداکثر تراکم 12mm شامل سیمان 375کیلوگرم بر متر مربع و یک W/C ازنوع 4/0 تراکم مقاومتی بتن در روز آزمایش در جدول شماره 2 آمده است.
تیرهای مقاومت یافته با یک رشته کربن که قابلیت ارتجاعی-پلاستیکی را نشان می دهد بعد از اتصال نوار هر به تیر های کشسان انتهای آنها به وسیله تیرهای کربنی گیر داده می شود.خاصیت مکانیکی در جدول 1 آمده است.
یکی از نیازهای هر سایت که می تواند مواقعی باعث پیشرفت سایت شود قسمت نظر سنجی می باشد. شما با این کار علاوه بر احترام به نظر کاربران خود به حضور کاربران در سایت هم توجه می نمائید. یکی از بهترین و پیشرفته ترین سیستم های نظرسنجی برای جوملا افزونه معروف Skyline Advanced Poll Manager می باشد.
توضیحات و اطلاعات افزونه
دموی افزونه
Skyline Advanced Poll Manager 2.7.0 >>> پشتیبانی از جوملا 2.5
Skyline Advanced Poll Manager 3.0.6 >>> پشتیبانی از جوملا 3
توجه داشته باشید که تمامی محصولات این سایت به صورت اختصاصی تهیه شده اند و حاصل روزها و ماه ها تلاش است لذا در صورت خرید شرعا حرام میباشد که آن را به صورت رایگان منتشر و در اختیار عموم قرار دهید و مورد رضایت ما نخواهد بود*******
این محصول شامل 25 مقاله و فایل پیرامون بودجه بندی سرمایه ای فازی میباشد. که شامل مقالات فارسی و انگلیسی می باشند.
تعریف بودجه سرمایه ای :
عبارت است از مجموعه طرحهای سرمایه گذاری که یک وجه مشترک دارند ، یعنی بازده ی هریک از آنها در دوره های بلند مدت بدست می آید برای مثال طرحهای سرمایه گذاری برای دوره های 5، 10، 15، یا حتی 20 ساله امری بیار متداول است چنین سرمایه گذاری هایی را سرمایه گذاری بلند مدت می نامند.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل 1- مقدمه 7
1-1- خودروهای هیبریدی (Hybrid Vehicles) 7
1-2- تاریخچه خودروی هیبریدی 7
1-3- اجزاء خودروهای هیبریدی 9
1-4- کنترل کننده ها / موتورهای هیبریدی 10
1-5- باتری خودرو هیبریدی 11
1-6- فراخازن های خودروهای هیبریدی 11
1-7- پیل های سوختی خودروهای هیبریدی 12
1-8- انتشارات پایین و راندمان بالا 12
1-9- مقایسه عملکردی خودروهای برقی خالص و خودروهای هایبرید 13
1-10- منبع 14
فصل 2- مدیریت انرژی در خودروهای هیبریدی الکتریکی 16
2-1- مقدمه 16
2-2- انواع خودروهای هیبریدی الکتریکی ( HEV ) 18
2-3- ساختار یک خودروی هیبریدی الکتریکی 20
2-4- مدیریت انرژی در خودروی هیبریدی الکتریکی 22
2-5- شبیه سازی 27
2-6- جمعبندی 33
2-7- منابع 33
فصل 3- چرا خودروی هیبرید الکتریکی 37
3-1- مقدمه 37
3-2- ساختارهای مختلف خودروی هیبرید 39
3-3- کنترل جریان قدرت در خودروهای هیبریدی 42
3-4- استراتژی کنترل در خودروهای هیبرید سری : 46
3-5- استراتژی کنترل در خودروهای هیبرید موازی : 47
3-6- استراتژی کنترل در خودروهای هیبرید موازی- سری : 48
3-7- توجیه اقتصادی ساخت خودروهای هیبریدی : 53
note: mileage figures in are city/highway mpg 54
best overall - Toyota Prius Hybrid 60/51 55
minicompact - Mini-Cooper 32/40 55
subcompact - Toyota Yaris 34/40 55
compact - Honda Civic Hybrid 49/51 55
midsize - Toyota Prius Hybrid 60/51 55
large cars - Hyundai Sonata 24/34 55
small wagon - Honda Fit 31/38 55
midsize wagon - Ford Focus 27/34 55
pick-up - Ford Ranger 2wd/Mazda B2300 2wd 24/29 55
suv - Ford Escape Hybrid 4wd 36/31 55
minivan - Dodge Caravan 2wd 20/26 55
3-8- مراجع : 56
فصل 4- بررسی خودروهای هیبریدی 57
4-1- مقدمه 57
4-2- مقایسه عملکردی خودروهای برقی خالص و خودروهای هایبرید 59
4-3- هیبریدهای کامل full-court 60
4-4- خودروی هیبریدی – الکتریکی دقیقا شبیه چیست؟ 62
4-5- ساختار هیبرید بنزین – الکتریک : 63
4-6- ایمنسازی الکتریکی چرخ طیار 69
با افزایش تعداد خودروها، کمبود انرژی و نگرانی های مربوط به محیط زیست، بیشتر تحقیقات به سمت استفاده از منابع انرژی تجدید شدنی به جای استفاده از سوختهای فسیلی در صنایع خودروسازی پیش رفته است. در یک خودروی هیبریدی الکتریکی رویکرد متفاوتی باید نسبت به انرژی الکتروشیمیایی –هیدروژن داشت. هیدروژن و اکسیژن در پیل سوختی باهم واکنش می دهند و انرژی الکتریکی را تولید می کنند که این انرژی، چرخهای خودروها را به حرکت وا می دارد. در واقع پیل سوختی در بسیاری از موارد، به عنوان یکی از مهمترین و پتانسیل دارترین راه حل ها بواسطه ی ظرفیت بالای انرژی، میزان گازهای آلاینده ی صفر و قرار گرفتن در دسته ی سوخت های تجدید شدنی است، البته هنوز موانع زیادی از جمله، طول عمر نسبتاً کوتاه، پاسخ دینامیکی ضعیف، استارت سخت برای پیل سوختی، قیمت بالا و عدم توانایی در ذخیره ی انرژی ترمز هنگام حرکت در سرازیری ها، در استفاده از پیل سوختی برای تأمین توان در سیستم های کششی وجود دارد. باتری ها یکی از اجزای ضروری خودروهای هیبریدی هستند، گر چه تعداد کمی از تولیدات خودروهای هیبریدی با باتریهای پیشرفته در بازار عرضه شده اند، اما هیچ کدام از باتری های رایج، یک ترکیب قابل قبول اقتصادی از توان، راندمان انرژی و طول عمر را برای حجم بالای تولید خودرو ارائه نداده اند. ویژگیهای مطلوب باتریهای مورد استفاده درخودروهای هیبریدی شامل توان و انرژی بالا، پذیرش شارژ بالا برای بیشینه بهره وری از ترمز واکنشی و طول عمر طولانی است. ابرخازنها نوع قویتری از خازن های الکترولیتی هستند که انرژی را به صورت الکتریسته ساکن ذخیره می کنند. ابرخازنها به عنوان اولین ابزار برای کمک به توان موتور در شتاب گیری و سر بالایی رفتن هستند. ابرخازنها به صورت بالقوه به عنوان دومین شیوه ی ذخیره ی انرژی در خودروهای هیبریدی، برای تأمین توان بار گذاری باتری های شیمیایی سودمندند. الکتریسیته اضافی برای ثابت نگه داشتن ولتاژ در مواقعی که چگالی انرژی پایین است، مورد نیاز است. واحد ذخیره ی انرژی (ESUs ) این منابع انرژی را برای تأمین توان مناسب و انرژی کافی جهت پیش راندن خودرو به جلو، به اندازه با هم ترکیب نماید. بسیاری از کارهای اخیر آنهایی هستند که پیل سوختی و منبع هیبریدی ابرخازن [1 و2]، پیل سوختی و منبع هیبریدی باتری [ 3 و 2 و 1 ] و پیل سوختی و منابع هیبریدی ابرخازن و باتری [ 4 ] را برای استفاده در خودروها با هم ترکیب می کند. از مقایسه ی مطالعات انجام گرفته در [5 و 1] نتایج نشان می دهد که با ترکیبی مناسب از منابع هیبریدی ابرخازن و باتری در خودروهای هیبریدی الکتریکی پیل –سوختیFCHV ) )، این مجموعه می تواند یک سیستم کششی مناسب و عملی را رهبری کند. این گزارش بر روی کنترل انرژی در خودروهای هیبریدی - الکتریکی پیل سوختی که از واحد ذخیره ی انرژی ترکیبی ابرخازن و باتری استفاده می کند، بحث می کند. در سیستم مدیریت انرژی، جریان توان بین منابع انرژی (پیل سوختی، باتری، ابرخازن) و باس DC از طریق حالتی موازی کنترل می شود. در بخش 2 این گزارش توضیحی در مورد انواع خودروهای هیبریدی –الکتریکی داده می شود، در بخش 3، ساختار یک خودروی هیبریدی الکتریکی پیل سوختی معرفی می شود ، سپس در بخش 4 مدیریت انرژی در این نوع –از خودروها بحث می شود و بالاخره در فصل 5، سیستم کامل یک خودروی هیبریدی الکتریکی با نرم افزار مطلب شبیه سازی می شود. این گزارش بر روی –کنترل انرژی تمرکز می کند و مدلهای ریز مبدلها و میزان توان برای پیل سوختی، ابرخازن و باتری ماورای حوزه ی این تحقیق است.
1-1- انواع خودروهای هیبریدی الکتریکی ( HEV )
خروجی خودروهای موتور احتراق داخلی که با استفاده از بنزین و سوخت های فسیلی، انرژی لازم برای پیش راندن خودرو را فراهم می کنند، به عنوان منبع اصلی آلودگی شدید هوا و محیط زیست شناخته می شوند مخصوصاً در شهرهای بزرگ.
موتوراحتراق داخلی (ICE) از لحاظ قیمت و تکنولوژی بهترین و مهمترین سوخت است، اما درطی سالهای اخیر با شدت گرفتن بحرانهای نفتی، استفاده از منابع انرژی تجدید شدنی مورد توجه قرار گرفته است، از این جمله می توان به خودروهای الکتریکی اشاره کرد که به سه دسته ی FCEV ، BEV و HEV تقسیم بندی می شوند [6]. در خودروهای الکتریکی به جای موتور درونسوز از یک موتور الکتریکی و به جای مخزن سوخت از یک باتری الکتریکی استفاده می شود ، باتری ها هم از طریق اتصال به شبکه و هم از انرژی ترمز خودرو و حتی انرژی الکتریکی غیر شبکه ای مثل پیلهای سوختی شارژ می شوند. از جمله مزایای خودروهای الکتریکی راه اندازی سریع، ذخیره انرژی سینتیکی خودرو در حالت توقف، آلایندگی تقریباً صفر، راندمان بالا نسبت به خودروهای بنزینی، عدم مصرف انرژی در حالت سکون، حداقل نیاز به تعمیرات و نگهداری و پایین بودن قیمت موتور الکتریکی آنها را می توان نام برد. برای عیوب آنها می توان به وابسته بودن آنها به باتری، محدوده رانش و شتاب حرکت پایین، وزن بالای باتری ها، بالا بودن هزینه ی اولیه ی خودروها اشاره کرد [7]. خودروهای هیبریدی) HEV ( نوعی خودروی الکتریکی است که فاقد نقایص خودروهای الکتریکی معمول است و آن از دو یا چند منبع قدرت برای به حرکت در آوردن خودرو استفاده می کند، این اصطلاح بیشتر برای خودروهای هیبریدی الکتریکی به کار برده می شود که از یک موتور -احتراق داخلی و یک یا چند موتور الکتریکی بهره می برند [ 8 و 7]. در فناوری خودوهای هیبریدی الکتریکی معمولاً یکی از اجزاء به عنوان منبع ذخیره و دیگری برای تبدیل انرژی استفاده می شود، ایراد فعلی این فناوری هزینه ی بالای تمام شده ی خودروهای تولید شده است. به طور کلی این فناوری در چهار ساختار سری، موازی، سری موازی و مجتمع عرضه می شوند [9و 7]. نوع دیگر خودروها، خودروهای هیبریدی پلاگ این PHEV هستند که برای از بین بردن معایب خودروهای هیبریدی الکتریکی طراحی شده اند. آنها خودروهای هیبریدی به همراه باتری های شارژ شونده اندکه می توانند با اتصال یک دو شاخه به منبع برق خارجی شارژ شوند و نسبت به خودروهای HEV دارای باتری های بیشتری هستند. تفاوت اصلی باتری های این دو نوع خودروها این است که باتری های PHEV بایستی قابلیت شارژ و تخلیه سریع را داشته باشند در حالیکه در HEV ها تقریباً در حالت شارژ کامل عمل می کنند و تخلیه در آنها به ندرت اتفاق می افتد [ 8 و 7]. نوع دیگر خودروها، خودروهای پیل سوختیFCV هستند که به دو دسته ی خودروهای پیل سوختی ساده و خودروهای پیل سوختی هیبریدی تقسیم بندی می شوند [8]. پیل های سوختی پلیمری گزینه ی مناسبی برای خودروها هستند. از مزایای این نوع خودروها سبک تر و کوچک تر بودن پیل سوختی نسبت به باتری، عدم آلودگی و اعتمادپذیری بالا را می توان نام برد. از معایب آنها می توان هزینه ی تولید بالا، طول عمر کوتاه، میزان مصرف زیاد پلاتین در پیل های سوختی پلیمری و کمیاب بودن و گران قیمت بودن پلاتین اشاره نمود. با هیبرید نمودن پیل سوختی با باتری و ابر خازن می توان بازده و عمر مفید کل سامانه ی تأمین انرژی را بهبود داد و از پیل سوختی کوچکتر با هزینه ی پایین تر استفاده نمود [7].
خودروهای هیبریدی الکتریکی پیل سوختی FCHV ، نوع دیگری از خودروهای هیبریدی الکتریکی است که توان آن در طی یک پروسه ی الکتروشیمیایی توسط پیل سوختی بدست می آید. پیل سوختی به عنوان منبع دوم قدرت در خودروهای هیبریدی الکتریکی به شمار می آید، پیل سوختی می تواند هیدروژن را به جای سوخت مصرف کرده و باتری های الکتریکی را هنگامیکه تخلیه شده اند شارژ کند [ 8 و 7]
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:20
فهرست مطالب
مقدمه ......................................................................................1
حضرت زهرا و فدک.......................................................................2
گفتگوی امام علی علیه السلام با عمر درباره فدک......................................4
نامه امیرالمؤمنین علیه السلام به دستگاه خلافت........................................6
ابوبکر و توقیف فدک.....................................................................7
خطبه فدک................................................................................9
سرنوشت فدک در طول تاریخ خلفا......................................................16
منابع .....................................................................................18
فدک قریهای بود از قراء یهود که بین آن و مدینه دو روز راه فاصله بوده است. بعد از فتح خیبر، خداوند رعب و ترسی از مسلمین در دل اهل فدک قرار داد. لذا نماینده ای نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرستادند و از آن حضرت خواستند که با آنان بر نصف فدک مصالحه کند. حضرت هم پذیرفتند.
سوره حشر، آیه 6 و7: و ما افاءالله علی رسوله منهم فما او جفتم علیه من خلیل و لا رکاب ولکن الله یسلط رسله علی من یشاء والله علی کل شیء قدیر ما افاء الله علی رسوله من اهل القری فلله و للرسول و لذی القربی. .
خداوند در این دو آیه میفرماید: آنچه را که خداوند به پیامبرش رجوع داده (از غنائم جنگی و زمینها و. . .) و شما مسلمانان هیچ اسبی برای فتح آن نتاختید و هیچ شتری سوار نشدید؛ بلکه خداوند پیامبرش را بر آن مسلط فرمود که خداوند هم بر هر چیز قادر است.
همه این اموال مربوط است به خدا و رسولش و نزدیکان او. . . (یعنی بین تمام مسلمین تقسیم نمیشود؛ مانند غنائم جنگی دیگر. بلکه فقط در اختیار رسول خداست تا در بین فقرا و محتاجان تقسیم کند) این دو آیه صریح است در حکم اموالی مانند فدک که مسلمانان در آن حقی ندارند بلکه تماما در اختیار رسول خداست.
اعطاء فدک
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: فاطمه را به سوی من بخوانید. حضرت فاطمه (علیهاسلام) را خبر کردند .
رسول خدا فرمود: ای فاطمه! فدک از جمله اموال و غنائمی است که برای فتح آن مسلمانان اسب و شتری نتاختهاند. « و هی لی خالصه دون المسلمین » و آن تنها در اختیار من است و مسلمانان در آن حقی ندارند. خداوند تبارک و تعالی به من امر فرمود که حق نزدیکانم را بدهم. من این فدک را به تو دادم. آن را تصرف کن برای خودت و فرزندانت.
عوائد فدک
در بعضی از روایات آمده است که درآمد سالیانه فدک بیست و چهار هزار دینار بوده است و در بعضی دیگر از روایات درآمد سالیانه را هفتاد هزار دینار گفتهاند.
غصب فدک
امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید: در زیر این آسمان تنها فدک در دست ما بود؛ ولی عده ای بر آن بخل کردند. (یعنی عمر و ابوبکر آنرا از روی بخل گرفتند.) و عده دیگری در آن دست و دلبازی کردند.
یعنی عثمان آن را به تصرف خود گرفت و به هر کسی که میخواست بذل و بخشش کرد. و خداوند، خوب قاضی و حَکَمی است و خوب میداند که درباره فدک و غیر فدک با ما چه کردند
منابع:
فاطمه الزهرا رحمانی/392/3بحار الانوار، ج 29 ص 105 و 123 نهج البلاغه/ رسائل/ 44حضرت زهرا و فدک
یکی از ترفند های غاصبین خلافت امیرالمؤمنین علی علیه السلام این بود که دست علی و فاطمه علیهماالسلام را از ثروت و دارایی کوتاه کردند؛ چرا که حکومت، درست همانگونه که نیروی نظامی میخواهد، به پشتوانه مالی هم نیازمند است.
در این راستا ابوبکر به راهنمایی و توصیه ی عمر، فدک را که ملک حضرت زهرا بود، بدون هیچ دلیل منطقی غصب کرد و کارگران و عمال فاطمه علیهاسلام را از آن اخراج نمود. در این باره به نکاتی از تاریخ فدک و غصب آن اشاره میکنیم:
هدف فاطمه علیهاسلام از مطالبه فدک
در ماجرای مطالبهی فدک از ابوبکر توسط فاطمه زهرا علیهاسلام باید چند نکته را مد نظر قرار داد:
اولا: فدک حق مسلم حضرت زهرا علیهاسلام بود و گرفتن حق در هیچ قانون و اجتماع و ملتی اشکال ندارد.
ثانیا: با استدلالات محکمش، مظلومیتش ثابت شد و در واقع ظلم ابوبکر به اثبات رسید.
ثالثا: فاطمه زهرا علیهاسلام گویا غصب فدک را بهانهای قرار داد تا به مردم بفهماند ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام هم غصب شده است.و به همین جهت است که وقتی ابن ابی الحدید از استادش میپرسد:« آیا فاطمه در ادعای خود صادق بود؟» استاد میگوید:« بله». ابن ابی الحدید میگوید:« چرا ابوبکر فدک را به فاطمه علیهاسلام برنگرداند؟»استاد تبسمی میکند و میگوید:« اگر ابوبکر فدک را برمیگرداند، فاطمه علیهاسلام فردا میآمد و ادعای خلافت شوهرش را میکرد و ابوبکر را از خلافت کنار میزد و ابوبکر هم هیچ چارهای نداشت».