لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:47
فهرست مطالب
مقدمه
تاریخچه
کاربردهای انرژی خورشید
استفاده از انرژی حرارتی خورشید
کاربردهای نیروگاهی
نیروگاههای حرارتی خورشید از نوع سهموی خطی
نیروگاههای حرارتی از نوع دریافت کننده مرکزی
نیروگاههای حرارتی از نوع شلجمی بشقابی
دودکشهای خورشیدی
مزایای نیروگاههای خورشیدی
الف) تولید برق بدون مصرف سوخت
ب) عدم احتیاج به آب زیاد
پ) عدم آلودگی محیط زیست
ت) امکان تأمین شبکههای کوچک و ناحیهای
ث) استهلاک کم و عمر زیاد
ج) عدم احتیاج به متخصص
کاربردهای غیر نیروگاهی
الف – آبگرمکنهای خورشیدی و حمام خورشیدی
ب – گرمایش و سرمایش ساختمان و تهویه مطبوع خورشیدی
پ – آب شیرین کن خورشیدی
ت – خشک کن خورشیدی
خورشید نه تنها خود منبع عظیم انرژی است، بلکه سرآغاز حیات و منشاء تمام انرژیهای دیگر است. طبق برآوردهای علمی در حدود ۶۰۰۰ میلیون سال از تولد این گوی آتشین میگذرد و در هر ثانیه ۲/۴ میلیون تن از جرم خورشید به انرژی تبدیل میشود. با توجه به وزن خورشید که حدود ۳۳۳ هزار برابر وزن زمین است. این کره نورانی را میتوان بهعنوان منبع عظیم انرژی تا ۵ میلیارد سال آینده به حساب آورد.
قطر خورشید ۶۱۰ × ۳۹/۱ کیلومتر است و از گازهایی نظیر هیدروژن (۸/۸۶ درصد) هلیوم (۳ درصد) و ۶۳ عنصر دیگر که مهمترین آنها اکسیژن – کربن – نئون و نیتروژن است تشکیل شدهاست.
میزان دما در مرکز خورشید حدود ۱۰ تا ۱۴ میلیون درجه سانتیگراد میباشد که از سطح آن با حرارتی نزدیک به ۵۶۰۰ درجه و به صورت امواج الکترو مغناطیسی در فضا منتشر میشود.
زمین در فاصله ۱۵۰ میلیون کیلومتری خورشید واقع است و ۸ دقیقه و ۱۸ ثانیه طول میکشد تا نور خورشید به زمین برسد. بنابراین سهم زمین در دریافت انرژی از خورشید حدود از کل انرژی تابشی آن میباشد.
جالب است بدانید که سوختهای فسیلی ذخیره شده در اعماق زمین، انرژیهای باد و آبشار و امواج دریاها و بسیاری موارد دیگر از جمله نتایج همین مقدار انرژی دریافتی زمین از خورشید میباشد.
تاریخچه
شناخت انرژی خورشیدی و استفاده از آن برای منظورهای مختلف به زمان ماقبل تاریخ باز میگردد. شاید به دوران سفالگری، در آن هنگام روحانیون معابد به کمک جامهای بزرگ طلائی صیقل داده شده و اشعه خورشید، آتشدانهای محرابها را روشن میکردند. یکی از فراعنه مصر معبدی ساخته بود که با طلوع خورشید درب آن باز و با غروب خورشید درب بسته میشد.
ولی مهمترین روایتی که درباره استفاده از خورشید بیان شده داستان ارشمیدس دانشمند و مخترع بزرگ یونان قدیم میباشد که ناوگان روم را با استفاده از انرژی حرارتی خورشید به آتش کشید گفته میشود که ارشمیدس با نصب تعداد زیادی آئینههای کوچک مربعی شکل در کنار یکدیگر که روی یک پایه متحرک قرار داشتهاست اشعه خورشید را از راه دور روی کشتیهای رومیان متمرکز ساخته و به این ترتیب آنها را به آتش کشیدهاست. در ایران نیز معماری سنتی ایرانیان باستان نشان دهنده توجه خاص آنان در استفاده صحیح و مؤثر از انرژی خورشید در زمانهای قدیم بودهاست.
با وجود به آنکه انرژی خورشید و مزایای آن در قرون گذشته به خوبی شناخته شده بود ولی بالا بودن هزینه اولیه چنین سیستمهایی از یک طرف و عرضه نفت و گاز ارزان از طرف دیگر سد راه پیشرفت این سیستمها شده بود تا اینکه افزایش قیمت نفت در سال ۱۹۷۳ باعث شد که کشورهای پیشرفته صنعتی مجبور شدند به مسئله تولد انرژی از راههای دیگر (غیر از استفاده سوختهای فسیلی) توجه جدیتری نمایند.
کاربردهای انرژی خورشید
در عصر حاضر از انرژی خورشیدی توسط سیستمهای مختلف و برای مقاصد متفاوت استفاده و بهرهگیری میشود که عبارتاند از:
استفاده از انرژی حرارتی خورشید برای مصارف خانگی، صنعتی و نیروگاهی. تبدیل مستقیم پرتوهای خورشید به الکتریسیته بوسیله تجهیزاتی به نام فتوولتائیک.
موضوع :
مقایسه تأثیر دو نوع فاصله دهی جلسات تمرین براکتساب و یادداری2 مهارتهای مجرد و مداوم.
رشته : تربیت بدنی و علوم ورزشی (رفتار و یادگیری حرکتی )
(فایل word قابل ویرایش
تعداد صفحات : 85
هدف اصلی تحقیق :
تاثیر فاصله دهی طولانی جلسات تمرین دراکتساب و یادداری مهارتهای مجرد ومداوم می باشد.
چکیده:
توزیع نسبت تمرین به استراحت یکی از مسائل مهم در برنامه ریزی تمرین می باشد، هدف از اجرای این تحقیق تعیین تاثیر فاصله دهی طولانی جلسات تمرین دراکتساب و یادداری مهارتهای مجرد ومداوم می باشد. 60 دانش آموز کلاس سوم راهنمایی شهرستان خرم بید در سال تحصیلی 84-83 با میانگین( سن 7/14 سال- وزن 8/42 کیلوگرم و قد 31/1 متر) که دست برتر همه آنها راست بود، در 4 گروه آزمایشی 15 نفره به طور تصادفی تقسیم شدند. 40 کوشش تمرینی در مرحله اکتساب در چهار جلسه 10 کوششی برای تکلیف مجرد تولید نیرو توسط نیرو سنج و تکلیف مداوم ردیابی تصویر در آینه به صورت انبوه (یک روز) و فاصله دار (چهارروز) توزیع شد. میانگین خطای مطلق آزمودنی ها در کوششهای اکتساب هر جلسه و کوشش یادداری که 48 ساعت بعد از اتمام کوشش های اکتساب به عمل آمد محاسبه گردید. عملکرد آزمودنی های هر مهارت در دو گروه انبوه و فاصله دار با استفاده از تحلیل واریانس چند متغیره ( جلسه4× گروه2) و با اندازه گیری مکرر بین عوامل گروه ها وجلسات، مقایسه شد. سپس با استفاده از آزمون تی استودنت برای گرو های مستقل با سطح اطمینان (05/0>p) یادداری گروه های انبوه و فاصله دار نیز با هم مقایسه شد. نتایج نشان داد در مهارت مجرد، عملکرد گروه های تمرین انبوه و فاصله دار در چهار جلسه اکتساب و مرحله یادداری، تفاوت معنی داری ندارند ولی یادداری مهارت مداوم، درتمرین انبوه و فاصله دار دارای تفاوت معنی دار آماری است و این تفاوت به نفع گروه فاصله دار می باشد.
فهرست مطالب:
فصل اول (مقدمه ومعرفی)
1-1- مقدمه ......................................................................................................................2
1-2- بیان مساله............................................................................................................... 4
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق............................................................................................... 7
1-4- اهداف تحقیق............................................................................................................ 8
1-4- 1- هدف کلی............................................................................................................. 8
1-4-2- اهداف اختصاصی..................................................................................................... 9
1-5- فرضیه های تحقیق ......................................................................................................8
1-6- پیش فرض های تحقیق ................................................................................................9
1-7- محدودیت های تحقیق .................................................................................................9
1- 7- 1- محدودیت های قابل کنترل....................................................................................... 9
1-7-2- محدودیت های غیر قابل کنترل................................................................................. 10
1- 8- تعریف واژه های کلیدی .............................................................................................10
فصل دوم(مبانی نظری و پیشینه تحقیق)
2-1- مقدمه ...................................................................................................................15
2-2- یادگیری حرکتی ......................................................................................................15
2-2-1- اکتساب ..............................................................................................................17
2-2-2- یادداری............................................................................................................... 17
2-3- یادگیری و حافظه..................................................................................................... 18
2-4- نظریه تحکیم حافظه .................................................................................................19
2-5- توزیع تمرین ............................................................................................................22
2-5- 1 تمرین انبوه و فاصله دار ..........................................................................................24
2-6- مهارت مجرد و مداوم ................................................................................................25
2-7 خطای مطلق 26
2-8- تحقیقات انجام گرفته داخلی..................................................................................... 27
2-9- تحقیقات انجام گرفته خارجی.................................................................................... 27
2-9-1- تحقیقات فاصله دهی بین کوششهای تمرین............................................................ 28
2- 9-2- تاثیر توزیع تمرین بر اجرا .......................................................................................33
2-9-3- تاثیر توزیع تمرین بریادگیری ....................................................................................35
2-9-4- توزیع تمرین در تکالیف مجرد................................................................................... 40
2-10- فاصله دهی جلسات تمرین..................................................................................... 41
2-11- فاصله دهی جلسات تمرین و مهارت های پیچیده ........................................................45
2-12- نسبت تمرین به استراحت و کل زمان تمرین ...............................................................46
فصل سوم(روش شناسی)
3-1- مقدمه ..................................................................................................................50
3-2- روش تحقیق ..........................................................................................................50
3- 3- جامعه آماری .........................................................................................................50
3-4- نمونه آماری و روش نمونه گیری................................................................................. 50
3-5- ابزار مورد استفاده در تحقیق..................................................................................... 51
3-5-1- دستگاه نیرو سنج ................................................................................................51
3-5-2-دستگاه رد یابی تصویر در آینه.................................................................................. 52
3-6- شیوه جمع آوری اطلاعات .........................................................................................52
3-6-1- پرسشنامه مشخصات فردی.................................................................................. 52
3-6-2- مهارت مجرد .......................................................................................................52
3-6-3- مهارت مداوم .......................................................................................................53
3-7- روش اجرای تحقیق................................................................................................. 54
3-7-1- مرحله پیش آزمون ...............................................................................................54
3-7-2- آزمایش یک ........................................................................................................54
3-7-3- آزمایش دو......................................................................................................... 55
3- 7-4- مرحله یادداری ...................................................................................................55
3-8- متغیر های تحقیق.................................................................................................. 56
3-8-1- متغیر مستقل اول............................................................................................... 56
3-8-2- متغیر مستقل دوم ..............................................................................................56
3-8-3- متغیر وابسته ......................................................................................................56
3-9- روشهای آماری ......................................................................................................57
فصل چهارم:(تجزیه وتحلیل آماری)
4-1- مقدمه ................................................................................................................59
4-2- اطلاعات جمعیت شناسی ......................................................................................59
4-3- توصیف آماری داده ها .............................................................................................60
4-4- مرحله پیش آزمون ................................................................................................60
4-5- آزمون فرضیه اول................................................................................................... 62
4-6- آزمون فرضیه دوم ...................................................................................................63
4-7- آزمون فرضیه سوم .................................................................................................65
4-8-آزمون فرضیه چهارم................................................................................................ 67
فصل پنجم:(بحث و نتیجه گیری)
5-1- مقدمه ...............................................................................................................70
5-2- بحث نتیجه گیری................................................................................................ 70
5-3- پیشنهاد های برخاسته از تحقیق........................................................................... 78
5-3-1- پیشنهاد های کاربردی ......................................................................................78
5-3-2- پیشنهاد برای تحقیقات آینده.............................................................................. 78
5-4- منابع و ماخذ .....................................................................................................80
5-4-1- منابع فارسی.................................................................................................. 80
5-4-2- منابع لاتین .....................................................................................................81
پیوست
فهرست جدول:
- جدول(4-1) اطلاعات جمعیت شناسی 60
- جدول(4-2) پیش آزمون گروهها در مهارت مجرد 61
- جدول(4-3) پیش آزمون گروهها در مهارت مداوم 61
- جدول(4-4) مقایسه چهار جلسه اکتساب در دو گروه مهارت مجرد 62
- جدول(4-5) مقایسه چهار جلسه اکتساب در دو گروه مهارت مداوم 64
- جدول(4-6) مقایسه یادداری در دو گروه مهارت مجرد 66
- جدول(4-7) مقایسه یاداری در دو گروه مهارت مداوم 67
فهرست نمودار:
- نمودار(4-1) مقایسه میانگین خطای مطلق در چهار جلسه اکتساب دو گروه مهارت مجرد 63
- نمودار(4-2) مقایسه میانگین خطای مطلق در چهار جلسه اکتساب دو گروه مهارت مداوم 65
- نمودار(4-3) مقایسه میانگین خطای مطلق در یادداری دو گروه مهارت مجرد 66
- نمودار(4-4) مقایسه میانگین خطای مطلق در یادداری دو گروه مهارت مداوم 68
این کد شامل الگوریتم train در متلب برای مهندسین برق می باشد. همچنین با اجرای آن خروجی های مورد نظرتان را بدست می آورید.
استرس یا فشار عصبی
از آنجائیکه اکثر افراد جامعه ما دچار انواع مشکلات هستند، ما بر آن شدیم تا با ارائه مطالبی خواندنی و کاربردی، ان شاءالله قدمی در راه کاهش قسمتی از استرس و اضطراب های ناشی از این مشکلات بر داریم.
اما آنچه که در این فایل خواهید خواند:
تعاریف استرس
مثال هایی از مواجهه با رویدادهای استرس زا در زندگی روزمره
استرس در افراد گوناگون
استرس در فیزیولوژی
فواید استرس
علائم و نشانه های ایجاد استرس از نظر پزشکان و متخصصان علم طب
روش های مقابله با استرس
توصیه هایی برای کاهش استرس